Klassesamtale om resiliens

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Den Professionelle samtale Samtalen som redskab
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Hierarki for styringsredskaber
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Folkeskole-reformen August 2014.
Forældremøde X årgang.
Reformmesse på Sofiendalskolen
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Skolereformen på Søndersøskolen
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
Projektlederens rolle(r)
Tilfredshedsundersøgelse
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
forældre og klassens sociale liv.
Hvad er uddannelsesparathed, og hvordan kan man vurdere paratheden?
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Folkeskolereform 2014.
Fritidshjemmet Villaen Per Schultz Jørgensen 10. Oktober 2012
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever.
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Forældresamarbejde/fællesskaber
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Disposition Præsentation af emne Mobning
Indbydelse SFO Bakkeskolens forældreråd indbyder hermed til det årlige forældremøde for alle forældre i SFO Tirsdag d kl Mødet foregår.
Velkommen til Hjortebroskolen
Side 1 Comenius Individuel elevudveksling. Side 2 Program 1.Generelle oplysninger om Comenius individuel elevudveksling 2.Kontaktlærer- mentorordningen.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Velkommen til Gjern Rideklub! Kære forældre og børn Hjertelig velkommen i Gjern rideklub. Vi håber, at du og Jeres barn/børn bliver glade for at færdes.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Eksistentielle spørgsmål udspringer af eksistentielle behov
Stxstudentereksamen.
Velkommen til Skolen ved Sundet
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Trivselsmålingens resultater på vores skole
SL Nordjylland 22. august -En teori for faglig ledelse
Ansvarlig.
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Præsentationens transcript:

Klassesamtale om resiliens

Det vigtigste i klassen er, at: 1 … vi kan stole på hinanden 2 … det giver mening at være her 3 … alle behandles lige godt 4 … kunne gøre ting bedre, hvis der er brug for det 5 … være med til at bestemme 6 … samarbejde med hinanden 7 … have lyst til at hjælpe hinanden 8 … være glad 9 … vores rettigheder og grænser respekteres 10 … have venner 11 … lokalsamfundet inddrages i undervisningen 12 … vores forældre interesserer sig for skolen

I: Tillid Hvordan kan I selv sørge for, at alle i klassen kan stole på hinanden? Hvordan kan jeres lærere (og pædagoger) hjælpe til med at skabe tillid i klassen?

II: Mening Hvordan kan I gøre det meningsfuldt (spændende, interessant) at gå i skole? Hvordan kan jeres lærere (og pædagoger) gøre det meningsfuldt (spændende, interessant) at være elev i klassen?

III: Retfærdighed Hvad kan I gøre for, at alle elever i klassen bliver behandlet retfærdigt? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) sørge for, at alle elever bliver behandlet retfærdigt?

IV: Selvstændighed Hvad kan I selv gøre for at gøre klassen til et godt sted at være og lære noget? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) hjælper jer med at gøre klassen til et godt sted at være og lære noget?

V: Medbestemmelse Hvordan kan I bedst muligt være med til at bestemme i klassen/i forhold til undervisningen? Hvordan kan jeres lærere (og pædagoger) bedst muligt give jer medbestemmelse?

VI: Samarbejde Hvad kan I selv gøre for, at alle elever samarbejder, når klassen laver fælles aktiviteter? Hvordan kan jeres lærere (og pædagoger) medvirke til, at I alle samarbejder?

VII: Samhørighed Hvad kan I selv gøre for, at alle elever føler sig godt tilpas i klassen og derfor kan lære mest muligt? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) gør for, at I alle kan lide hinanden og hjælper hinanden?

VIII: Livsglæde Hvad kan I gøre for, at alle er glade for at komme i skole? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) gøre for, at det er rart for alle elever at være i klassen?

IX: Rettigheder Hvad kan I gøre for, at alle elevers rettigheder og grænser respekteres? Hvordan kan jeres lærere (og pædagoger) sørge for, at jeres rettigheder og grænser respekteres?

X: Omsorg Hvad kan I gøre for, at alle elever i klassen har mindst én god ven? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) gøre, hvis nogle af jer ikke har mindst én god ven?

XI: Lokalsamfundet Hvordan kan lokalsamfundet (fx byen/kvarteret, forretninger, museer, naturområder i nærheden) bruges i undervisningen? Hvad kan lærere (og pædagoger) gøre for, at lokalsamfundet bruges i undervisning?

XII: Forældresamarbejde Hvordan kan jeres forældre deltage i det der foregår i skolen/klassen? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) gøre for at få jeres forældre til at interessere sig endnu mere for, hvad der foregår i skolen/klassen?