Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Skole for alle - uddannelse,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Advertisements

Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Dannelse og livsduelighed i et arbejdsmarkedsperspektiv
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Livsvilkår for børn på asylcentre
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Lærerprofessionen.
Talent Lars Goldschmidt 24.jan. 13 Talent for at skabe værdi for andre Lars Goldschmidt Dansk Industri.
Vision Uddannelsesparate unge
Jeg støtter barnet ved:
Introduktionsaften 10. klasse på Hjalleseskolen
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Den globale skole Globaliseringen fordrer og fremmer en nytænkning af uddannelsernes indhold. Gode læse-, stave- og matematikfærdigheder er nødvendige,
: Ulighed og uddannelse - Akademisering af uddannelsessystemet? Martstræf 2011 Gry Poulsen.
Inspiration til reformarbejdet
Gentofte Kommunes skolevision
Hvordan lykkes det at få de unge fra folkeskolen videre til en ungdomsuddannelse og til at gennemføre en ungdomsuddannelse? Hvordan sikrer vi, at de unge.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
”Styrkelse af overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse” Garantiskolen i Silkeborg Scandic den 28. oktober 2013.
Den inkluderende skole
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
VUC og de unge Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 27. Februar Kommunerne, ansvaret for 95%-målsætningen og VUC v/ Per B. Christensen, Børne-
Forskningschef Niels Ploug, SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd Socialpolitisk årsmøde 2007 Lige muligheder for udsatte børn og unge.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Uddannelsesparathed og vejen til de 95 pct. UU Københavns Kommune 29. september 2010 – Lis Rom Andersen.
Social kompetence Oplæg den 28. Oktober 2008 Kildevældsskolen Per Schultz Jørgensen.
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
FDF s ambition FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra.
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
Uddannelse til elever med særlige kompetencer - en perspektivering set ”udefra” Slutkonference i Projekt ”Kan og Vil” 21. september 2009, Vartov, København.
Den koordinerede ungeindsats Silkeborg Kommune 21. marts Klaus Majgaard.
Børns behov for samspil på biblioteket?! Thessa Jensen, ph.d. Lektor, Aalborg Universitet.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Ungdomsuddannelse til alle Konference d. 18. april 2007 Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune og formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
På vej mod de 95% UURS Kongres 4. maj Klaus Majgaard.
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
1 1 Vision 2020 Sammen rykker vi verden – med vilje.
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Digital vidensdeling på DE´s årsmøde 2014
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Efterskolerne tilbage til samfundet Charlotte Rønhof 31.okt. 12 Efterskolerne tilbage til samfundet.
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
ATV temamøde Den Danske Fødevaresektor – globale og fremtidige muligheder 10. december 2012 Flemming Nør-Pedersen Direktør, Landbrug & Fødevarer.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Skoledagens indhold: Helstøbt kompetencebegreb, mange læringsrum SFO Tænketank Danmark Landsmøde 5. april 2013.
Hele Danmarks efterskole Lars Goldschmidt 04.Mar. 16 Hele Danmarks efterskole Fra god til fremragende Lars Goldschmidt Goldschmidt Rise and Shine.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
+DIG. AKTØRER OG SYSTEMER DER HAR INDFLYDELSE PÅ ENSOMHED BLANDT BØRN & UNGE Det enkelte barn Objektive livsbetingelser Familie Sociale normer og værdier.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Oplæg til Hustræf 2011 Inddragelsens niveauer og perspektiver
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Perspektiver i ungepakken Per Bredholt Frederiksen
Bløde færdigheder er hård valuta
Ungdomsskolen 2021 MISSION
20. Strategisk intention.
KLF - konference om chancelighed
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Skole for alle - uddannelse, dannelse, fællesskab

Vores udfordringer Vi lever af at skabe værdi for andre i konkurrence med hele verden. Og nye produkter udvikles mellem forskning og produktion… men det kan de også i Asien Vi er dygtige socialt, vidensmæssigt og ihærdige… men alt for mange unge kommer ud af skolen uden at være rustet til at klare en ungdomsuddannelse Vi står over for nye samfundsmodeller med vækst og klima i centrum… men vi er ikke dygtige nok inden for naturfagene Livsduelighed er en forudsætning for et godt liv… men familierne er ikke med på skolebænken

Kredsweekend 2012

”.. afgørende for os, at folkeskolen med professionalisme, faglig dygtighed og stærke relationer både mellem børn og voksen og de voksne, skaber afsættet for, at vores børn står på tæer og får mulighed for at udfolde deres fulde potentiale.” Skole for alle i 10- årigt perspektiv

- Danmarks bedste folkeskoler folder sig ud - bedre resultater end det ”forventelige” - overkomme de socioøkonomiske forklaringer - høje forventninger til alle I Albertslund

Hvad betyder det for jer?

Indsatser

Digitalisering

Naturfag for alle

Sprog og sprogforståelse

Elevdemokrati og medbestemmelse

Hvad kan I forvente fremover? Mere tid med eleverne Fortsat tættere (team)samarbejde En digital skole for fuld hammer Fokus på om eleverne ”rykker sig”