Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kvalitet i spejderarbejdet
Advertisements

Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Erfaringer med frasalget af SES’ Driftsafdelinger v/Driftschef Erik Als.
Produktion og Logistik
Intelligente grønne løsninger for mobilitet
Gregers Mogensen, Rejsekort A/S
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
Infrastruktur om gasstationer - Partnerskab mellem Fredericia kommune, Tide busser og Bionaturgas Danmark.
Strategiplanen er fundament og retning.
Præsentation af e-takeaway.dk
Virksomheder - definition
Potentialevurdering.
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
# 1 28 Apr 2010 ALBERTSLUNDRUTEN – cykelpendlerruter i hovedstadsområdet ALBERTSLUNDRUTEN WORKSHOP 28. APRIL 2010.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
© Copyright CTT 2006 Center for Trafik og Transport Trafikdage Aalborg Universitet | Tirsdag 29. august 2006 | Undersøgelse af stationsoplande Bedre adgangsveje.
Mobilitetsplanlægning i en dansk sammenhæng Johan Nielsen Danske Regioner GATE marts 2010.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Konsekvenser –Frekvenser. Konsekvenser –Køreplan.
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
Hvad vil vi med Mobility Management? Kristoffer Kejser Albertslund Kommune.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Dagens program – ugens program
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor egentlig iværksætte et måleprojekt?
© due & partners Tilmelding FrameldingLykkedes ikke Lykkedes Template 3: Tilmelding på website Sammenhængen mellem de 4 websider.
Hvorfor er apps ofte nemmere at bruge end websider? Ét formål Lineær navigation Bruger indbygget teknologi Appen definerer apparatet Designet til fingre.
© Siemens A/S 2015siemens.com/answers Vedvarende teknologiløft til Grønlands erhverv Future Greenland konference den 8.maj 2015.
SPRINT 1 EVALUERING. DAGENS PLAN 12:30 lokale – Info (nu) Henrik fortæller om SVN 13:30 gruppe rum - Individuel Evaluering Review Retrospect 14:00.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Midttrafik Forsøg med nye takst initiativer Projektet omfatter 3 initiativer. Formål: Afprøve en mere markeds- og tilbudsorienteret takstpolitik. Flere.
Bjørn Wahlsten, adm. direktør i Rejsekort A/S Orientering om rejsekortet 27 februar 2012 Orientering om rejsekort
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
Introduktion til selvbetjening for Flextur og Handicapkørsel.
Byen og den kollektive trafik Med tog og bus i den spredte by Jan Jørgensen, Trafikstyrelsen Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
Trafikstyrelsen 20. januar 2011 Inspirations- og dialogmøde om buspuljerne.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Arriva Danmark de bedste rejseoplevelser i den kollektive trafik Tid til at komme frem i bussen? Anvendelsen af og forventninger til gasbusser i Arriva.
Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.
Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.
Rigmor Korsgaard Trafik og Veje, Aarhus Kommune Busfremkommelighed Projekter i Aarhus Kommune.
Highlighte nederste linjer i overskriften: 1. Markere (linjer/ord) 2. Vælg den første farve i farveskemaet fra PowerPoints topmenu Temadag Horsens 5. september.
Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.
Pendlerrute Silkeborg – Århus N Formål: Målgruppe: Pendlere, At gøre rejsen mere attraktiv for pendlere, ved målbevidst køreplanlægning derefter Opgradering.
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kollektiv trafik i Helsingør.
En introduktion til rejsekort – nem betaling til bus, tog og metro.
Webkamera Baseret på google maps - fint til test Udviklingsprojekt - der udvikles live Kilde kan kopieres ind i andre applikationer Målet er ikke Internettet,
Konference om busfremkommelighed  ITS Vejle trafikcenter  Signalprioritering  Busbane i Nørrebrogade.
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
360° evaluering af din kommunikation. Dette er et værtøj for dig, som vil Have feedback på dine kommunikationsevner Forbedre din kommunikation Afstemme.
1 Movias digitale trafikinformation Moviatrafik.dk Januar 2014.
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Sammenfatning af session Christian Overgård Hansen COH ApS.
TrafikdageAnnette Christensen & Thomas Odgaard 23.aug. 16 De trafikale infrastrukturs betydning for erhvervslivet Chefkonsulent Annette Christensen, DI.
Konference den 20. november 2012
Markedsføring og reklame
DHF´s formål Stærke medlemsbaserede organisationer af mennesker med handicap, hvor kvindelige såvel som mandlige medlemmer har en reel mulighed for deltagelse.
Balance i dit liv! Intensiv sygeplejerske: Kirsten Hvenegaard
Introduktion til selvbetjening for
Customer relationship management CRM
Mission, Forretningsmål & Succeskriterie for KDI
Organisationssystemets ledelse og (kultur)udvikling
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
Customer relationship management CRM
Politikernes og borgernes forventninger
Ny strategi for rejsekortet Trafikdage 2016 Aske Wieth-Knudsen, Chef for Forretningsudvikling, DSB Eskil Thuesen, Centerchef for Ressourcer og Service,
Digitalisering i den offentlige sektor
EASY-P Konference april 2012
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016
Præsentationens transcript:

Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference / Odense

Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Loyale og tilfredse kunder MitMovia Kundeønsket Strækningsbaseret Pendlerservice

Loyale og tilfredse kunder Movias forretningsplan Vi skal have mere loyale kunder via øget kundetilfredshed!  Forbedrede services til information  Kommunikation om kvalitet i drift og services Kundens vigtigste behov er pålidelighed, tryghed og sikkerhed – og kort rejsetid! (Kundepræference-analyse 2007) Gode, relevante informationsservices fastholder kunder og øger kundetilfredsheden

MitMovia Hvad er MitMovia? En gratis informationsservice på web, mobil & mail (YouTube: MitMovia)

MitMovia Hvad er MitMovia?  Countdown til næste bus på moviatrafik.dk  Information om planlagte ændringer på bus og lokalbaner på mail/mobil  Information om store akutte hændelser (fx strejker) på mail/mobil  Information om produkter og services, billettilbud mv. på mail

MitMovia Hvad synes kunderne?  Kunderne er glade!  Tilfredshed med trafikinformation – højere tilfredshed med bussen end ikke medlemmer  Fastholdelse – 6 procentpoint længere end ikke- medlemmer

Kundeønsket Hvad ønsker kunderne? Drifts-information om deres faste linjer  Information om driften her og nu  Pålidelighed og tryghed – kommer min bus i dag?  Mulighed for at planlægge alternativ rejse  Relevant information – ikke spam

Strækningsbaseret Pendlerservice Personaliseret trafikinformation i MitMovia  Information om ændringer her og nu (driftssituationen) baseret på kundens personlige rejsemønster Strækningsbaseret Pendlerservice  Strækning – tilmelding til kunde-defineret strækning/stoppested og tidsbånd  Pendler – forhåndstilmelding til ”samme information” i valgte tidsintervaller  Service – informationsservice – kommer min bus i dag?

Strækningsbaseret Pendlerservice Formålet Nedbryde barrierer omkring usikkerhed ved brug af kollektiv trafik  Tilbyde kunderne bedre information - mere her-og-nu information baseret på aktuel driftssituation  Information tilpasset kundens eget rejsemønster og informationsbehov  Mere information uden spam-effekt

Strækningsbaseret Pendlerservice Mål & forventninger Flere brugere i MitMovia  flere brugere i MitMovia i 2010  flere brugere i MitMovia i 2011 Flere og mere loyale kunder  Fastholdelse og tiltrækning af nye kunder  Øget kundetilfredshed På sigt  Information om kundens samlede rejse (bus, tog & metro) – forudsætter realtidsdata i rejseplanen

Strækningsbaseret Pendlerservice Udviklingsopgaven  Udvikling af databaser og moviatrafik.dk  Etablering af nye forretningsgange (drift)  Information  Evaluering

Spørgsmål & kommentarer Stine Bay Michelsen