Innovative elever Løser virksomhedsproblemer J.F. Willumsen Museum 8. klasse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Analyse af Nationalmuseets web-site
Advertisements

Kompetenceområde 1 • Får folk til at spille sammen • Motiverer og inspirerer folk til at gøre deres bedste • Viser tillid til, at folk kan løse opgaven.
Billedskolen på Vestervangskolen
Det svære liv i en sportstaske
Billedanalyse 1.Præsentation af billedet Indhold Materiale og teknik
Readymades / genbrugskunst
Baggrunden for indførelsen af PALS
Borgermøde Aulum station.
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Biblioteket som arena i viden- og oplevelsessamfundet
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Hvad er en brugergrænseflade
Erhvervs- & Sponsorklub
Anonym Digital Rådgivning
Udstillingsprincipper Opfølgning på studieturen
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
 Præsentation  Baggrunden for projektet  Formål, metode og projektdeltagere  Ungeprojekter  DIT Slagelse  Hvordan har det været?
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
ART GALLERIES Gruppe 4.
Værkoplysninger: Til venstre: Niels Lergaard
Klasseledelse og cooperativ learning
”Selvom ny-museologien har flyttet primærfokus fra genstanden og samlingen til beskueren, så betragtes samlingen ikke som mindre væsentlig; det er fortsat.
Kate-QUIZ-mus.
Museerne på Vestfyn VISIONSDAG Lørdag den 21. april 2012.
Topmødeerklæring ► ► Sammenhængende og tidlig indsats Først og fremmest skal vi have en indsats, der tager udgangspunkt i de unges problemstillinger.
Style and Experience Gruppe 6: Dan, Simon, Susi og Xin Yu.
Forskningens rolle i indsamlingen - Samlingens rolle i forskningen ODM Odense Bys Museer 26. november 2013 Flemming Just Museumsdirektør.
Gratis entré og bedre formidling i Danmark Steen Kyed Afdelingschef Kulturministeriet, departementet.
UNGE OG UDDANNELSE. Et væld af muligheder…. Som ungt menneske i Danmark har man et væld af muligheder for uddannelse, job og afklaring. Regeringens mål.
En hest, der kan flyve. Ure, der smelter, og mærkelige væsener, som ligner noget fra en drøm. De surrealistiske kunstnere malede det, de fandt i deres.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
løser virksomhedsproblemer
LÆRERE ELEVER FORÆLDRE __________________ EKSEMPLER PÅ TILTAG En ledelse med fokus på naturfag - positiv naturfaglig kultur.
”Selvom ny-museologien har flyttet primærfokus fra genstanden og samlingen til beskueren, så betragtes samlingen ikke som mindre væsentlig; det er fortsat.
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Opgave af ren kreativitet… Kunst i det offentlige rum
Inno-elev Naturfagligt innovation i Frederikssund kommune
Anna & Rikke. På tysk Still-leben, ”stille liv” På fransk ”død natur” Det er et foto- og malerteknisk stilart, der viser livløse genstande Ofte smukt.
Martin Andersen Nexø Forfatter..
Unges brug og ikke-brug af museer Seminar i Viborg, Mercantec 2011 Ane Hejlskov Larsen, lektor i museologi og formidling Center for Museologi, Institut.
BØRNELINIEN Definition på kompetente børn og unge med særlige behov.
Tarok og Jørn Laursen Åby Göteborg 1977 Innovative elever løser virksomhedsproblemer.
Hvordan skaber vi inkluderende læreprocesser på museer og kulturinstitutioner ?
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
Bæredygtighed i tjenesten Hvordan bevare passion og motivation som børneleder på den lange bane?
Opstartsmøde på museet, mindst 2 fra hvert partnerskab.
Innovative elever løser virksomhedsproblemer Brødr. Ewers A/S.
Socialforvaltningen Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse Aarhus Kommune Ændring i serviceniveau ved budgetfald fra 2011 – 2012 Familier,
Kulturrådet i Slagelse Hvordan sikre vi de bedste rammer? Næstformand Troels Brandt Diplom i ledelse Master i ledelse af forandringer - Erfaringerne fra.
Børnefødselsdage - powercirkus - foredrag - rundvisninger - artikler - kommuneplan - økonomistyring - lokalplaner - vandreudstillinger - det mobile museum.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Børneoperationsstuer Innovative elever løser virksomhedsproblemer Nordsjællands Hospital.
Innovative elever i samarbejde med 1. Produkter 2.
Medborgerskab på Korsager Skole SMTTE Status: (før projektet gik i gang) Gælder for både elever, forældre og personale. – Manglende sammenhængskraft på.
Museumssafari Spørgsmål til en museumsinspektør v/Hanne Teglhus.
En meget lille introduktion….
Forebyggelsesarbejdet i dagtilbud DB DB Topmøde 15. april 2016
M/S Museet for Søfart Konference: Børn, kulturarv og museer d
Verbal kommunikation Ord og samtale
Formidling i børnehøjde– et anderledes museumsbesøg
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Tilsynserklæring Aabenraa Friskole 2016.
Innovative elever løser virksomhedsproblemer
Medlemsmøde om GDPR Bestyrelsesreferater mv. og fotos
Stenlændernes Spejdermuseum
Kultur i Lemvig Kommune
Præsentationens transcript:

Innovative elever Løser virksomhedsproblemer J.F. Willumsen Museum 8. klasse

J. F. Willumsens Museum er et kommunalt statsanerkendt museum. Museet modtager tilskud til driften af museet og skal derfor følge en lov der hedder Museumsloven. Statsanerkendt betyder også at samlingen tilhører alle borgere i Danmark. J. F. Willumsens Museum er afhængig af, at der kommer mange besøgene og ser på udstillingerne, bruger lokalerne og de tilbud de ansatte udvikler.

Ansatte: En museumsdirektør, to museumsinspektører, en museumsteknikker, en regnskabsdame/museumsvært, en pressemedarbejder og en studentermedarbejder samt en række freelanceomvisere/undervisere, weekendvagter og frivillige. Museet skal være et relevant sted, hvor man har lyst til komme. Både børn, unge, voksne og gammel skal få noget ud af at besøge stedet. Derfor skal det hele tiden udvikles nye tiltag.

J. F. Willumsens blev født i 1863 og døde i Han arbejdede som kunstner fra han var ca. 22 år og indtil sin død, 94 år gammel. Han havde derfor en karriere som kunstner på over 70 år. Han har malet i flere forskellige stilarter, men er særligt kendt for sin ekspressionistiske stil.

Han mente at kunsten ikke skulle afbillede virkeligheden som den så ud. Derimod følelser, stemninger, moral og personlighed. Det kommer til udtryk igennem kraftige farver, vilde kompositioner og motiver og særlige lysforhold. Willumsen befandt sig altid lidt skævt for de store kunstneriske strømninger i kunsthistorien. Han er derfor kendt for at være helt sin egen, der holdt fast i sit eget kunstneriske udtryk - også selvom han ofte følte sig misforstået af sine kunstner kolleger og den brede befolkning.

I museumsloven står der bl.a. at museerne har pligt til at bevare genstande og kunstværker i deres samlinger for al evighed. Museerne gør derfor meget ud af, at passe godt på deres genstande både dem, der er udstillet og dem, der er på magasin. Dette sætter også nogle begrænsninger for, hvad der kan laves af arrangementer på et museum. Lidt eftertanke

Udfordringen Kom med forslag til hvordan rummet kan bruges/indrettes, så fortællingen om J.F Willumsen og hans værker kommer frem, samtidig med at det giver flere lyst til at besøge og bruge museet.