IT Strategi og status Temadag - økonomi Indledning Ældre Sagen udvikler dig til en digital virksomhed IT er en central del af Ældre Sagens service og.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Bekendtgørelse om samarbejde om sikkerhed og sundhed
Roskilde Handelsskoles APV-procedure
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Værdistrømsanalyser.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Danskernes Digitale Bibliotek Danmarks Biblioteksforenings årsmøde 30
Skabelon til strategisk plan
DDB CMS april 2014 Lanceringsplan • Hostingplaner • Migrering • Undervisning • Manualer • Inddragelse.
Opstartsmøde fase 2: Implementering og etablering af miljøerne
It-ledelse for ikke-it-chefer
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Implementering af brandingstrategi på nettet
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Projekt FOTdanmark fælles geografisk infrastruktur FOT Status lige nu og planer på det korte sigt Jørgen Grum – Kort & Matrikelstyrelsen Medlem af FOTdanmarks.
Boligkontoret Danmark
Kodeks for offentlig topledelse
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Konsulenternes kompetencebehov i et forskerblik
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
Præsentation af systemejerens ansvar
Dokumentation af opgaver
Geoforums udredningsarbejdeKortdage 2004 Bente Neerup Ny struktur på geodataområdet Geoforums udredningsarbejde i forbindelse med strukturreformen Råskitse.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Bisidderrollen i praksis
Digital forvaltning: Organisatoriske og kompetencemæssige forudsætninger Kontorchef Lars Frelle-Petersen og chefkonsulent Sten Mogensen Videnskabsministeriet.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Copyright © Projektmodel for Beredskabsplan.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Scandic Silkeborg, 23. marts 2012 Ved direktør Hans Bach Indsatsen for jobklare ledige mellem 25 og 29 år i Beskæftigelsesregion Midtjylland Kvalitativ.
Beskæftigelsesplan Om Beskæftigelsesplan 2016 Lovkrav, at alle kommuner udarbejder en beskæftigelsesplan Beskæftigelsesplan 2016 er Hvidovre Kommunes.
Status efter stormen Overgangen har været en stor omvæltning Ny version af vores system hver uge Net og handel er isoleret fra hinanden Stor ros til Energinet.dk.
Bestyrelsesmøde 26. august 2016 Peter Fugmann. Finansiel politik Forsikringspolitik IT-sikkerhedspolitik Alle indgår som integreret del af ”regulativ.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Dialogmøder d1-d10 – September 2017
Opfylder vi kursisternes behov?
(s. 1) Præcise udbud giver bedre tilbud og færre konflikter
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
Systemejer organisation
Danskernes digitale bibliotek
Borgerens adgang til egne data
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Danskernes digitale bibliotek
Statens HR – Implementeringskoncept
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Vurderingsramme for vagtplanlægning på sygehuse
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Digital aflevering.
Præsentationens transcript:

IT Strategi og status Temadag - økonomi

Indledning Ældre Sagen udvikler dig til en digital virksomhed IT er en central del af Ældre Sagens service og kommunikation med medlemmer og frivillige Vidtgående hensyn til vores ikke IT-kyndige medlemmer Vi vil bruge vores digitale netværk til at forbinde medlemmer Vi vil sikre gode digitale oplevelser i kontakten med Ældre Sagen Vi vil anvende IT til at tiltrække og fastholde loyale medlemmer

IT-anvendelsen i DK

Formål Sikre en effektiv og værdiskabende IT anvendelse Understøtte de strategiske mål i Ældre Sagen Strategisk styringsredskab, som understøtter udarbejdelsen af handlingsplaner og øvrige IT services Strategien angiver, hvordan IT skal udvikle sig i det kommende år

IT Strategi Initiativer 2017Indsatsområder Ældre Sagens Strategi og Vision Ældre Sagens Strategi Indsatsområder Initiativer 2017 Igangværende projekter Grundlag

Ansvar og organisering Kilde IT i praksis ® 2015

Ansvar og organisering Kilde IT i praksis ® 2015

Ansvar og organisering Øverste ledelse (AC) sætter rammerne for organisering og anvendelse af IT. Ansvaret er placeret hos COO Ansvaret for leverancen af IT ligger hos IT chefen Der er gensidig forpligtelse til at: Opsøge rådgivning hos IT – forstå mulighed og begrænsninger IT informerer AC og planlægger efter Ældre Sagens Strategi, indsatsområder og initiativer

Sammenfatning - mål Understøtte lokalbestyrelser og frivillige på IT Videreudvikle vores hjemmesider Mobil optimeret hjemmeside Personaliseret og målrettet dialog Funktioner og informationer via Apps Sammenhængende dialog på tværs af digitale kanaler, - hvor marketing også foregår digitalt

Sammenfatning - status Bookingsystemet – arrangementer og aktiviteter Ny hjemmeside – nyt indhold på ny platform Ny hjemmeside er mobiloptimeret, snart følger frivilligportalen Personalisering og målrettet dialog starter på ny frivilligportal - opsamling og anvendelse af adfærdsdata er forudsætning for yderligere personalisering Ny App med medlemstilbud Sammenhængende dialog på tværs af kanaler - styr på stamdata samt indsamling og anvendelse af adfærdsdata, samt principper for sammenhængende dialog

Sammenfatning - fremtid Fortsætter med nuværende mål i IT Strategien Gennemfører de prioriterede initiativer for 2017 og igangværende projekter.

IT sikkerhed Alt vores arbejde med IT sikkerhed understøtter: Tilgængelighed (aftalt oppetid på systemerne) Pålidelighed (vi ikke mister data og overholder lovgivning) Fortrolighed (afpasset niveau i forhold til forretningen og lovgivning)

IT sikkerhed Revisors anbefalinger: IT Risikovurdering (tilgængelighed, pålidelighed og fortrolighed) – en systemejer fra forretningen IT Sikkerhedspolitik (med udgangspunkt i Risikovurdering) IT Beredskabsplan (hvilke systemer skal reetableres først) Change management procedure (hvem godkender ændringer på kritiske systemer og infrastruktur) Andet: Generelle trusselsbillede (RANSOMWARE) EU persondataforordningen (lov fra 2018)

KORT STATUS PÅ PROJEKTERNE IT-Platform Lokal afdelinger Ny app Lokale nyhedsbreve

NY PLATFORM Frivilligportalen

Leverandøren har afleveret løsningen til overtagelsesprøve Overtagelsesprøve betyder, at Ældre Sagen tester løsningen op mod de aftalte godkendelseskriterier Overtagelsesprøven er gennemført: 16 fejl, heraf kvalificerende fejl Leverandøren har de kommende uger til at få udbedret fejl Herefter tester vi igen indtil fejl er udbedret

Frivilligportalen Løsningen udsættes for en sikkerhedstest Udføres af PwC’s afdeling for IT sikkerhed Med testen afsløres eventuelle sårbarheder Sårbarheder skal udbedres før drift Gentager sikkerhedstesten indtil det konstateres at sårbarheder er udbedret Når vi har godkendt overtagelsesprøve og sikkerhedstesten er bestået orienterer vi om en lanceringsplan

NY PLATFORM Lokale nyhedsbreve

Der er gennemført et afklaringsforløb med vores leverandør (Pentia) Der foreligger et tilbud på en løsning, som anvender det nyhedsbrevssystem Ældre Sagen anvender i forvejen Tilbud omfatter Login Opbygning af nyhedsbrev Integration til nyhedsbrevssystem Udsendelsesoversigt Der skal gennemføres en pilottest, hvorefter vi tager endelig stilling til tilbuddet

NY PLATFORM Lokal digital tilstedeværelse

Der er sat en proces i gang som skal afklare lokalafdelingernes behov for digital tilstedeværelse Der er afholdt en intern workshop mellem sekretariatet og leverandøren, hvor udbyttet er hypoteser om lokalafdelingernes behov Der er besøgt 3 (Vallensbæk, Silkeborg, Nykøbing Falster) ud af 4 lokalafdelinger (Aalborg udestår): En formiddag med 4 – 6 frivillige En eftermiddag med 6 – 8 medlemmer Herefter omsættes viden til konkrete forslag og prototyper, som kan forbedre oplevelsen fra frivillige og medlemmer Forslag og prototyper præsenteres for de 4 lokalafdelinger

Lokal digital tilstedeværelse Efter præsentation tilrettes forslag og prototyper, og der sættes et foreløbigt punktum for lokalafdelingernes input Herefter begynder arbejdet med samle prototyperne til en samlet digital oplevelse Når projektet er genformuleret præsenteres det for Landsbestyrelsen

NY PLATFORM Ny app med tilbud og rabatter

FORMÅL Ny app med tilbud og rabatter Det mest populære på hjemmesiden, nyhedsbreve og i den gamle app Give medlemmer en bredere tilgang til tilbudsområdet Relevans Brugerens geografiske placering Brugerens interesseområde Aktualitet Påmindelser/notifikationer om aktuelt/relevant nyt Det overordnede formål med en ny app er at gøre Ældre Sagens tilbud endnu mere tilgængelige for brugerne, og dermed bidrage til medlemsloyaliteten

PROCES Ny app med tilbud og rabatter Vi har indgået kontrakt med Adapt Mobile Vi er i gang med afklaringsfase og er ved at lave den endelige produkt specificering Under afklaringsfasen arbejdes der med en prototype Prototypen er afprøvet overfor medlemmer Resultat fra brugertesten anvendes og prototypen tilpasses

PROTOTYPE Ny app med tilbud og rabatter

PROTOTYPE Ny app med tilbud og rabatter

KORT STATUS PÅ PROJEKTERNE Spørgsmål Lokal afdelinger Ny app Lokale nyhedsbreve