Børnebiffen 2016 - medium Oplev film….

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Advertisements

Hjerterum og opsøgende funktion
Svend Gønge-skolens værdier...
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Læringsstile og lektier
GÅ LÆSEVEJEN MED DIT SKOLEBIBLIOTEK! TYVE MINUTTER OM DAGEN….
I dag er temaet Visualisering
Lærings- og praksisfortællinger:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Forædremøde den
Ta Dig tid….
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
Struktureret tematisk sprogarbejde
L EGENDE I NNOVATION Fremtidskonference om mulighederne for at understøtte især 2-sprogede børns sproglige udvikling med ny teknologi Projektet Legende.
Er mit barn klar til skolestart ?
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Nyt dias Power point er bygget op af dias, du tilføjer dias ved at trykke på nyt dias på startsiden.
1 It-tanker for fritidsdelen. 2 Læse & sprogpolitikken •It-strategi kobles på sprog- og læsepolitikken for fritidsområdet, således at den bliver et delelement.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
….er familiens pusterum. Muligheder og udfordringer Familiens store udfordringer:  Tid  Individualisering  Mediebombardementer  Opbrud – mange skilsmisser,
Jeg støtter barnet ved:
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
SUNDBY. SUNDBY Sundby kantine/café Sundby kantine/café; I Sundby Cafe lærer du at finde opskrifter om sund mad, både almindelig mad, men også det søde.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Fagligt Landsmøde 2005Karin Madsen Coaching er velegnet – når Fokuspersonen har brug for at styrke sin bevidsthed og evne til selviagttagelse og selvregulering.
Høring om digitale redskaber i dagtilbud og digital dannelse 28/ Kari Eggert Rysgaard, DFI / Skoletjenesten.
DIGITAL DANNELSE I BØRNEHØJDE HELLE SKOVBJERG KAROFF, ADJUNKT, PH.D. AALBORG UNIVERSITET/KØBENHAVN.
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Børn og pædagoger i en digital verden
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Matematikfilm - en forklaring! Et lommefilmprojekt.
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Billeder.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Ungdom og Selviscenesættelse.
Velkommen Inddragelse af barnets udtalelse i analysen.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
De drillende abeunger.
Lad tanker og drømme flyve - Søren Kierkegaard for alle
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
1. Information – hvem – hvad – hvordan 2. Programmet – aktiviteter 3. Noget interesserer dig – eller ikke 4. Din tilmelding – hvordan 5. Spørgsmål nu.
KVALITET I SAMSPIL OG LÆREPROCESSER I DAGTILBUD Oplæg v/ Maybritt Larsson Institutionsleder Barnets Hus-Amerikavej.
Levende billeder: Kortfilm
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
Børns sprogtilegnelse Hvordan arbejder vi med børns sprog i Vejen Kommune?
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
”Filmen er et af vor tids vigtigste kulturelle udtryk
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Data intro (Side 1-3 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Jonas, Oliver og Kasper T.
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
Mellemværender Litteratur for børn og unge midt i en medietid ved Ayoe Quist Henkel Lektor ved læreruddannelsen i Silkeborg, VIA UC og ph.d. fra Center.
Vrid i skulder.
Fald og snublen samme niveau - Lager.
Leg, kreativitet dannelse
Præsentationens transcript:

Børnebiffen 2016 - medium Oplev film…

Børnebiffen i DK – 1. halvår 2016 Vi sætter ind i: - Region Sydjylland - Region Midt- og Vestsjælland - Bornholm __________________ - Region Midtjylland - Enkeltkommuner

Børnebiffen 2017/18 - XL Se film Leg og lær med film Skab film selv

Pixifilm – filmpædagogisk materiale til daginstitutioner Udviklet til pædagoger i daginstitutioner GRATIS – Filmportalfyn.dk Formål: At styrke små børns digitale og kulturelle dannelse At understøtte børnenes filmoplevelser gennem dialog og aktiviteter At give børnene en begyndende bevidsthed om film, lyd og billeder gennem legende, lærende og skabende aktiviteter

Pixifilm – filmpædagogisk materiale til daginstitutioner 42 filmark Film fra: Børnebiffen Filmcentralen for alle.dk Filmstriben – i lænestolen.dk IND I FILMEN Se og tal om kortfilm med børnene Hjælpespørgsmål Ordskatten UD AF FILMEN Leg og lær med aktiviteter inspireret af filmoplevelsen SKAB FILM, BILLEDER OG LYD SELV Filmpædagogiske aktiviteter med tablets eller kameraer, hvor børns egen skaben er i fokus.

”Zebra” IND I FILMEN Se filmen: 1. gang – uden afbrydelser 2. gang – sæt på pause under- vejs Tal om filmen: Ordskatten Filmtemaer: Mønstre At være ens og forskellige

”Zebra” SKAB BILLEDER SELV - Gå på fotojagt med tablet Tema: Mønstre Tema: At være ens og forskellige - To og to tager børnene billeder af: Mønstre i lokalet og på deres tøj Kropsdele, tøj, smykker, bælter etc helt tæt på hos den anden: et øje, en sok, navlen, et hår- spænde, håret. - Børnene udvælger hver 2 billeder af sig selv, som den voksne gemmer på et USB. - Den voksne viser billederne på storskærm. De andre børn skal nu gætte hvem det er.

Aktiviteter med lyd og musik IND I FILMEN Hør udvalgte filmscener Hvilke lyde kan I høre? Hvordan lyder musikken? - Glad, uhyggelig, sjov, sørgelig… Hvorfor giver det mening? Fordi lyd og musik findes overalt i børnenes liv Det udvikler børns evne til at skelne mellem billeder og lyd. Fordi vi bliver følelsesmæssigt påvirkede af lyd og musik. Den får os til at grine, græde og gyse.

Aktiviteter med lyd og musik SKAB LYDE SELV Gå på jagt efter lyde med tablet Børnene finder/frembringer og optager små lydbidder De andre børn skal gætte lydene

Filmskabende aktiviteter Skab animationsfilm med tablet: 2D stopmotionfilm i cut out 3D stopmotion med legetøj, frugt, modellervoks etc. Pixilationfilm med kroppen http://www.dfi.dk/Filmhuset/FILM-X/filmxanimation.aspx