Humanistisk Entrepreneurship 12 Eksamen Creative Man

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Det Internationale Område Studieområde 3/
Grundlæggende IT, niveau G
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Dream Building og kernehistorien Henrik Kristensen
Eksamen og eksamensbilag :
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Synopsis VIP3/2012.
Synopsis VIP13 HH3.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Project Management Managing The Progress of Projects.
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Orientering om bachelorprojekt 2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
B2B Vestsjælland Elevatortalen Elevator pitch eller elevatortalen.
Skriveperiode (synopsis)
Bedømmelse og karakterer
Teoretisk pædagogikum
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Naturfag.
AT-eksamen 2018.
Bachelorprojekt Forår 2017
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship intro
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Infomøde om synteseopgaven
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
Om prøveformen Filosofi C.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 1 Intro Innovatismer
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

Humanistisk Entrepreneurship 12 Eksamen Creative Man forår 2017 Pillon - KU

9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe Brainstorm på tværs af grupperne ang. en værditrappe for jeres eksamensvirksomhed. Bliv enige om hvilke idegenereringsværktøjer I vil bruge (se modul 10). 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

kort redegørelse for projektets baggrund 2. Metodeafsnit Fri mundtlig prøve med materiale. Materialet vægter med 1/3 i bedømmelsen. ‘Materialet’ i synopsisform består typisk af en kommunikationsplan der kan bestå af bl.a. 1. Baggrund kort redegørelse for projektets baggrund 2. Metodeafsnit kort redegørelse for anvendte teorier og metoder 3. Synopsis (gerne målrettet virksomheden) Situation - præsentation af virksomheden - indkredsning af den relevante problemstilling som f.eks identitet/image Mål - problemformulering inkl. markeds- og kommunikationsmål (strategi eller kampagne) Problemløsningsforslag (Strategi/Taktik) - angivelse af virksomhedens ny kommunikationsstrategi og/eller kampagne inkl. målgruppe(r), budskab, promotionmiks, tidsplan, evt. overordnet budget m.m. Udførelse Ganttkort ROI Evt. effektmålinger Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

HEnt synopsis 2017 Prøvebestemmelser Prøveform: Fri mundtlig prøve med materiale i et emne, der aftales med underviseren. Bedømmelsesform: 7-trins-skalaen. Materialet vægter 30 % i bedømmelsen. Censur: Intern ved flere eksaminatorer. Omfang: Mundtlig prøve: 30 min. inkl. votering. Materiale: 3-5 normalsider. Tilladte hjælpemidler: Alle. Gruppeprøve: Prøven kan kun aflægges individuelt. Materialet kan udarbejdes i grupper med højst 3 deltagere Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Resumé (executive summary) Ved en synopsis forstås et skriftligt oplæg på maksimalt 5 normalsider der indeholder: Baggrund: En kort forklaring på valg af eksamensemne: feasibility plan (eksplorativ forretningsplan), en egentlig forretningsplan eller en innovationsanalyse af en virksomhed. Her kan baggrundsinformation der skønnes relevant medtages. Metodeafsnit: En kort redegøres for valgte teorier (f.eks. Blue Ocean), modeller (f.eks. Business Model Canvas) og data (primær og sekundær data) Resumé (executive summary) Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Uddybende bemærkninger: Kernen i synopsen og udgangspunktet for den mundtlige eksamination er punkt 3.: Resumé (Executive summary). I HEnt er et resumé et skriftlig pitch der skal motivere læseren (bank/investor/mulig partner/andre interessenter) til et uddybende møde (den individuelle mundtlige eksamen). Resuméet er en kondensat af en forretningsplan et feasibility study eller et innovationsprojekt Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Forslag til resumé af forretningsplan Idégrundlag Personlige ressourcer og mål Organisering af virksomheden Interne (Canvas, inkl. kundesegmenter) og eksterne (Porters 5, PEST) analyser SWOT-analyse Markedsføring (4/7 P) Udvikling og skalérbarhed Budgetter Finansiering Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Personlige ressourcer og mål Organisering af virksomheden Forslag til resumé af et feasibility study/forundersøgelse. En Feasibility study skal afklare, om en forretningsidé er ‘feasible’ (‘ladesiggørelig’) og er skridtet før en egentlig forretningsplan Idégrundlag Personlige ressourcer og mål Organisering af virksomheden Interne (Canvas, inkl. kundesegmenter) og eksterne (Porters 5, PEST) analyser SWOT-analyse Markedsføring (4/7 P) Udvikling og skalérbarhed Budgetter (skitseret) Finansiering (skitseret) Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Personlige ressourcer og mål Sammenarbejdsform med virksomheden Forslag til resumé af innovationsanalyse og projektbeskrivelse for intrapreneurer Idégrundlag Personlige ressourcer og mål Sammenarbejdsform med virksomheden Intern analyse af nuværende situation (canvas) Eksterne analyser (Porters 5, PEST) Evt. SWOT-analyse Innovation (canvas, ny eller tilføjet med anden font/farve) Markedsføring (4/7 P) Udvikling og skalérbarhed Budgetter Evt. financiering Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Beskriv fordele og ulemper ved det præindustrielle samfund Håndsyet tøj, stærk fælledsskabsfølelse, forudsigelige fremtidudsigter Lidt og dårligt tøj, ingen eller ringe mulighed for social udvikling, låste fremtidsudsigter Beskriv fordele og ulemper ved det industrielle samfund Masseproduktion, overflod, forbrugssamfund Ringe originalitet, manglende mådehold, forbrugssamfund Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Historiefortælling og følelser Beskriv Dream Society Historiefortælling og følelser Storytelling og Emotional Selling Proposition (ESP) i modsætning til Unique Selling Proposition (USP) og pris/kvalitet forhold Virksomhedskultur (Corporate Culture) erstatter den kapitalistiske udbytter Sammenlign Dream Societys seks markeder med Porters 5 modellen Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Historiefortælling og følelser Beskriv Dream Society Historiefortælling og følelser Storytelling og Emotional Selling Proposition (ESP) I modsætning til USP og pris/kvalitæt Virksomhedskultur (Corporate Culture) erstatter den kapitalistiske udbytter Sammenlign Dream Societys seks markeder med Porters 5 modellen Fokusskift fra konkurrerende produkter til substituerende produkter Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Er kreativitet et krav for den vestlige verdensdels overlevelse? Efterlyser vestlige arbejdere i stigende grad kreativ udfoldelse? Har vestlige kreativitet en fordel i forhold til vækstmarkederne? ‘De er gode til det de gør – hvorfor ændre dette?’ s. 28 Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Kommentér sammenhængen mellem Maslows behovspyramide, Alderfers hierarki og den her præsenterede model over samfundslogikker Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Hvad er en god T-shirt i de tre logikker? En prisgunstig T-shirt Forbrug: Hvad er en god T-shirt i de tre logikker? En prisgunstig T-shirt En T-shirt der støtter UNESCO En T-shirt med dit eget logo Arbejdspladsen: Fast løn Gode kolleger, ‘fedt’ sted Meningsfuldt arbejde, selvstændigt arbejde Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Er prosumeren blevet en realitet? Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Er prosumeren blevet en realitet? Hvordan står det til med co-creation? Hvad kommer der efter Sim City, Build-a-bear og Nike ID? Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Kommentér: ‘In our hypercomplex, modern society, personal identities are more and more based on personal choice rather that the vagaries of fate.’ Er vi sociale kamæleoner, situide mennesker (s. 67)? Kommentér: ‘For people involved in the double-edged process of creating themselves and finding themselves, personal creativity is both a powerful tool and a powerful need. (s. 67)’ Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Kommentér: ‘In our hypercomplex, modern society, personal identities are more and more based on personal choice rather that the vagaries of fate.’ Er vi ‘sociale kamæleoner’, ‘situide mennesker’ (s. 67)? Kommentér: ‘For people involved in the double-edged process of creating themselves and finding themselves, personal creativity is both a powerful tool and a powerful need. (s. 67)’ ‘It is not worth an intelligent man’s time to be in the majority. (s. 70)’ Er kreative mennesker mere etiske? Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Fremtidens virksomheder skal Udfordre kundens kreativitet Fokusere på kunderelevante værditilbud (VP) Innovere deres forretningsmodel Gør jeres virksomhed det? Hvordan? Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Hvad fremmer jeres kreativitet? Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Hvad kan vi lære af katte? Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Hvordan kunne dette kursus gøre det (bedre)? Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

17. september 2018 Eksamen - Creative Man

Husk at evaluerer kurset! 17. september 2018 Eksamen - Creative Man