Når det perfekte bliver det normale Niels Ulrik Sørensen Middelfart 7. september2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
At Dividere.
Advertisements

Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Så er ordbogen endelig kommet. Enhver Kvinde og Mand bør eje den
TPG handleplans-skema
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Indholdsfortegnelse Kendte der er blevet mobbet som unge.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Indsamlingsmetoder.
En øget polarisering fordi.. •Udviklingen mod voksendom stadig mere kompleks – mange arenaer kræver identitetsarbejde – ”hvem vil jeg være” •”Det hele.
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Hvor der er fokus på klimaet.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Newcomers – Bibliotekerne og de nye arbejdsmigranter En ny rapport fra Det Nationale Forskningscenter for Velfærd 16. september 2010 Highlights.
Singlerne på boligmarkedet: hvem er de og hvor bor de?
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
En fejl af stor betydning...
Karl Henrik Flyums model
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Noemi Katznelson, Tendenser der modarbejder 95 pct. målsætningen og fører til øget polarisering Forventningseksplosion – alt skal være godt.
Klasserumsledelse og elevinddragelse
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Børn og unge med handicap siger deres mening
Narrativitet i specialpædagogisk skolepraksis
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Disposition Præsentation af emne Mobning
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
Unges holdninger til kriminalitet, staf og behandling
En fejl af stor betydning...
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Livet.
Oplæg om lektieintegreret undervisning Data og overvejelser.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Når det perfekte bliver det normale Niels Ulrik Sørensen Brandbjerg Højskole 18. marts 2016.
Ungdom og efterskole To oplæg fra Cefu Tilde Mette Juul + Niels Ulrik Sørensen ÅRSMØDE EFTERSKOLERNE 2015.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?
"Stigma betyder ’miskrediterende særtræk’. Stigmatisering rammer mange grupper i samfundet, der på en eller anden måde skiller sig ud fra normen eller.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
1. Opvarmning 2. Overblik: baggrund for rapporten 3. Undersøgelse af form: Metoden i rapporten 4. Analyse: rapportens effekt.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Stxstudentereksamen.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Hvordan motiverer vi de unge?
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
”Unge, motivation og robusthed”
En fejl af stor betydning...
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
PROGRAM mandag den Kl.9:30-10:00
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
GEB (Guidet egen beslutning) til hæmodialysepatienter
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Den gode tone Lse.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Trivsel og tendenser i ungdomslivet
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Karakterer og læring.
Ord skaber Da du kom hertil fra et underfuldt sted,
Den gode tone Lse.
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Når det perfekte bliver det normale Niels Ulrik Sørensen Middelfart 7. september2015

To tendenser 1)Øget fokus på selvet og selvkonstruktion

To tendenser 1)Øget fokus på selvet og selvkonstruktion 2) Det perfekte som målestok

Udgangspunkt for oplægget Forskningsprojekt om unge og trivsel –Survey blandt unge mellem år –33 kvalitative interview Udvalgt fra spørgeskemaundersøgelsen Relativt positiv trivsel Dog: Erfaringer med ensomhed, mobning, kropsproblemstillinger osv.

At skabe sig selv Det er alle de uddannelser. Nu kan du se, nu er jeg 22 og skal tage en ny. Og det er stadigvæk skide svært, altså – hvad for en vej, du vil gå resten af livet. Det er jo nok der, man skal bestemme det. Ja… Hvad tænker du, kunne hjælpe dig til at finde ud af, hvad du gerne ville? Ja… [pause] Det ved jeg ikke. Altså, jeg har stadig store problemer med det. 22-årige Stephan, i lære som gulvlægger

At sammenligne sig selv med det perfekte Jeg har nogle søskende, som klarer sig fantastisk godt, og jeg sidder bare og tænker, ”hvordan skal jeg nogensinde kunne leve op til det?”. Og når jeg fx ser min brors lejlighed, så er den altid bare perlehvid og skræmmende, og man sidder bare og tænker, at han klarer medicin på normeret tid og klarer sig skidegodt. Det kan man ikke sammenligne sig med… Men jeg vil også gere vise, at jeg kan være god selv. Lasse, 24 år, lærerstuderende

At optimere sig selv Jeg er meget indadvendt. Jeg kunne godt tænke mig at blive mere udadvendt. Jeg vil gerne lære en masse – altså, jeg vil gerne være sådan bedre til at snakke med folk og kunne skrive til dem og spørge: ’Skal vi ikke lave et eller andet?’. Jeg er stadig tilbageholden med det. Det tør jeg måske ikke så meget. Ester, 15, 9. klasse

Fikspunktet Selvet

I skyggen af perfektion Selvet Det perfekte

Hvorfor? Tre samfundskræfter Selvet Individu- alisering Konkur- rencestat Perfor- mance- kultur