Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktuelt nyt i udbudsretten, DFFU 9. juni 2010 Anders Birkelund Nielsen
Advertisements

København den 17. november 2010 Dias 1 DFFU Rammeaftaler, indkøbscentraler og kvalifikationsordninger – kan konkurrencen sættes ud af kraft? Sune Troels.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
Klagenævnets nyeste praksis Tina Braad, Partner Holst, Advokater Dansk Forening for Udbudsret 17. november 2010.
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Af Udbudsjurist Janni Hadulla Nielsen
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
Projektkonkurrencen – forhandlingsadgangen – advokatens overvejelser Dansk Forening for Udbudsret 26. januar 2012 Partner, advokat Tina Braad Holst, Advokater.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
v/advokat Jens Bødtcher-Hansen, Kammeradvokaten
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
UDBUD.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Sikring af tilgængelighed er en proces!
Informationsmøde vedr
Opstartsmøde fase 2: Implementering og etablering af miljøerne
Udbudsret 2011 – Kapitel 5, Udbudsgrundlaget Anders Birkelund Nielsen
Kulturministeriets Administrationscenter Orienteringsmøde: Rigsarkivet udbyder: ”Flytning af arkivalier fra nuværende magasinbygninger til magasinbygninger.
Fakta om regionens indkøbs- og udbudspolitik
Dansk Forening For Udbudsret, 20
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Teknisk dialogmøde den 11. september 2013 Vinduespolering.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar.
OPP-projektet – Vildbjerg Skole. Opstart af udbudsproceduren Offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EF-tidende med opfordring til at deltage i.
1 IT-projekter - I et juridisk perspektiv. Fra Til 2.
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
Velkommen Udbudspræsentation: Rengøringsmidler mv. Indkøb og Logistik.
Velkommen Udbudspræsentation af Pacemakere, ICD’ere og elektroder Indkøb og Logistik.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Vesterbro/Kgs. Enghave, Amager Ø og Amager V Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015.
Indre By Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Dialogmøde Udbud hosErhvervsrådet Herning & Ikast-Brande Kommune.
16. juni 2016 Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.
Duba-B8 A/S 100 år med danske håndværkstraditioner indenfor møbelbranchen.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
Informationsmøde 19. august 2013 omkring udbud af fødevarer.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov (af 1. jan. 2016) … lad os starte med en lille film.
Orienteringsmøde - Prækvalifikation
8. august 2016 Orienteringsmøde vedrørende prækvalifikation til Netværkskomponentaftalen v. Christoffer Værgman Jeppesen, Marianne Røder Lauridsen (Moderniseringsstyrelsen)
Engrosmodellen - Kort status
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
BRD informationsmøde Prækvalifikation teknik d. 10. marts 2016
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Informationsmøde Udbud af GLR / CHR 29. august 2016, Glostrup
Seneste nyt v/advokat Milena Krogsgaard
Juli 2013 Dialog i udbudshjulet
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Under udbudsgrænserne
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Indkøb under tærskelværdierne
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Databehandleraftaler
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
forretnings-modeller
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Digital aflevering.
Præsentationens transcript:

Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik

Den udbudte opgave  Automatiseret løsning til håndtering af de hyppigst forekommende analyser på Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA  Automatisering fra modtagelse til svarafgivelse i EPJ  Præ- og postanalytiske udstyr samt analyseudstyr til håndtering af de i kontraktbilag 5 anførte prøveglas og med en kapacitet i den tilbudte løsning svarende til 2024  Analyseudstyr  Fase 1: Kemi og immunkemi (83 analyseparameter anført i kontraktbilag 4)  Fase 2: Koagulation (6 analyse parametre anført i kontraktbilag 4)  Fase 3: Tilkobling til rørpost  Fase 4: Hæmatologi (levering af udstyr vil blive håndteret som et separat udbud når den tid kommer)

Den udbudte løsning Nøgleord  Fleksibilitet i den tilbudte løsning ift.  Udvidelsesmulighed af den tilbudte grundkonfiguration  Loadning af prøverør  Anvendelse af flere forskellige lotnumre og muligheder for duplikering af test  Høj analysekvalitet og analysesikkerhed  Minimering af manuelle arbejdsgange  Hensyn til arbejdsmiljø og miljø  Kompetent projekt- og serviceorganisation (Tilbudsgiver)  Udarbejdelse af grafisk fremstilling (tegningsmateriale) af løsningsforslag  Indgå i samarbejde med RM om valg af endeligt design og installation Indkøb & Medicoteknik

Den udbudte løsning Kontraktgrundlag  Krav til svartider  90% af alle analyser skal, fra registrering i den tilbudte løsning til svar foreligger i EPJ, være besvaret inden for:  Livsvigtige: 45 minutter  Fremskyndet: 90 minutter  Rutine: 150 minutter  Krav til oppetid på udstyr/elementer i den tilbudte løsning:  99 % for ikke-redundante elementer i den tilbudte løsningen  98 % for redundante elementer i den tilbudte løsningen Indkøb & Medicoteknik

Udbudsmaterialets opbygning 1.Udbudsbetingelser inklusiv udbudsbilag 2.Udkast til kontrakt inklusiv kontraktbilag 3.Vilkår, serviceaftale 4.Vilkår, levering af forbrugsvarer 5.Vilkår, reservedelsforsikring Indkøb & Medicoteknik

Udbudsmaterialets opbygning Ad. 1 Udbudsbetingelser inkl. udbudsbilag  Udbudsmateriale med udbudsbilag (udfyldes og underskrives) Udbudsbilag 1: Generelle oplysninger Udbudsbilag 2: Oplysninger om økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet Udbudsbilag 3: Tro og love erklæring vedr. udbudsdirektivets artikel 45 Udbudsbilag 4: Tro og love erklæring vedr. udbudsdirektivets artikel 27

Indkøb & Medicoteknik Udbudsmaterialets opbygning Ad 2 Udkast til kontrakt inkl. kontraktbilag  Udkast til kontrakt  Kontraktbilag 1 Kravspecifikation (Skal udfyldes af Tilbudsgiver)  Kontraktbilag 2 Aftalekonfiguration (Udarbejdes ved kontraktindgåelse af I&M)  Kontraktbilag 3 Tilbudsskema/Prisbilag med følgende underbilag:  Kontraktbilag 3.1 Tilbudskonfiguration (Skal udfyldes af Tilbudsgiver)  Kontraktbilag 3.2 Serviceoption (Skal udfyldes af Tilbudsgiver)  Kontraktbilag 3.3 Reservedelsoption (Skal udfyldes af Tilbudsgiver)  Kontraktbilag 3.4 Uddannelsesoption (Skal udfyldes af Tilbudsgiver)  Kontraktbilag 3.5 Forbrugsvarer (Skal udfyldes af Tilbudsgiver)  Kontraktbilag 3.6 Energibilag (Skal udfyldes af Tilbudsgiver)  Kontraktbilag 4 Analyseoversigt (Information og skal udfyldes af Tilbudsgiver)  Kontraktbilag 5 Kapacitetsdata (Information)  Kontraktbilag 6 Leveranceplan, leveringsadresse, tegningsoversigt mv. (Information og skal udfyldes af Tilbudsgiver)  Kontraktbilag 6.1 Tegning Automatiseret laboratorium.dwg  Kontraktbilag 6.2 Tegning Automatiseret Laboratorium.pdf  Kontraktbilag 7 Spørgsmål/Svar (udarbejdes senere ifb. med spørgsmål/svar perioden og indgår først ved kontraktindgåelse) (udarbejdes af I&M)  Kontraktbilag 8 Sikkerhedsstillelse (Skal udfyldes af Tilbudsgiver ved kontraktindgåelse)  Kontraktbilag 9 Overensstemmelseskontrol (udarbejdes efter afsluttet validering og afprøvning)  Kontraktbilag 10 Afleverings- og overtagelsesdokument (udarbejdes senere i forb. Med afleveringsforretning og underskrives særskilt)  Kontraktbilag 11 Eventuelt øvrigt kontraktrelevant materiale fra Ordregiver  11.1 IT - RM´s IT miljø (udarbejdes af RMIT)  11.2 IT – Databehandleraftale (udarbejdes af RMIT)  11.3 IT - Informationssikkerhedspolitik for Region Midtjylland (udarbejdes af RMIT)  11.4 IT – Databehandlerinstruks (udarbejdes af RMIT)  11.5 IT - VPNadgang_fortrolighedsBlanket_ (udarbejdes af RMIT)  11.6 IT - Retningslinje_eksternAdgRemote_itsikkerhed (udarbejdes af RMIT)  11.7 IT - Vejledning_AddgRMnetvaerk_itsikkerhed (udarbejdes af RMIT)  11.8 IT- Informationssikkerhedshåndbog (udarbejdes af RMIT)  Kontraktbilag 12 Eventuelt øvrigt kontraktrelevant materiale fra leverandørens tilbud (udarbejdes af leverandør)

Udbudsmaterialets opbygning Ad. 3-5 Vilkår… 1.Vilkår, serviceaftale 2.Vilkår, levering af forbrugsvarer 3.Vilkår, reservedelsforsikring Særskilte aftaler, der indgås i forbindelse med indgåelse af Udkast til kontrakt. Alternativt indgås disse aftaler senere. Indkøb & Medicoteknik

Udbudsmateriale Opmærksomhedspunkter  Dokumentation  Vær opmærksom på hvilken dokumentation der skal vedlægges tilbuddet Indkøb & Medicoteknik

Spørgsmål til udbudsmaterialet  Stilles skriftligt til  Spørgefrist: kl  Offentliggørelse: Løbende  Spørgsmål indsendt efter denne dato vil så vidt muligt blive besvaret og svar uploades senest  Spørgsmål besvares samlet i anonymiseret form og offentliggøres på

Spørgsmål til udbudsmaterialet  Stil spørgsmål ud fra et princip om ”better safe than sorry”  Afklaringer?  Ændringsforslag?  Andet?? Indkøb & Medicoteknik

Betingelser for deltagelse/udvælgelseskriterier  Fremgår af udbudsbetingelsernes pkt  Vedrører virksomhedens egnethed og ikke selve den tilbudte opgaveløsning jf. udbudsbetingelsernes pkt. 1.9  Tilbud skal affattes på dansk jf. udbudsbetingelsernes pkt  Tilbudsgivere, der ikke afgiver de nævnte oplysninger, risikerer ikke at komme i betragtning

Indkøb & Medicoteknik Tildelingskriterier  Tildeling af kontrakt vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet det økonomisk mest fordelagtige tilbud ud fra en vurdering af følgende underkriterier:  Den samlede økonomiske konsekvens/økonomi 30%  Kvalitet 25%  Funktionalitet 25%  Projektorganisation, service og vedligehold 7%  IT-tekniske krav 6%  Arbejdsmiljø og miljø 5%  Hygiejnekrav 1%  Energikrav 1%

Indkøb & Medicoteknik Udfyldelse af kravspecifikationen og tilbudslisten  Mindstekrav (A-krav) er krav, som skal opfyldes for at kunne give tilbud. Såfremt blot ét mindstekrav ikke er opfyldt, er tilbuddet ikke konditionsmæssigt, og udbyder er forpligtet til at afvise tilbuddet som ikke-konditionsmæssigt.

Indkøb & Medicoteknik Vigtige frister og formalia Udbud  Spørgsmål, frist: kl  Tilbudsfrist: (I&M) kl Jf. udbudsbetingelsernes pkt. 1.6 ”Tidsplan”

Andre datoer og tidsfrister Udbud Se udbudsbetingelser pkt. 1.6  Besigtigelse af installationssted, KBA RRA  Besigtigelse af referenceinstallationer  Forventet kontraktindgåelse  Forventet levering/installation  Forventet ibrugtagning Indkøb & Medicoteknik

Andre datoer og tidsfrister Installation og implementering Se Udkast til kontrakt pkt. 9  Projektets bindende milepæle  Planlægning af endeligt design – opstart af projekt Indkøb & Medicoteknik

Tak for i dag