Status efter stormen Overgangen har været en stor omvæltning Ny version af vores system hver uge Net og handel er isoleret fra hinanden Stor ros til Energinet.dk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
OEE Når man arbejder med OEE målinger ser man på den enkelte maskines effektivitet og laver dernæst en analyse, så man let og overskueligt kan se hvad.
DAGENS BUDSKAB NR. 1 Nutid: Vækst til IT-Kanalen DAGENS BUDSKAB NR. 2 Fremtid: Vækst til IT-Gazeller SAMMEN NÅR VI DINE MÅL.
Workshop almene boligdage
Indsamlingsmetoder.
Værdistrømsanalyser.
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Transport på landet Konference 5.november Transport på landet • Kompliceret • Ingen nemme løsninger • Mangler nytænkning Tendens: Find selv på løsninger.
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Skabelon til strategisk plan
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Engelbert H – og den sidste chance
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
...Slap af... HJGHK. Hvis du er rigtig træt af af den daglige stress som du skal til at gå igennem..
En fejl af stor betydning...
Virksomheder - definition
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
”5 skarpe” – om udvikling af løsningerne Spørg kun borgerne om det, der er behov for – og genbrug data Skriv så det kan forstås – men kun når det er nødvendigt.
Forskellig forståelse af opgaven Michael Hald Konsulent KL
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Procesværktøjer.
Hvad gør livet så værdifuldt
Hvad gør livet så værdifuldt
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
Visionen for de fremtidige opgaver Stig Langvad, formand for Danske Handicaporganisationer.
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
H. LUNDBECK A/S Kortlægning af modstandene. H. LUNDBECK A/S Mine medarbejderes synspunkter Ingeniørerne inddrager os ikke De inddrager os i sidste øjeblik,
Dokumentation af opgaver
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
En fejl af stor betydning...
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Bredbånd til alle - også på landet Kaj Møldrup Christensen – formand for Panel for Udvikling i Landdistrikter og Fiskeriområder.
A/S Gelsted Bygningsindustri1 1 ”Ny chance til alle – den gode historie fra en produktionsvirksomhed” Ved Lars Vigsø,Susanne Toftager A/S Gelsted Bygningsindustri.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
IT Strategi og status Temadag - økonomi Indledning Ældre Sagen udvikler dig til en digital virksomhed IT er en central del af Ældre Sagens service og.
Webinar om opfyldelsen af persondataforordningen
Effektiv vækst - Workshop
digitaliseringsstrategi
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Styringsmæssige afsæt
En fejl af stor betydning...
Hvad gør livet så værdifuldt
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Innovation.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Projekt:værktøjsdagen 2018
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
DIT NAVN DIN UDDANNELSE (husk både kandidat og bachelor, hvis de er forskellige) og KONTAKTOPLYSNINGER Baggrund Kort beskrivelse af hvilket problem, specialet.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Status efter stormen Overgangen har været en stor omvæltning Ny version af vores system hver uge Net og handel er isoleret fra hinanden Stor ros til Energinet.dk for deres projektstyring af overgangen til DataHub 2.0 Positiv over hastigheden i DataHubben DataHubben er blevet mere vigtig i vores daglige forretning

Betydning for den kommercielle del Jagten på kunderne er for alvor sat ind Kunderne er blevet vækket og ved, vi er kommercielle Flere krav fra kunderne Nyt tempo under produkt- og serviceudvikling Nye konkurrenceparametre

Betydning for organisationen Nu, nu, nu! Kortere time-to-market Idé om morgenen – behov for eksekvering om eftermiddagen: Behov for agilitet Kunden flytter sig på tværs af kanaler, og de digitale platforme ændrer sig konstant Marketing er data og analyse, og derfor skal IT og marketing arbejde tættere sammen end nogensinde. Og det er op ad bakke …

Vi taler to forskellige sprog

Hvordan er marketing? Tænker anderledes – gerne i billeder og farver Abstrakte og elsker deres egne idéer Ikke konkrete og faktabaserede De forstår ikke data - ikke IT-kyndige nok Husker ikke at inddrage IT i processen ”Så slap da af!”

Hvordan er IT? Tænker i systemer og kasser Forstår ikke den rigtige prioritering Alt for lang ventetid Er firkantede og generelt skeptiske Tænker altid i 0 og 1-taller ”Så kom da op i gear!”

Caseeksempel ”SÅ Ivan … nu er jeg klar med den fedeste digitale løsning, der vil revolutionere energibranchen for evigt.” ”Og det er bare fint, Lise. Jeg har 10 andre projekter i bunken, men meld det ind til projektafdelingen, og så kigger vi på det næste år.”

”Bare rolig, jeg har regnet en businesscase. Alt er godkendt i bestyrelsen, og jeg vil med denne løsning levere kunder pr. år.” ”1.000 kunder pr. år? Vores telefonsystem virker ikke, så hvad skal vi stille op med de kunder? Hvad med sikkerhed? Hvad med end2end-processen? Lige før stod vores fiberchef og ville have mobilregistrering til alle montører. Det var også vigtigt. Jeg kigger på dit projekt om 12 måneder.”

” Om 12 måneder er det for sent, og der har vores konkurrenter lanceret en lignende løsning. Hvorfor har I altid nej-hatten på?”

Hvordan finder vi et fælles sprog? Grundlæggende forskellige mindset Forståelse af gensidig afhængighed Agilitet er et must Behov for nytænkning af vores digitale organisering

Etablering af digital organisering IT er involveret fra starten i udvikling af de digitale indsatser Fælles forståelse fra starten sikrer kortere time-to-market Enighed om at vælge systemer, der giver maksimal fleksibilitet, og som er ”marketingvenlige”

Digital organisering - før og efter

Digital organisering og proces Digitale initiativer Prioritering PlanlægningEksekvering

Next step Etablering af digital organisering Projektmodel Projektinitiering Forankring i organisation