FLAG Nord. FLAG Nord Generalforsamling 22. marts 2016.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Generalforsamling den 18. marts Valg af dirigent. Bestyrelsen foreslår ”Aage Larsen ”
Advertisements

Hvalpsund Kraftvarmeværk A.M.B.A
LAG Struer Generalforsamling 29. april Program •Afholdelse af årlig generalforsamling •Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling.
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
Velkommen til den årlige generalforsamling 16. april 2009.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2008 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
Generalforsamling Utterslevhøj Grundejerforening 19. marts 2013 kl. 19
LAG Silkeborg Generalforsamling 28. april Generalforsamling, 28. april 2009 Dagsorden •Valg af dirigent •Forelæggelse af bestyrelsens.
Side 1 Generalforsamling Grenaa & Anholt Vandforsyning 25. marts 2010.
Velkommen til Generalforsamling
Stiftende generalforsamling
Danish Offshore Industry Generalforsamling Danish Offshore Industry Danish Offshore Industry Velkomst ved formanden, Sales and Marketing Director Kai.
ArbejdsmiljøNET - region Øst Velkommen til årsmøde 2011.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Referat for generalforsamling i Grundejerforeningen Hybenhaven
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2009 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
Puljerådsmøde - Oliebranchens Miljøpulje marts 2011 Miljøpuljerådsmøde 25. marts 2011 Oliebranchens Miljøpulje 1.
NatPHD Generalforsamling 2010 Ph.d.-foreningen ved Naturvidenskabeligt Fakultet.
Passivhus Nordvest Generalforsamling 28. september 2011.
Godkendelse af dagsorden Formandens beretning
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Hummingen Strand Grundejerforening
Generalforsamling 2013 Karlstrup vandværk af 1959 A.m.b.A.
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Vandrådet (VR) i Skanderborg Kommune
8. maj Folkeskolens nationale tests Karl-Åge Andreasen 2.
NYHEDSBREV Årgang 3, Nummer 1, januar 2006 Invitation til medlemsmøde
Grundejerforeningen Stangkjær
Grupperådsmøde 2015 Rødovrespejderne
Ved Peter Petersen Formand for Oksbøl Vandværk 24. marts 2015.
Vedtægter for GOLDWING CLUB DENMARK §1:Formål. §2:Optagelse, udmeldelse og eksklusion §3:Kontingent. §4:Generalforsamling. §5:Bestyrelsen. §6:Tegningsregler.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Generalforsamling Valg af dirigent 2. Valg af referent 3. Bestyrelsens beretning v/Bjarne Ø. Olesen 4. Aflæggelse af regnskab v/kasserer Johan.
Hedensted Fjernvarme Velkommen til generalforsamling Mandag den 8. juni 2015 I HIF’s Klubhus.
Grundejerforeningen Tyregården Velkommen til Generalforsamling /
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
Kongressen Øverste myndighed Partistyrelsen Daglig ledelse Den politiske organisation Et antal Underudvalg.
Dagsorden til generalforsamling Tirsdag d. 26. april Valg af dirigent 2. Beretning fra formanden 3. Beretning fra kasseren 4. Fastsættelse af kontingent.
Hedensted Fjernvarme Velkommen til generalforsamling Onsdag den 11. juni 2014 på Hedensted Sognegård.
Generalforsamling ASNET generalforsamling 12. marts 2009.
GENERALFORSAMLING Valg af dirigent 2.Formandens beretning 3.Kassererens fremlæggelse af regnskab 4.Behandling af evt. indkomne forslag 5.Valg.
Generalforsamling i IDA IT Onsdag 26. marts 2014, kl i IDA, København.
Velkommen til generalforsamling i Skærød Grundejerforening 2015
Københavns Kogræsserlaug
IFF GENERALFORSAMLING 16. maj 2017
Den Europæiske Union. De Europæiske Struktur- og Investeringsfonde.
Velkommen til generalforsamling Dato mdr. 2018
Velkommen Årsmøde 2017 Skive – Spøttrup - Sundsøre
Årshjul Dec Jan Nov Feb Okt Mar Sep Apr Aug Maj Juli Juni
Generalforsamling 2018.
Generalforsamling 2018.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Referat af bestyrelsesmøde den 21
Velkommen til generalforsamling 2018 ved Sønderholm Varmeværk
Januar Februar Marts April Maj Juni Juli August September Oktober
Få mere at vide - LYT - SPØRG
Generalforsamling 2019 Rødovrespejderne
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Ordinært Interessentskabsmøde 2018
af Kliniske Lærestolsprofessorer
Føns Nærvarme Generalforsamling d. 24 april 2019
Referat af bestyrelsesmøde den 6
DcH Helsingør indkalder hermed til ordinær generalforsamling 2018
Generalforsamling 2019 Velkommen
Dansk brætsejler organistation
Referat af bestyrelsesmøde den 30
Præsentationens transcript:

FLAG Nord

Generalforsamling 22. marts 2016

DAGSORDEN Valg af dirigent Valg af referent Valg af stemmetællere Forelæggelse af bestyrelsens beretning om den lokale aktionsgruppes virksomhed i det forløbne år samt beslutning om godkendelse heraf 4a) Godkendelse af udviklingsstrategien for FLAG Nord 5) Forelæggelse af årsregnskab og revisionsberetning for det forløbne år samt beslutning om godkendelse af resultatopgørelse og balance 6) Forelæggelse af drifts- og likviditetsbudget for det kommende år samt beslutning om godkendelse heraf 7) Indkomne forslag fra bestyrelse eller medlemmer 8) Valg af bestyrelsesmedlemmer, suppleanter og formand, jf. § 9 9) Valg af revisor 10) Eventuelt

ÅRSBERETNING – 22. marts 2016 På den stiftende generalforsamling i Bindslev den 27. maj 2015, var der fremmødt 62 borgere fra Frederikshavn og Hjørring kommuner. Svend Bjørnager fra Lønstrup blev valgt som formand, og bestyrelsen bestående af 11 valgte medlemmer udover formanden, samt 3 politiske repræsentanter fra kommunerne og fra region Nordjylland samt 5 suppleanter – heriblandt 3 politisk udpegede. Kort herefter blev bestyrelsen sat på standby – og har dermed ligget underdrejet på grund af folketingsvalg, nedlæggelse af det ministerie, som bestyrelsens arbejde hørte under – nemlig By Bolig og Landdistriktsministeriet. Herefter har det været en længere proces at blive flyttet ind under Erhvervsstyrelsen – i dagligdagen under Netværkscentret, der er flyttet til Nykøbing på Lolland Falster. Herefter har bestyrelsen kunnet konstitueret sig med Claus Hjørne Pedersen fra Strandby som næstformand og Jan Rams fra Hirtshals som kasserer. For at gøre en lang historie kort, har omlægningen til erhvervsstyrelsen og flytning af netværkscentret til Lolland Falster givet en hel del kommunikationsvanskeligheder vedrørende godkendelse og udarbejdelse af foreningens udviklingsstrategi. Der er tale om ny-ansættelser i netværkscentret og dermed har der været behov for en forventningsafstemning i forhold til de erfaringer vi har med fra sidste programperiode.

Vi har i denne forbindelse deltaget i møder i Nykøbing Falster og i Nyborg sammen med repræsentanter fra Erhvervsministeriet og fra Netværkscentret sammen med øvrige formænd og koordinatorer. Vi kunne her konstatere, at der udelukkende er 3 rene FLAG’er i Danmark. Resten af de i alt 16 kommuner, der er godkendt, har valgt at inddrage FISK i LAND. Dette emne fylder meget på de fælles møder, hvorfor vi har tænkt, at vi skal fokusere på et samarbejde med den jyske vestkyst og med Jammerbugt kommune, som er de to andre rene FLAG’er. Foreningen er nu godkendt og har fået tilsagn om bevilling af opstartsmidler på i alt kr. 200.000,- og der er udmeldt projektrammer for 2016 og 2017; hvor der bliver mulighed for også at få andel i nogle af midlerne fra 2014 og 2015; som bekendt jo ikke har været ude at arbejde endnu. Således er der afsat kr. 2,6 millioner for hvert år i 2016 og 2017. Det forventes, at beløbsrammen derefter vil være kr. 2 mill per år.   Bestyrelsen er klar til at gå i gang med det egentlige arbejde, og forventer at afholde første bestyrelsesmøde med behandling af ansøgninger medio eller ultimo maj 2016, da der er fastsatte datoer for, hvornår man kan indsende indstillede projekter til netværkscentret. Den første åbningsdato er den 31. maj 2016.

Bestyrelsen har arbejdet effektivt for at nå til en godkendelse af foreningen - og nu af udviklingsstrategien, så vi kan åbne op for projektansøgninger; Konstituerende bestyrelsesmøde på Frederikshavns Rådhus den 20. januar 2016 og fælles udarbejdelse af ansøgning om godkendelse som FLAG Deltagelse i møde med netværkscentret i Nykøbing Falster den 29. januar 2016 Udviklingsmøde og udarbejdelse af SWOT analyse den 8. februar 2016 i Hirtshals Udviklingsmøde i det videre arbejde med udviklingsstrategien den 16. februar 2016 på Aalbæk Kro Deltagelse i fælles møde for formænd og koordinatorer under FLAG i Nyborg den 25. februar 2016 Udviklingsmøde for at færdiggøre udviklingsstrategien og efterfølgende en præsentation af fokuspunkter i strategien for medlemmer den 29. februar 2016 i Hirtshals

Lokal udviklingsstrategi for lokale aktionsgrupper (FLAG) under hav- og fiskeriudviklingsprogrammet 2014-2020 Fremsendt per mail – spørgsmål eller kommentarer?

  Budget for opstartsmidler 2016; Tidligere vedtaget 20.01.2016 Nyt budgetforslag 22.03.2016 Transport – inkl. Kørselsudgifter til bestyrelsesmedlemmer Kr. 20.000,- Kr. 30.000,- Annoncering Kr. 50.000,- Kr. 25.000,- IT (pc, printer, tlf. internet m.m.) Kr. 18.000,- Kontorhold Kr. 10.000,- Kr. 2.000,- Forplejning/mødeaktivitet Konsulentbistand til udarbejdelse af udviklingsstrategi ”Presse” Reklame, informationsmøde, projektindkaldelser Kr. 35.000,- Kr. 40.000,- Diverse – konsulentbistand til driften frem til 01.05.2016 I alt Kr. 200.000,-

  Budget for driftsmidler 2016; Ansættelse af koordinator 01.05.2016-31.12.2016 kr. 200.000,- Mødeudgifter efter 01.05.2016 kr. 30.000,- Annoncering* efter 01.05.2016 kr. 20.000,- Kørselsudgifter efter 01.05.2016 Administrationsudgifter, informationsaktiviteter, mm. Efter 01.05.2016 kr. 10.000,- Kompetenceudvikling af bestyrelse og koordinator efter 01.05.2016 Revisor kr. 5.000,- Diverse efter 01.05.2016 kr. 59.117,- Studietur til Vest Sverige kr. 80.000,- I alt år 2016 udover opstartsmidler: kr. 454.117,00

FORSLAG?

Valg af bestyrelsesmedlemmer og REVISOR På valg er; 6 bestyrelsesmedlemmer 2 suppleanter Revisor

EVENTUELT?

INDKALDELSE AF PROJEKTANSØGNINGER ERHVERVSPROJEKTER INDENFOR FISKERI OG DET MARITIME OMRÅDE MODTAGES ! i hænde på e-mail: fiskerilagnord@gmail.com senest: Tirsdag den 10. maj 2016 kl. 15:00