Omlagt undervisning Fokus på arbejdsmiljø i ny styrings- og ledelsesmodel
Styringsmæssige afsæt Slide: Peter
Det vi skal bevæge os over til Vi styrer på risiko Økonomi og beslutninger decentraliseres ”Tæt på” dialog
Projektopstart januar 2016 Det styringsmæssige afsæt Underviserens tjekliste Lederens tjekliste Kvalitet Arbejdsmiljø Ressourcer
Opgave til workshoppen i januar
Ny læringsplatform Underviserens tjekliste Lederens tjekliste
Projektplanlægning Den brændende platform Milepæle i projektet Ny styringsmodel Milepæle i projektet Fokus på grundforløb 1 og 2 Mødestruktur i styregruppen, med EUD-lederne og tillidsmænd Opfølgning, åbenhed og tilretning Kommunikationsplan Ledelsesopbakning og åbenhed samt konstant fokus på projektet
Ny undervisningsplatform- Moodle Udarbejdelse af masterskabelon til undervisning Ensartethed, kvalitetsløft, afprøvning og tilretning Biblioteksstruktur Videndeling Bibliotek til master Bibliotek til undervisning Workshops for nøglepersoner Ledere, IT-personale, organisations- udvikling samt udvalgte undervisere MASTER Bibliotek Hold 1 Bibliotek til undervisning Hold 2 Hold 3
Uddannelsesspecifikke forløb Teamsamarbejde - leder som tovholder Bibliotek til master - redigeringsrettigheder
Grundfagsøvelsen 5-2-1 - Ejerskab og videndeling i fagteams
Arbejdet med Moodle og læringsforløb 4 Moodle workshops for undervisere og ledere Vejledning i systembrug Behovsafklaring Åbne workshops Opfølgning Support Særligt udfordrede Inddragelse af uge 1 Team spirit – også på tværs af afdelinger Tæt på ledelse
Udsagn fra undervisere Fedt, at Praxis-Onlines webbøger indeholder lydfiler til de læsesvage elever Jeg nyder at holde min pause uden at skulle tænke på kopimaskiner og uploads. Det hele ligger klar til brug Eleverne færdes hjemmevant i systemet, da det minder om de andre platforme, de også dagligt benytter Det der Poodl i Moodle er helt fantastisk og kan lette rettearbejdet betydeligt Når jeg kan finde ud af det her, kan alle finde ud af det Citat: Hanne - maler Moodlen er nem at arbejde i. Jeg kan bl.a. selv tilføje YouTube videoer, hvor jeg før havde brug for hjælp til det samme i Fronter Eleverne har noget lettere ved at finde rundt i, hvilke filer m.m., der skal åbnes, hvor man i Fronter hele tiden skulle guide dem i filstrukturen. Nu ligger det hele i en naturlig rækkefølge Det er nemt at fortsætte, hvor man slap, da systemet er gennemskueligt Det der Praxis-Online er måske ikke helt så dumt alligevel Mit link duede ikke, da forløbet startede. I Fronter ville det have givet meget arbejde, men her satte jeg blot et nyt link ind, som med det samme slog igennem til resten af holdet Det er smart, at man kan kopiere hele forløb eller bare opgaver fra et forløb så nemt. Den bogpakke vi bruger, kopierer vi let ud i alle rum
Fokus foråret 2017 Evaluering og forankring GF1 lægges i Moodle Sker efter 10 og 20 uger på teamniveau Dialog og konkrete arbejdsopgaver Ny forbedret master godkendt af den enkelte leder GF1 lægges i Moodle Sparring på tværs af afdelinger Medarbejderinvolvering Workshops med særligt fokus Support for det enkelte team Support for den enkelte medarbejder