Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
BL – Danmarkspanel - oktober A&B ANALYSEs Danmarkspanel - BL − Danmarks Almene Boliger - Oktober 2011.
Advertisements

A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
DIGNITY – Danmarkspanel - December A&B ANALYSEs Danmarkspanel - TORTUR - December 2014.
Helhedsorienteret indsats Møde i økonomiudvalget 8. februar 2016.
Hvad står Region Sjælland for – og hvilke muligheder har yngre læger, hvis de bliver i regionen? Yngre Lægedag den 1. juni 2013 Sundhedsfaglig chef, overlæge.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Profil-værktøj til unge på uddannelseshjælp Kursus April 2014.
Information til de unge om Coop Madskolen – Bliv delikatesseassistent, slagter, bager eller konditor! Coop udbyder i samarbejde med ZBC en helt ny uddannelse.
BL – Danmarks Almene Boliger Danmarkspanel – Uge 23, 2016 Naboskab.
TNS Gallup - Public Tema: Hjemmehjælpere 23. – 25. august 2010 Public
Region Hovedstadens Vækstbarometer Arbejdskraft ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel af mere end 800 direktører.
Brugertilfredshedsundersøgelse På området for Voksne med Handicap 2015 De små bofællesskaber.
Unge i Grønland Med fokus på seksualitet og seksuelle overgreb.
Center for Kvalitetsudvikling KVIS 22. september 2009 Pilotundersøgelse af Patientoplevet Kvalitet i Speciallægepraksis 2009 Design, resultater og udviklingsmuligheder.
Spørgekit 2 Rådighedsbeløb / bolistøtte. 4. Hvor meget er det acceptabelt at reducerer enlige forsørgere på kontanthjælps rådighedsbeløb, for at øge incitamentet.
Gallup om Det gode liv © TNS Februar 2014 Projekt: Gallup om Det gode liv som kilde til vækst.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
BL - Boligstøtte Danmarkspanel uge Om analysen Metode Undersøgelsen er foretaget i et såkaldt Danmarkspanel. Panelet består af mere end
BL – Danmarks Almene Boliger Kommunerne - Kommunernes boligplacering af flygtninge 2016.
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Kvantitativ undersøgelse om hjerteflimmer 2016
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
Grafikrapport Unges brug af tandpleje
Studieretningsprojektet
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
THY Business Breakfast.
Studieretningsprojektet
Resultater af BedreBolig Bornholm opgjort februar 2016
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
2 Kvalitative og kvantitative metoder
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Kommunerne - Kommunernes boligplacering af flygtninge 2016
Danmarkspanel uge BL - Boligstøtte.
FagLudo Ludo på en helt ny måde.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.
Den kriminelle fødekæde i bander og
Vildledningssager - Hjemmelavet
Adgangskrav til ungdomsuddannelserne 2019
Præsidiet for Reformationsjubilæet 2017
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Anbringelser i familiepleje – hvad ved vi om familieplejeanbragte børn og unge? Cisko konference Mie engen den 10. april 2018.
Danmarkspanel Uge Bolius – Sex-vaner.
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Personlighed og Kompetencer
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
Demokrati og medborgerskab
Den kriminelle fødekæde i bander og
Anvendt Statistik Lektion 3
Dialogspil om lærerarbejdsliv
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Danmarkspanel uge
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
Det statslige område Udviklingen i fordelingen af ansatte, årsværk og lønsum, 4. kvartal 2008 til 4. kvartal 2018 Kilde: Egne udtræk fra ISOLA.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Er skånsk så svært endda?
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Borgermøde.
Danmarkspanel uge
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode Undersøgelsen er foretaget i et såkaldt Danmarkspanel. Panelet består af mere end 50.000 tilfældigt udvalgte danskere. Indsamling er foretaget via internettet som selvudfyldt spørgeskema. Univers & stikprøve Alle danskere 18 år og opefter. 1165 personer deltog i undersøgelsen. Tidsperiode Dataindsamling er foretaget fra d. 30. 11 – 5. 12 2016. Vægtning Data er vægtet på køn, alder og geografi, således at stikprøvens sammensætning matematisk matcher den fordeling man finder i hele den danske befolkning. Hvis du har spørgsmål til analysen i almindelighed, eller til rapportens indhold i særdeleshed, er du altid velkommen til at kontakte os. Ring eller skriv til Claus Bo Hansen eller René Frederiksen. Dem fanger du på: René Frederiksen Claus Bo Hansen 20 28 08 38 40 15 20 06 rfr@ab-analyse.dk cbh@ab-analyse.dk Rapporten På de efterfølgende sider er resultaterne af analysen gengivet i figurform og evt. tabeller. I forbindelse med disse er der udarbejdet en læsevejledning, der fungerer som hjælp til, hvorledes tallene i figuren eller tabellen skal læses og fortolkes. Rapporten indledes med et afsnit, der viser deltagernes fordeling på baggrundsspørgsmål. Analysens spørgsmål kan uden omkostninger nedbrydes på disse. Fremstillingen af analysens resultater vil som udgangspunkt følge samme struktur, som den der forefindes i det aftalte spørgeskema, der ligger til grund for analysen.

Deltagerne i undersøgelsen

Køn Geografi Børn Alder Husstandsindkomst Læsevejledning: Figuren viser deltagernes fordeling på baggrundskriterier. Af figuren fremgår det, at 51,2 % af de udvalgte deltagere er kvinder. Besvarelserne er vægtet på baggrund af køn, alder og geografi. (n=1.165)

4. Hvad er din boligform? Figuren viser, deltagernes boligform. Kunde Læsevejledning: Af figuren fremgår det, at 54,8 % bor i en ”Ejerbolig” (n=1.165)

5. Har du børn i den skolepligtige alder? Figuren viser, om deltagerne har børn i den skolepligtige alder. Kunde Læsevejledning: Af figuren fremgår det, at 21,6 % har børn i den skolepligtige alder (n=1.165)

6. Hvad er din seneste afsluttede uddannelse? Figuren viser, hvilket uddannelsesniveau deltagerne senest har afsluttet. Kunde Læsevejledning: Af figuren fremgår det, at 33,2 % har senest afsluttet en ”Mellemlang videregående uddannelse” (n=1.165)

Folkeskolen

7. Påstande om folkeskolen Figuren viser, hvorledes deltagerne er enig/uenig i en række påstande omkring folkeskolen. Kunde Læsevejledning: Af figuren fremgår det, at 40,4 % er ”Enig” i at ”Den enkelte folkeskoles kvalitet har betydning for om børn klarer sig godt i folkeskolen” (n=1.165)

NEDBRYDNINGER Del 1 Kunde Alle Køn Alder Region Husstandsindkomst Alle børn har lige muligheder for at klare sig?? Mand Kvinde 18-34 år 35-49 år 50-64 år 65+ år Hovedstaden Sjælland Syddanmark Midtjylland Nordjylland Under 300.000 kr 300-499.999 kr. 500.000-699.999 kr 700.000 kr eller derover Ønsker ikke at oplyse Enig 13,1 17,9 8,4 17,4 9 10,3 14,8 12,6 15,7 15,6 8,6 16,9 18,4 11,3 10,2 10,8 13,3 Delvis enig 23,6 27,6 19,1 18,3 27,8 25,1 25,8 27 23,4 24,1 19,8 21,7 23,7 24,2 25,7 30,2 15,5 Hverken/eller 23,3 24,9 21,6 28,6 19,2 22,3 20,3 20,2 27,4 21,4 25,9 25,4 22 25,5 26,1 12,9 28,2 Delvis uenig 27,3 18,9 36 27,7 26,2 27,9 28,1 25,3 23,9 31,6 26,4 31,2 29,8 Uenig 12,8 10,7 14,9 8,5 16,4 16,1 11,1 12,1 8,1 15 14,2 11,8 12,5 10,1 Den enkelte folkeskoles kvalitet har betydning?? 40,4 40,3 40,7 32,4 41,3 48,7 43,2 46,3 33,8 42,7 39,3 28,5 39 37,3 40,2 48,4 41,6 43,7 42,4 42,1 35 48,1 36,8 47,5 38 42,3 54,8 47,3 42,2 39,4 36,2 17,7 14,3 14,4 13,5 7,9 16,8 16 15,9 18,2 12,2 10 1,2 1,8 0,6 1,4 1,7 1,3   0,9 2,1 0,7 1,6 1 0,8 0,5 0,2 0,3 0,4 Folkeskolen er ikke stærk nok til at løfte?? 20,7 21,2 20,1 14,6 19,3 23,8 22,8 18,7 14 27,2 36,3 33,7 38,5 32,9 34,5 39,9 26,9 37,2 40 32,2 38,3 45,2 30,7 31,1 33,6 28,8 36,9 29 30,9 31 33,1 27,5 30,5 36,4 34,7 31,5 8,9 9,3 8,7 6 11,9 9,5 8,2 7,4 10,4 6,8 10,5 9,1 10,6 8,8 3 3,2 2,8 2 2,3 3,4 5,6 5,3 4,3 3,5 2,4 5 For at sikre, at alle får lige muligheder?? 31,3 36,6 24,8 29,2 35,4 42 32,7 26,8 33 26 33,9 26,5 27,1 35,9 34,3 35,7 32,5 32,3 40,8 31,9 30 34,4 25 26,6 24,4 21,3 5,2 6,1 4,6 3,7 3,8 4,5 5,5 4,2 2,2 Man bør indføre bussing af eleverne i folkeskolen?? 11,4 4,8 9,8 13 10,9 6,4 12 7,7 7,8 24,6 21 17,5 21,5 30,1 21,1 21,9 24,5 17,6 41,9 41,5 48,6 44 33,4 36,7 41,2 43,5 41,1 44,9 45,3 48 14,1 15,3 14,7 16,5 11,6 11 9,9 15,2 5,8 13,8 Kunde

NEDBRYDNINGER Del 2 Kunde Alle Køn Alder Region Husstandsindkomst Det er ok, at nogle skoler er næsten uden etniske?? Mand Kvinde 18-34 år 35-49 år 50-64 år 65+ år Hovedstaden Sjælland Syddanmark Midtjylland Nordjylland Under 300.000 kr 300-499.999 kr. 500.000-699.999 kr 700.000 kr eller derover Ønsker ikke at oplyse Enig 13,5 14,5 12,8 9,4 18,3 16,9 10 11,6 13,3 18,7 10,5 10,3 13,2 16,4 19 11,1 Delvis enig 19,9 18,9 20,9 26,1 19,3 12,6 18,8 23 19,7 15,5 18,4 24,2 21,6 19,4 20,1 18,1 Hverken/eller 30,8 30 31,8 36,8 28,7 29,8 23,4 26,9 28,3 28,8 37,7 34,8 28,6 33,9 25,2 22 43,2 Delvis uenig 18,6 19,1 15,3 17,4 26,6 16,3 22,7 18,5 17,8 23,2 11,7 Uenig 16,7 18,2 15,4 12,3 22,1 12,1 20 17 10,2 15 20,5 13,9   Alle børn, der har gået i folkeskole, har lige? 12,9 16,2 9,3 13,7 12 10,6 15,8 10,7 11,5 13,8 24,4 27,2 21,8 25,7 24,7 26,7 22,8 21,1 23,1 31,6 23,6 27,8 26,5 29,1 30,2 34,2 25,1 28,2 25 32,2 32,6 28 31,7 21,3 16,8 26 19,2 24,1 27 20,8 13 21 23,3 9,6 15,1 7,2 12,2 16,6 8,8 13,6 14,3 11,4 14,1 10,4 Det er ikke folkeskolen den er gal med, det er?? 12,7 9,9 11,3 13,4 10,1 8,9 32,7 34,6 30,7 30,1 35,1 32,3 36,4 29,3 33,7 38,2 32,8 29 43,4 38 35,8 40,5 44,8 32,9 35,3 37,6 41,3 38,3 40 38,8 36,1 36,5 33,3 45,2 9,5 10,9 7,6 8,5 4,1 9,7 11,9 8,3 7,5 6,2 4,7 7,7 4,3 9,8 6,5 3,7 4,2 6,8 5,9 3,3 8,1 6,3 5 8,4 Der er for lidt disciplin i folkeskolen? 29,9 34,9 24,8 22,4 31 37 29,2 29,4 29,5 32,4 27,7 33,4 30,4 36,7 40,6 32 31,3 36,6 28,9 39 38,7 37,4 26,2 23,9 24,5 25,3 35,5 31,2 27,6 4,9 3 6,9 3,6 4,4 0,5 2,8 5,6 6,1 5,2 5,5 2,3 3,9 2,7 1,8 2 2,2 2,6 5,4 2,9 3,1 1,3 Kunde

NEDBRYDNINGER Del 3 Kunde Boligform Børn i skolepligtig alder Hvad er din seneste afsluttede uddannelse Alle børn har lige muligheder for at klare sig?? Ejerbolig Andelsbolig Almen lejebolig Anden udlejningsbolig Ja Nej Har ingen Grundskole/folkeskole Gymnasiel Faglært Mellemlang videregående Lang videregående Andet Enig 12,8 9,3 13,1 15,1 12,5 13,4 21,2 16,1 16,2 16,4 8,7 12,1 11,8 Delvis enig 25,2 23,9 21,4 26,6 22,5 36,8 29,2 23,7 25,4 23,2 Hverken/eller 27,9 27 19,7 24,4   20,8 24,1 21,6 22,1 52,7 Delvis uenig 28,3 28,5 29,5 26,5 27,5 19,4 27,1 23,8 33,9 30,6 5,2 Uenig 12,4 10,4 14,8 10,8 14,6 12,3 11,3 12,2 10,2 14,7 12 21,1 Den enkelte folkeskoles kvalitet har betydning?? 41,2 41,3 36 45,1 42,4 39,9 37,5 39,3 29,1 43,8 37,1 52,9 39,4 43,9 37,2 41 35,8 42,7 54,7 35,7 57 38 44,6 26,7 13,5 21,5 17,6 18,1 15,6 22,8 13,9 17 15,2 9,5 32,3 0,9 2,1 1,5 1,9 1 0,7 1,7 0,5 1,1 0,8 7,8 0,4 1,4 1,6 Folkeskolen er ikke stærk nok til at løfte?? 19,8 20,4 21,3 27,3 19 29,8 29 17,4 16,9 19,9 31 36,7 38,6 37,6 29,9 33,6 36,9 62,5 26,1 37,8 35 41,5 35,2 15,5 29,4 31,4 35,6 32,2 37,3 28,9 44,3 11,1 5,5 10 8,6 5,4 6,4 7,7 1,8 3 4,2 3,3 2 2,2 4,4 7,5 For at sikre, at alle får lige muligheder?? 28,8 32,1 22,7 30,1 23,3 29,7 30,5 38,5 35,1 40,3 29,6 34,3 36,2 47,1 22,2 25,1 25,8 27,8 35,3 24,6 27,7 32,9 21,8 20,9 38,7 7,1 3,6 3,9 6 3,8 6,5 1,3 13,6 2,4 Man bør indføre bussing af eleverne i folkeskolen?? 8,1 14,3 7,4 11,5 10,7 11,7 8,2 22,3 24 16 25,3 13,8 40,1 43,5 49,7 41,4 42,1 35,9 48 52,6 44,1 38,3 39,1 13,7 13,2 10,3 14,9 6,7 15 14,4 10,5 5,9 10,6 8,8 8,3 19,1 Kunde

NEDBRYDNINGER Del 4 Kunde Boligform Børn i skolepligtig alder Hvad er din seneste afsluttede uddannelse Det er ok, at nogle skoler er næsten uden etniske?? Ejerbolig Andelsbolig Almen lejebolig Anden udlejningsbolig Ja Nej Har ingen Grundskole/folkeskole Gymnasiel Faglært Mellemlang videregående Lang videregående Andet Enig 16,1 13 9,2 11 19,7 11,8 33,7 15,3 7,6 17,7 11,7 10 21,4 Delvis enig 20,3 14,3 20,9 20,1 24,8 18,6 45,4 23,1 27,4 19,6 17,4   Hverken/eller 29,1 19,8 35,9 36,4 27,7 31,8 5,9 31,9 33,1 31,3 30 24,9 54,2 Delvis uenig 19 34,7 15 18 13,9 20,4 7,3 12,1 19,3 16,2 23,5 22,3 9,4 Uenig 15,6 18,2 19,1 14,5 17,5 7,8 17,6 12,6 15,2 17,3 22 15,1 Alle børn, der har gået i folkeskole, har lige? 13,3 13,6 9,1 16,4 12 21,2 14,4 7,9 16,3 12,2 10,5 8,9 23,8 25,2 25,1 23,6 22,5 63,7 29,4 22,8 23 24,2 8,5 20 30,3 32,6 28,2 29,5 28,9 26,2 29,8 45,3 21,1 22,9 14,8 26,8 18,3 24,6 12,4 6,6 11,3 17,2 12,9 12,5 8,8 10,6 10,9 Det er ikke folkeskolen den er gal med, det er?? 12,8 11,5 8 14,1 30,2 9 7 35,2 32 25,7 35,8 33,8 32,4 42,2 35,3 33,6 29,9 37,3 13,7 41 41,7 40,5 34,6 38,9 35,5 39,6 36,5 39,3 36,9 57,7 10,4 4,1 13,8 6,5 14,7 9,9 11,4 6 6,7 6,1 5,7 5,4 4,6 5 Der er for lidt disciplin i folkeskolen? 33,9 27,8 31,7 25,4 31,1 58,6 38,6 26,6 39,8 28,8 27,1 35,7 25,8 32,2 43,2 18,5 27,9 24,3 31,5 27 40,3 25,5 28,3 52,3 3,8 1,2 8,6 4,9 3,9 5,2 0,5 2,2 6,2 7,7 2,5 0,8 2,4 4,7 2,8 1,3 1,4 1,9 Kunde

8. Hvilke kompetencer er de vigtigste, som folkeskolen skal give børnene, for at de klarer sig godt i livet? Figuren viser, hvorledes deltagerne vægter de forskellige kompetencer en folkeskole kan give børnene med videre. Hver deltager har max. måtte afkrydse 3 svar. Kunde Læsevejledning: Af figuren fremgår det, at 84,4 % synes ”At kunne læse, regne og skrive” er en af de vigtigste kompetencer (n=1.165)

8. Hvilke kompetencer er de vigtigste, som folkeskolen skal give børnene, for at de klarer sig godt i livet? NEDBRYDNINGER Alle Køn Alder Region Husstandsindkomst Hvilke tre kompetencer er vigtigst? Mand Kvinde 18-34 år 35-49 år 50-64 år 65+ år Hovedstaden Sjælland Syddanmark Midtjylland Nordjylland Under 300.000 kr 300-499.999 kr. 500.000-699.999 kr 700.000 kr eller derover Ønsker ikke at oplyse Almen dannelse 52,8 55,4 49,7 54,1 44 53,1 64,3 53,9 49,3 49,4 56,6 57,3 53,8 48,8 47,8 53,2 At kunne læse, regne og skrive 84,4 81,8 86,8 72,4 88,1 91,1 93,6 84,2 83,7 87,6 80,1 86,9 81,6 84,6 89,3 86,6 Sociale kompetencer 64,6 75,2 63,9 69,3 61 63,4 64,7 61,4 63,1 67 67,4 57,9 63,5 73,7 71,1 61,3 Samfundsforståelse 54,4 53,5 55,7 52,5 49,5 57 63 55,6 57,2 55 46,3 50,9 52 64,4 Kreativitet 17,8 18,5 17,1 19,8 14 16,9 20,5 20,4 17,3 20,8 15,2 9,6 13 17,4 20,6 16,3 22,7 Boligform Børn i skolepligtig alder Hvad er din seneste afsluttede uddannelse Hvilke tre kompetencer er vigtigst? Ejerbolig Andelsbolig Almen lejebolig Anden udlejningsbolig Ja Nej Har ingen Grundskole/folkeskole Gymnasiel Faglært Mellemlang videregående Lang videregående Andet Almen dannelse 52 42,4 57,6 52,2 41,6 55,6 49 57,9 49,6 46,9 56,1 58,3 45,1 At kunne læse, regne og skrive 88,3 85,4 77,9 80 86,6 83,7 71 86 82 85,8 84,8 66,1 Sociale kompetencer 66,3 73,2 59,8 63,8 65,5 64,4 62,7 54,1 65 58,8 72,8 69,2 42 Samfundsforståelse 54,8 62,4 50,9 55,3 55,9 59,3 46,1 57,4 52,3 48,9 Kreativitet 16,8 19,3 19,5 17,9 17,6 24,4 8,3 18,4 16,4 19 21,8 32,1 Kunde