Gevinstrealisering og fastholdelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Længst muligt i eget liv på plejecentre
Advertisements

Ændring af konkurrenceloven m.v maj 2007 Kontorchef Peter Langkjær Konkurrencestyrelsen.
Hvad er lean Konstant fokus på spild i alle processer. Nedbringe lagre, gennemløbstider og mindske omkostninger. Sikre en høj kvalitet af produkter og.
Aalborg Universitet og Aalborg Kommune.  Gearing af organisationen til at understøtte et højt specialiseret neurofagligt niveau i kommunen gennem målrettet.
Erna Storgaard - Kastanievænget Vonge - tlf Målnedrulning At have fælles.
Teststrategi Engrosmodellen
Styringskrav for jobcentre
Klare mål og ansvar for resultater - Et praktisk eksempel.
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
Forbedringstavlen – er et must
Den Danske Kvalitetsmodel
En faglig og effektiv misbrugsbehandling
Web-baseret Modulopbygget Let at bruge Let at vedligeholde
Program for introduktion af Social og Sundhedsudvalget
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Optimering af arbejdstilrettelæggelse i på Radiologisk afdeling i Køge Mahad Huniche Møde med Region Nordjylland.
ARCHIBUS til FM Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler
Anne-Mette Sørensen, Allerød Kommune
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
Borgerinddragelse: Baggrund 9. maj Behov for borgerinddragelse? Tilfredshed med ”den måde demokratiet fungerer på” 5% er medlemmer af partier.
SMED Formål: Minimering af omstillingstiden 1 Hvad er SMED 2 Gevinster
3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange
Regions Midtjyllands elektroniske patientjournal
Grundaftale for hjælpemidler i et overordnet perspektiv
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Københavns Kommune Evaluering og Next practice 23. maj 2013.
Dagens pointer Strategi og systematikken er nødvendig start til udbredelse af velfærdsteknologi Kommuner og virksomheder skal tænke i pipelines der gør.
Implementering af udrednings- og rehabiliteringsforløb Lars Gregersen 13. november 2015.
IndsatsområdeMålHvad skal der tilAnsvarlig/tidEvaluering Journal- dokumentation At alle medarbejdere udfylder medicinskema korrekt ud fra givne retningslinjer.
KØBENHAVNS KOMMUNE Socialforvaltningen Tværgående Økonomi 28. Oktober 2008 Viden og Stress-projekt Socialforvaltningen, København.
Seminar om implementering – Økonomistyrelsen (11. november 2010) Implementering af systemer Inspiration og erfaringer fra Post Danmark ved chefkonsulent.
SAPA Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016.
Region Nordjyllands anbefalinger og tiltag på baggrund af STM lægesagen Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse 17. september 2015.
Ledelsespakke 1 Lederens rolle i implementeringen
Hyper care / Cura-programmet April 2017.
Lederpakke 2 Niveau 3 ledere
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Tilfredshedsundersøgelse
Læringsteam Uge / Pakke 2 Modul 2.4 – Mere om FSIII.
Teknisk informationsmøde 2009
Plan for det videre arbejde med uddannelsesprogrammer
Driftsleverandører for Hjemmepleje, Sygepleje og Plejehjem
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Kick off for læringsteams
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Ny kvalitetsdagsorden og pakkeforløb
CURA og FSIII Superbrugermøde
Forløbsbeskrivelse Det nationale ledelsesprogram i sundhedsvæsenet
Formandsskabet for xx-Udvalg
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
OPFØLGNING PÅ EGENKONTROL JUNI 2013
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Målopfølgning - Social- og Sundhedsudvalget
Målopfølgning - Social- og Sundhedsudvalget
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Gevinstrealisering og fastholdelse

Gennem datadrevet implementering får vi et faktuelt grundlag for at styre Cura til en succesfuld implementering Hypercare Fastholdelse (implementere i bund) Effekt-vurdering Sikre god start og håndtere frustrationer og problemer Sikre at vi arbejder på den måde som FSIII og Cura er beregnet til Sikre at Cura giver de planlagte gevinster September – april 2018 Juni - oktober 8. maj – 1. juli

Hyper Care Daglige tavlemøder med kendte fejl Data fra Supporten og driften Fokus på fejlrettelse

Eksempel på systemdata til brug for at implementere i bund SLA behandlet Spild Antal visninger og antal læst uden behandling AG afvigelses varianter Antal uønskede varianter som skal håndteres SLA behandlingstid Korrekt løsning af opgaver Overensstemmelse ml. AG og udførelse Volumen Antal modtagne KM (reference tal) Korrespondancemeddelser Måned xxx, Enhed yyy ”XX visninger per meddelse” ”Modtaget men ikke behandlet” ”Vist (mange gange) men ikke behandlet” 5

Effektvurdering Systemdata (Infoventure) Survey blandt stikprøve af medarbejdere Audit Processer Antal variationer Gennemløbstid Ventetider .. Overblik over borgerens data Brugervenlighed Fagligt råderum Tværgående samarbejde For udvalgte tværgående processer Overblik over tværfaglig indsats Fælles sprog Fejl og misforståelser Sundhedsfaglig dokumentation Komplet Korrekt Kvalitet og ensartethed Udvikling i ugentlig audit (plejecentre) evt. audit af hjemmepleje evt. audit af sundhedshuse Samarbejde med borgeren Dokumentation ved og med borgeren