Markedsanalyse for LSC

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Advertisements

-En lærerig arena for alle aldre
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
10 Konkurrencesituation
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Afsætning 2012.
Projekt: Estimering af marked Skøjtehal i Roskilde.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005.
Fremtidens markedsføringsplatform
Anders s, Andreas W, Bjarke L og Marlene M.
Markedsvurdering.
ART GALLERIES Gruppe 4.
8 Segmentering og målgruppevalg
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
2 Kvalitative og kvantitative metoder
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
MARTS 2013 NATIONAL BENCHMARKUNDERSØGELSE RESULTATER OG ANBEFALINGER BEDRE BIBLIOTEKER 2013 NATIONALE RESULTATER Alternative title slide.
Hotellets koncept.
Markedsanalysen i praksis.
Input til tænketank om Fremtidens biblioteker Danmarks Biblioteksforening, Vartov den 25. april 2012 Biblioteker og biblioteksbrug i tal.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Research & Innovation Projekt 1 Gruppemedlemmer: Anders, Bitten og Janne.
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Fordomme om malerfaget.
Cykelkonference 2005 IDA, 14. oktober 2005 Thomas Krag Mobility Advice.
Agenda Agenda Introduktion Målgruppe WPS Gennemgang af Application
Anvendt markedsanalyse Kapitel 22
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
8 Segmentering og målgruppevalg
Healthy Clubbing Af Niklas, Caroline, Mathilde & Gine.
En opgave i Research Methods af Christen Christensen og Rasmus Schjelde. Leisure Management - UCS Roskilde Handelsskole 5.marts 2010.
IT-Produkt til læring php. ”Graf editor”
Tekst til nettet Digitale Medier E /11. MENU DIGITALE MEDIER: FORMIDLING OG DESIGN SØGEMASKINER OG OPTIMERING Tekst på nettet Opsummering på kursets.
Segmentering - grundlag og metoder
Brugerundersøgelse Brugssituationen Dataindsamlingsmetoder Spørgeskema
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
1 Undersøgelse af potentielle købere af varmepumper Dansk Energi november 2010.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Indsatsen over for kontanthjælpsmodtagere i matchkategori 3 - Kortlægning og anbefalinger.
WALK & TALK – Lyngby Stavgangscenter Gruppe 6: Nora Henriksen, Frederik Arend, Christian Fennert & Josephine Errebo.
Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.
Ejvind Mouritsen, prakt. læge Skjern Fremtidens praktiserende læge Danske Regioners generalforsamling 2007.
Anvendt Statistik af Kenneth Hansen Kapitel 9 KeHaTools.
Digitaliseringsstyrelsen
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
BrancheIndexTM Bank 2016.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Hvem er vi?.
Overvejelser om kilder og ord
Antal Selvmord i 2015: 563 (♂: 390, ♀: 173) Selvmordsforsøg i 2011:
10 Konkurrencesituation
Ønskebørn SEO-optimering.
Grundlæggende Statistik af Kenneth Hansen
Numbers Suicides in 2015: 563 (♂: 390, ♀: 173)
Metoder og produktion af data
Kforum Annoncørinfo 2018.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Statistik niveau E og F Lars A. Clark.
Idékatalog for design af fødevareemballage som kan mindske madspildet
Anvendt Statistik Lektion 6
Antal Selvmord i 2016: 568 (♂: 426, ♀: 142) Selvmordsforsøg i 2011:
Præsentationens transcript:

Markedsanalyse for LSC

Hvilke kunder skal Lyngby Storcenter fokusere på og hvordan skal de positionerer sig og differentiere sig for at forblive konkurrencedygtige?

Disposition - Research metoder - Kritik - Reliabilitet & Validitet - Analyse af samlet data - Segmenteringsprocessen - Valg af målgruppe - Positioneringskort - Konklusion

Research 1. Samling af sekundær, ekstern & intern data. 2. Primær data: Kvantitativ undersøgelse. Proportional Stratificeret Metode Spørgeskema design: Frekvens, dikotomiske, check-list & skala spørgsmål

Kritik 1.Reliabilitet 2.Validitet

Analyse LSC er centeret med flest besøgende Hørsholm midtpunkt er dog favorit Køn Lyngby storcenter Hørsholm center Kvinde 56 55 Mand 35 Grand Total 91 90 Køn Lyngby Storcenter Hørsholm Center 15-20 11 3 21-30 1 31-40 5 2 41-50 4 6 51-60 61-70 8 9 71+ Grand Total 31 32

Analyse Kvinder shopper hyppigst Kvinder i aldersgruppen 31-50 shopper hyppigst i et shoppingcenter Approximativt konfidensinterval for andel Stikprøvestørrelse 40 Antal gunstige 9 Konfidensniveau 95 % Resultat Estimeret andel 0,225 Nedre grænse 0,095592274 Øvre grænse 0,354407726 Approximativt konfidensinterval for andel Stikprøvestørrelse 60 Antal gunstige 41 Konfidensniveau 95 % Resultat Estimeret andel 0,683333333 Nedre grænse 0,56562968 Øvre grænse 0,801036987

Hvilke faciliteter kunne folk godt tænke sig i et shopping center? Online shopping er et stort problem. Men hvorfor? Analyse

Segmentering Kriterier: Livscyklus, køn samt adfærd. Matrix Ung 15-20 Fri 1. 21-30 Fam. 31-50 Fri 2. 51-70 Ældre. 71+ M K Shopper mere end 1 gang månedeligt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Shopper mere end 1 månedligt eller mindre

Hvem er målgruppen? Muligheder Størrelse og vækst for bearbejdning Kvinder mellem 31-50 i deres familiecyklus Udgifter ved bearbejdning Konkurrencesituationen i segmnetet Differentieret markedsføring

Lyngby storcenter positionering ifh. til målgruppen

Lyngby storcenter positionering ifh. til målgruppen

Hvilke omstændigheder passer godt til lyngby storcenter Positionering Hvilke omstændigheder passer godt til lyngby storcenter Ældrevenligt Ældrevenligt Overskueligt

Konklusion Dataerne viser at kvinder mellem 31-50 år er den potentielt bedste målgruppe Vi har valgt at føre en differentieret marketingstrategi for vores målgruppe Lyngby står stærkt i deres udbud af butikker og deres service. Men svagt når det kommer til overskuelighed og atmosfære. Vi konkluderer at det er vigtigt for Lyngby Storcenter, at investere i den sociale medie kanal af markedsføring og vi anbefaler dermed at outsource det.