Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference / Odense
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Loyale og tilfredse kunder MitMovia Kundeønsket Strækningsbaseret Pendlerservice
Loyale og tilfredse kunder Movias forretningsplan Vi skal have mere loyale kunder via øget kundetilfredshed! Forbedrede services til information Kommunikation om kvalitet i drift og services Kundens vigtigste behov er pålidelighed, tryghed og sikkerhed – og kort rejsetid! (Kundepræference-analyse 2007) Gode, relevante informationsservices fastholder kunder og øger kundetilfredsheden
MitMovia Hvad er MitMovia? En gratis informationsservice på web, mobil & mail (YouTube: MitMovia)
MitMovia Hvad er MitMovia? Countdown til næste bus på moviatrafik.dk Information om planlagte ændringer på bus og lokalbaner på mail/mobil Information om store akutte hændelser (fx strejker) på mail/mobil Information om produkter og services, billettilbud mv. på mail
MitMovia Hvad synes kunderne? Kunderne er glade! Tilfredshed med trafikinformation – højere tilfredshed med bussen end ikke medlemmer Fastholdelse – 6 procentpoint længere end ikke- medlemmer
Kundeønsket Hvad ønsker kunderne? Drifts-information om deres faste linjer Information om driften her og nu Pålidelighed og tryghed – kommer min bus i dag? Mulighed for at planlægge alternativ rejse Relevant information – ikke spam
Strækningsbaseret Pendlerservice Personaliseret trafikinformation i MitMovia Information om ændringer her og nu (driftssituationen) baseret på kundens personlige rejsemønster Strækningsbaseret Pendlerservice Strækning – tilmelding til kunde-defineret strækning/stoppested og tidsbånd Pendler – forhåndstilmelding til ”samme information” i valgte tidsintervaller Service – informationsservice – kommer min bus i dag?
Strækningsbaseret Pendlerservice Formålet Nedbryde barrierer omkring usikkerhed ved brug af kollektiv trafik Tilbyde kunderne bedre information - mere her-og-nu information baseret på aktuel driftssituation Information tilpasset kundens eget rejsemønster og informationsbehov Mere information uden spam-effekt
Strækningsbaseret Pendlerservice Mål & forventninger Flere brugere i MitMovia flere brugere i MitMovia i 2010 flere brugere i MitMovia i 2011 Flere og mere loyale kunder Fastholdelse og tiltrækning af nye kunder Øget kundetilfredshed På sigt Information om kundens samlede rejse (bus, tog & metro) – forudsætter realtidsdata i rejseplanen
Strækningsbaseret Pendlerservice Udviklingsopgaven Udvikling af databaser og moviatrafik.dk Etablering af nye forretningsgange (drift) Information Evaluering
Spørgsmål & kommentarer Stine Bay Michelsen