Fleksible fællesskaber om de voksnes rammesætning og grundlæggende antagelser
Hvordan forstår vi ikke inklusion? Normalitet og det, der er anderledes
Undgå at nogen falder UD af fællesskabet Forskellighed forudsætninger behov færdigheder baggrund Undgå at nogen falder UD af fællesskabet
Hvilken ramme sætter vi? Hvilke implicitte forventninger har vi til børnene? Hvilke grundlæggende antagelser har vi? Vi tror på den gode intention
Hvordan tydeliggør vi forventninger? Hvordan møder vi barnet? Forældre som den 3. klassekammerat
“Vi tror på den gode intention” Hvordan giver adfærden mening for barnet? Fokus på både indhold og proces
Forældregruppen - den 3. klassekammerat - Lave trivselsplan i indskolingen for klassen - Tale med hinanden: forventningsafstemning: Hvad er vi enige om? Hvad er vi uenige om? - Spise-lege-grupper – ”Kendskab skaber venskab” - Om som forældre at tale en klassekammerat ud af eller ind i fællesskabet - Om at tage ansvar for fællesskabet og ikke kun sit eget barn - At møde op til arrangementer, samtaler og forældremøder - At blive mødt med ligeværdighed og som en ressource som forældre