Nordplus – ”national identitet”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Oplæg om læsning - hvad kan man som forældre gøre for sit barns læseudvikling… Asgård skole jan
Advertisements

Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Undervisningsevaluering i matematik
”Mange måder at forstå og lære på”
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Lidt brikker til nytænkning v. Mona Hvid
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Fag lærer på SDE Odense siden 2003
Sprog/billeder på Internettet
Skriftlighed og læring
Analyse af praksis.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Navigation Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Kontrakten og partnerskabet som grundlag for samarbejde Anders la Cour og Holger Højlund, Kofoeds Skole, den 30. november 2005.
Videre med praksis - fremlæggelse af praksisopgave
Velkommen til ellenwhite.dk ellenwhite.se Ellen White på de tre skandinaviske sprog.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Opgaver og drøftelser kristendomskundskab og dansk 8. – 9
ved læsevejleder Dorthe Clausen
AT4 Torsdagsplan. Dagens 4 timer: 1. modul: Undersøg om jeres samfundsfaglige hypoteser holder (tjek også om jeres naturvidenskabelige forsøg stemmer.
Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens.
1.Lektion: Identitet i forandring
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
Afledet funktion Her har jeg tegnet f(x) og f’(x)=g(x)
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Vælg et flaskepost tema. Flaskepost nr.: Tema :________________________________________ Skriv 3 ord: ______________________ ________________________ ____________________.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
1. lektion: Danmark i verden
Læsning.
Den sproglige læreplan
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Øvelsestimer (opgave 7) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
læse- skrivevanskeligheder
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Undervisning på weekendindkald lørdag den Torben Sebro.
Lav en fugle-folde-bog
Mikael Galmar eeskole.dk 8/4-16
Byg et hus Storyline.
Den gældbundne tjener med Lego-figur
Politik og organisation
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur
HVEM HVOR HVORDAN HVAD Skals Efterskole SIP, feltundersøgelse:
Læringsuge 2017/2018 De 17 Verdensmål
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Eksempel på tekst 1 som skal bearbejdes
Den gode tone Lse.
Livets Ord August 2018 “Med evig kærlighed har jeg elsket dig, derfor bevarer jeg min troskab mod dig” (Jer 31, 3)
“Min nåde er dig nok, for min magt udøves i magtesløshed”
DEN GODE STIL.
DEN GODE STIL.
READ – sammen om læsning
Fællesskaber i hverdagen og et aktivt fritidsliv
Fornavn Efternavn Fornavn + Efternavn Adresse; Vej, husnr., sal
Den gode tone Lse.
Hvad er en Feltrapportage?
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
- 30 minutters oplæg - 1 times arbejdssession
Digitale læringsmidler – Ideer og udvikling
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

Nordplus – ”national identitet”

”Danskhed er en moderne opfindelse” Hvordan var det at læse teksten på dansk? Er der nogle ord, som ligner norsk? Find 3 ord, som du ikke forstod? Hvad kan du gøre, for at finde ud af, hvad de betyder? Hvad er pointerne i teksten? - Forklar dem for din sidemand

De ti værdier, som fik flest stemmer og kom med i Danmarkskanonen: Velfærdssamfundet 22.784 Frihed 22.089 Tillid 21.965 Lighed for loven 19.138 Kønsligestilling 18.989 Det danske sprog 18.808 Foreningsliv og frivillighed 18.108 Frisind 17.797 Hygge 17.531 Den kristne kulturarv 17.113

Opsamling i fællesskab

Lav et visuelt produkt, der viser jeres opfattelse af, hvad det vil sige at være norsk. I kan tegne, skrive, klippe-klistre eller arbejde på computeren

Evaluering Hvad har været det sjoveste ved undervisningen i dag? Hvad har været det sværeste ved at blive undervist på dansk? Hvad er det letteste ved at læse dansk? Er der noget, der har overrasket jer? Hvad er det vigtigste, I har fået ud af undervisningen i dag?