Markedsanalyse for LSC
Hvilke kunder skal Lyngby Storcenter fokusere på og hvordan skal de positionerer sig og differentiere sig for at forblive konkurrencedygtige?
Disposition - Research metoder - Kritik - Reliabilitet & Validitet - Analyse af samlet data - Segmenteringsprocessen - Valg af målgruppe - Positioneringskort - Konklusion
Research 1. Samling af sekundær, ekstern & intern data. 2. Primær data: Kvantitativ undersøgelse. Proportional Stratificeret Metode Spørgeskema design: Frekvens, dikotomiske, check-list & skala spørgsmål
Kritik 1.Reliabilitet 2.Validitet
Analyse LSC er centeret med flest besøgende Hørsholm midtpunkt er dog favorit Køn Lyngby storcenter Hørsholm center Kvinde 56 55 Mand 35 Grand Total 91 90 Køn Lyngby Storcenter Hørsholm Center 15-20 11 3 21-30 1 31-40 5 2 41-50 4 6 51-60 61-70 8 9 71+ Grand Total 31 32
Analyse Kvinder shopper hyppigst Kvinder i aldersgruppen 31-50 shopper hyppigst i et shoppingcenter Approximativt konfidensinterval for andel Stikprøvestørrelse 40 Antal gunstige 9 Konfidensniveau 95 % Resultat Estimeret andel 0,225 Nedre grænse 0,095592274 Øvre grænse 0,354407726 Approximativt konfidensinterval for andel Stikprøvestørrelse 60 Antal gunstige 41 Konfidensniveau 95 % Resultat Estimeret andel 0,683333333 Nedre grænse 0,56562968 Øvre grænse 0,801036987
Hvilke faciliteter kunne folk godt tænke sig i et shopping center? Online shopping er et stort problem. Men hvorfor? Analyse
Segmentering Kriterier: Livscyklus, køn samt adfærd. Matrix Ung 15-20 Fri 1. 21-30 Fam. 31-50 Fri 2. 51-70 Ældre. 71+ M K Shopper mere end 1 gang månedeligt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Shopper mere end 1 månedligt eller mindre
Hvem er målgruppen? Muligheder Størrelse og vækst for bearbejdning Kvinder mellem 31-50 i deres familiecyklus Udgifter ved bearbejdning Konkurrencesituationen i segmnetet Differentieret markedsføring
Lyngby storcenter positionering ifh. til målgruppen
Lyngby storcenter positionering ifh. til målgruppen
Hvilke omstændigheder passer godt til lyngby storcenter Positionering Hvilke omstændigheder passer godt til lyngby storcenter Ældrevenligt Ældrevenligt Overskueligt
Konklusion Dataerne viser at kvinder mellem 31-50 år er den potentielt bedste målgruppe Vi har valgt at føre en differentieret marketingstrategi for vores målgruppe Lyngby står stærkt i deres udbud af butikker og deres service. Men svagt når det kommer til overskuelighed og atmosfære. Vi konkluderer at det er vigtigt for Lyngby Storcenter, at investere i den sociale medie kanal af markedsføring og vi anbefaler dermed at outsource det.