Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Advertisements

Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Brøndby den 10. april 2007 Forældrerekruttering Teddy Pedersen Haderslev Fodboldklub DIF - Breddekonsulenttræf.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Frivillighed og foreningsliv sat på spidsen Hjerteforeningen, Region Midt.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Senior Senior Erhverv Thy-Mors - kan også blive en del af din fremtid.
Bibliotekernes fælles e-læringsportal. Samling af små kurser om hverdags-it Gøre borgerne i stand til at udnytte de digitale muligheder.
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
Supervision og faglig feedback
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Frivillighed og foreningsliv sat på spidsen Hjerteforeningen, Region Nord.
Når beboerne sætter dagsordenen
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Arbejde i netværket Når netværksarbejde bliver betydningsfuldt.
Maj 2014 Når kommunen går på facebook - Erfaringer fra Odder Kommune Program: Strategi, målsætning og forankring Sådan gør vi i Odder Kommune Hvem er vennerne?
Projektlederens rolle(r)
Relationer – børn og voksne
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.
Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!
Hvad er forandring?.
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Vejlederens kommunikation
Rekruttering og motivering
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Fællesskab og relAtioner i fdf
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
… og hvordan vil DIRA gøre alt det?? DIRA hi[15] koncept Med en massiv satsning på hi[15] agter DIRA at opnå: -Flere udstillere blandt DIRAs medlemmer.
Læreren som læringsleder
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Præsentation Annette Langhoff Innovationskonsulent i Velfærdsudvikling
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Jeg bestemmer Medborgerskab – Tema 1. 2 Tema 1 – Dag 1 Medborgerskab 1. Jeg bestemmer 2. Vi bestemmer 3. Med i samfundet 4. Indflydelse De 4 temaer.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Samspil mellem krop, træning og trivsel
DTHS Synsfaglige Netværksdage 2017
Oplevelser og afledte effekter
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
Kort om adfærdsdesign ‹nr.›.
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
KUNDEFORMIDLING.
Den gode tone Lse.
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Arbejdspladsernes Motionsdag, Formandsmøde 2018
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Den gode tone Lse.
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Johari vinduet det vi ved og ikke ved!
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015

Synlighed – hvorfor? Motivation og mening Rekruttering Nødvendighed: informationsoverload Mulighed for udvikling Mulighed for at gøre en forskel Mulighed for indflydelse

Målgruppen Primær Seniorer i jeres nærområde (Skeln ml. medlemmer og potentielle medlemmer) Sekundær Samarbejdspartnere og politikere

Synlighed – hvordan?

Kanalerne -De hænger sammen. Tænk dem sammen og spar tid og ressourcer! Det fysiske møde – jeres stærkeste kanal Præsenterer jer udadtil – gør det overskueligt Skab nysgerrighed – bind kanalerne sammen Formidl jeres felt - fortæl jeres historier Skab og styrk relationer – vær aktuelle Servicér medlemmer – vær en hjælp Mediepartnerskab – godt til målgruppen på Facebook i Glostrup + omegn fra 60 år og op

Budskaberne Tænk ikke: ”Hvad vil vi gerne fortælle?” Tænk: ”Hvad vil og har de brug for at høre om?”  stærkere budskab! Fleksibilitet Netværk Socialt samvær og venner Livsglæde Hold kroppen i gang Det er aldrig for sent at starte Udfordr dig selv

5 tips til jeres markedsføring Brug billeder Hold et enkelt - begræns brødteksterne Vinkl det til modtageren: ”what’s in it for me?” Hav altid en ‘call to action’-mulighed Hav det som et punkt på dagsordenen: sammentænkning

Øvelse - markedsføringsskabelon

På falderebet: alt det andet …

TAK! Gå hjem og spred det glade budskab!