Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 11.marts.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Digitalisering.
Advertisements

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 1. november.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Erhvervsuddannelser.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
SKRIVEFAGET - overordnede rammer. Hvorfor skrivefag? ”Det brede perspektiv”: Det er vigtigt, at du kan udtrykke dig skriftligt som borger i et moderne.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Prøven.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Fællesfaglig.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Evaluering i dansk - begreber og eksempler
1 Projektopgaven 8. årgang. 2 Projektopgavens vej 1.Overordnet emne er xxxx 2.Brainstorm over delemner. 3Gruppedannelse omkring delemner 4Problemformulering/opstilling.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Jeres produkt er i eksamenslokalet Din præsentation skal gemmes på j-drev + usb/papirudgave som ekstra sikkerhed Eksamenstiden er 30 minutter,
Naturvidenskabelig faggruppe - forsøgslæreplan Fredag d. 26. september 2008 Mulernes Legatskole.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Fordybelse i et projekt
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Kreative metoder i forebyggelsen af MSB
VVM-screening ENVINA 1 October 2015 COWI Powerpoint presentation
Studieretningsprojektet
Instruktion til mødeledere
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Studieretningsprojektet
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Den gode prøve i faget dansk
Vidensbrønden Et interaktivt læringsgulv
Forberedelse til eksamen
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
Velkommen Robusthed basiskursus
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Portfolio IT B.
Program Introduktion Gennemgang af vores idé
Anerkendende pædagogik
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 10
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
EASY-A og Elevplan – undgå dobbeltarbejde
Temaeftermiddag onsdag d. 3/1-2018
Klik på knapperne for at komme rundt i materialet SÅDAN GØR I! Gå ind på samtalematerialet via linket:
SO-Eksamen På kanten af Danmark – Teknologiprojekt B
Problemformulering, synopsis og synopsiseksamen
Hygiejne Fredag 13/
Sådan bruger du præsentationen
Demokrati og medborgerskab
Prøve Eksamen D. 7/ Varighed: 30 min
MUNDTLIG FREMSTILLING
Nyt fra ministeriet Billeddias
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Problemformulering, synopsis og synopsiseksamen
Ansøgning - afvejning af hensyn
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Mundtlig eksamen – international økonomi B
Sundhed og velvære.
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Værktøj 8: Supervision og sparring
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 1 Eksamensmøde om teknologi B for htx og eux

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Dagens program 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 2 Teknologi B eksamensmøde Kaffe og velkomst Information og diskussion af eksamensoplægget Gruppearbejde om produkter – 13.15Frokost – 14.15Fremlæggelse af gruppernes arbejde i plenum Afslutning Opstart Teknologilærerfaggruppe Generalforsamling

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" I projektperioden: Udarbejdelse af rapport og produkt/procesforløb 1.Eksamensgrundlaget for teknologi B består af to ting en rapport og et produkt/procesforløb. Begge dele skal således udarbejdes i perioden. 2.Udarbejdelsen foregår i grupper med mindre særlige faglig eller pædagogiske hensyn taler andet. Det er altså et undtagelsestilfælde at have enkeltmandsgrupper. 3.Rapport afleveres endnu stadig afleveret fysisk og sendes fysisk til en censor, såfremt faget bliver udtrukket til eksamen. 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 3

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Eksamensformen – et valg 1.Gruppeeksamen 1.Eksamenstid mellem minutter per elev, max. halvdelen af tiden brugt på oplæg. 2.Oplægget efterfølges af diskussion, overvej håndsoprækning og sørg for at alle elever får taletid. 3.Der er krav om individuel karaktergivning 2.Individuel eksamen 1.Eksamenstid 30/minutter per elev, max. halvdelen af tiden brugt på oplæg. 2.Oplægget efterfølges af diskussion 3.Overvej at placer folk i samme gruppe, samme dag, således at der er nogenlunde lige forhold. 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 4

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Vurderingen 1.Er eksamensgrundlaget tilstede? 1.Det er rektor, der afgør om eksamensgrundlaget er tilstede. Det er ikke en diskussion for censor og eksaminator. 2.Vurderingen 1.I bedes huske på at vurderingen er en helhedsvurdering, så der er ofte lagt forskellige vægtning på de forskellige skoler. 2.Vær opmærksom på at teknologi B på eux vurderes samme med teknologi B på htx. De vurderes med de samme mål, men der vil ofte være vægt på forskellige ting. Alle mål skal dog opfyldes på begge uddannelser. 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 5

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Forskel mellem censors gennemsnitskarakter og gennemsnitlig årskarakter i 2015 for teknologi A 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 6 Byggende på 12 skoler ud af d 27 mulige, er har været til teknologi A eksamen i sommeren Diskussion: er det svært at blive enige om karakterer til eksamen både A og B niveauer?

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Spørgsmål og kommentarer? 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 7

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Produkterne i teknologi 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 8 Da teknologi karakteren er baseret på en helhedsbedømmelse, giver det mening sætte vurderingen af et produkt ind i en kontekst. Produktet skal vise noget om funktionen ikke kun formen. Bedømmelseskriterier i dag: Produkt: omhu og professionalisme ved fremstilling idé, originalitet og kvalitet i forhold til de opstillede krav. Måske koblet med følgende i rapporten en fagligt begrundet argumentation for opstillede krav og foretagne valg NB. I år gælder den nuværende læreplan

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" En anderledes måde at tænke produkt ? Produkt indlejret i en kontekst. Inddragelse af specifik udformning, det praktiske arbejde og en form af test af produktet. 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 9 DokumentationProdukt/procesforløbAfprøvning En dokumentation for den endelige udformninger, der ligger før værkstedsarbejdet Fx teknisk tegning, samlingstyper, materialevalg, flowdiagrammer eller rutediagrammer Selve produktets/ procesforløb ets udførelse Fx håndværksmæssig udførelse og idéen originalitet En eller anden form for test afprøvning i forhold il opstillede krav. Fx naturvidenskabelige forsøgsrækker eller afprøvning med testpersoner.

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Gruppearbejde intro DokumentationProduktAfprøvning Dokumentation af udformning: teknisk tegning. Overvejelser om materialer og overfladebehandling i forhold til produktets brug miljø, sundhed og vedligeholdelse Middel/over middel Bord til undervisning i børnehavneklasse - pænt udført Middel Afprøvning: fremvis men ej afprøvet Under middel 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 10 Opgave: Beskriv et middelniveau for de tre elementer

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Gruppearbejde 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 11 Opgave: Beskriv et middelniveau for de tre elementer for_____________________________ DokumentationProduktAfprøvning

Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage til tidligere niveauer, brug "Formindsk list niveau"- knappen Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Grupper forslag 1.Uden for nr. teknologi A 2.Træprodukter 3.Metalprodukter 4.Tekstilprodukter 5.Fødevarer og kemiske/biokemiske produkter 6.Applikationer 7.3D-print 8.andet 11.marts 2016 Eksamensmøde, Trine Pipi Kræmer Side 12