Værdikæden og kommunikation Porters værdikæde består af 2 ting; De primære processer handler om de ting som virksomheden først og fremmest skal udføre.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Lineær funktioner.
Introduktion til eBusiness
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
Sådan kommer I i gang med digital signatur
En grundlæggende introduktion
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Gør kasserens arbejde lettere
Arkitektur - data.
Solcelleudbud på tværs af kommuner v/ Flemming Jørgensen, REEEZ REEEZ Renewable Energy and Energy Efficiency in Zealand.
UDBUD.
Artikler om annoncehajer Hvad kendetegner en annoncehaj ? Markedet Etiske retningslinier. Nyt initiativ fra FDIM Sådan undgår du falske fakturaer. Løsblad.
Virksomhedens informationsbehandling
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
Helt ren, på en helt ny måde !
Salg og service Dag 3.
Forbrugerkøb kap. 17 Af: Pia Hansen.
Forretningsudvikling med IT
COMPUTERENS ANATOMI KENDER DU DIN COMPUTER SÅ GODT SOM DU TROR?
IKA – e-handelsparathed Mogens Christensen, Department Manager Logica, OS – Information Logistics.
The best loved Hotels of Denmark
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
Virksomheder - definition
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
KOD I FERIEN 2011 MOSSA MERHI NemHandel Python Wrapper.
KVINDER OG LEDELSE Mangler kvalifikationerne Kønskvotering kan ikke erstatte kompetencer Kvinder vil ikke magten og lederansvaret ARTKORN KOMMUNIKATION.
Beskrivelses- og analyse-teknikker understøttet af Oracle Designer Del 2 af 2: Proces- og funktionsdiagrammering Aalborg Universitet, d. 9. oktober 2006.
NemHandel, OIOUBL og lovgivning
IKA e-fokus gruppe 25. september Schematron og nye afgifter Ny OIOUBL Schematron med UTS pr. 15. september 2013 Vigtigste ændring er check på.
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
IT workshop 30. september 2004 Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Et par tommelfinger regler.
Digitalisering af indkøb Tjeneste ydelser IKA e-handelsfokus gruppe 25. september 2013.
Rødekro Kommune Præsentation af Rødekro Kommunes Indkøbsnet Eva Minke Andersen.
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Context- og flow-diagrammer (databaser, del 3)
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
8.1 Faktura 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at se.
Indledning Overvejelser Hvad/ hvorfor Resultatet/forventninger
Mennesket og virksomheden
Syddjurs Kommune Naturkvalitetsplan 2013 Lars Dyhrberg Bruun.
Regnskab & økonomistyring - Lektion 5 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Kapitel 15 Logistik og Lagerteori
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Kapitel 27 Bolighandel. 1.Parter i en bolighandel 1.Sælgers aktører 2.Købers aktører 2.Forløbet i en bolighandel 3.Mangler ved fast ejendom Kapitel 27.
It-systemer er med overalt. Før køb – hjemme hos kunden Kunden besøger hjemmesiden Kunden overvejer og tegner selv Sælger og tegneprogram inspirerer Prisen.
E-handel og online service
Modulerne i økonomistyrings- systemet
konkurrencesituation
Supply Chain management SCM
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Afgangen fra FAM - stafetmetoden
Behandling af leverandørfaktura
Verdens tyndeste Mp3-kort Wallet-mp3 Musik-kort MusiCard m.m.
Remburs - En minihåndbog.
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
Bestilling og ordrebekræftelse
Bestilling og ordrebekræftelse
Handels- og procentregning
Kapitel 18 Bolighandel.
Markedsdialog forud for udbud af dynamisk indkøbssystem på lege og aktivitetspladser til Sydjysk Udbuds Samarbejde, SUS.
Produktnavn.
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
Hvad ved du allerede Fortæl din makker: Hvad er digital kommunikation?
Postmaskinoperatøruddannelse
Præsentationens transcript:

Værdikæden og kommunikation Porters værdikæde består af 2 ting; De primære processer handler om de ting som virksomheden først og fremmest skal udføre for at lever! De sekundære processer også kaldet støtteprocesser, er processer som de primære processer læner sig op af. Uden ting som strøm, ledelse It- udstyr, administration kunne de primære processer ikke eksistere!

Kommunikation mellem køber og sælger Sælger Respons på forespørgsel (tilbud) Respons på ordre (ordrebekræftelse) Faktura Respons på reklamation (kreditnota) Køber Fremsender forespørgsel Respons på tilbud (ordre) Reklamation Modtagelse af kreditnota

Forespørgsel Navn, adresse (brevhoved) Modtager – evt. att. Kort indledning Dine konkrete ønsker Kvantum, varens art., betingelser etc. Afslutning

Tilbud Indledning Reference til forespørgsel Selve tilbud så konkret som muligt Kvantum, vare, kvalitet, pris, betingelser Afslutning

Ordre Indledning Reference til afgivet tilbud Varer, kvantum, kvalitet, pris og betingelser Afslutning