Ungdomslederseminar Lørdag den 24. november Program for dagen: 12.00: Velkomst, formål og præsentation 12.10: Evaluering af 2012 (breddeudvalget) 14.00:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dansk Boldspil-UnionEn Del af Noget Større Hvad er projektet - udover at vinde på søndag? En proces med fokus på udviklingen af ’det gode ungdomsmiljø’
Advertisements

Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Velkommen til generalforsamling Dato mdr Hvad skal der ske i aften? Præsentation af Diabetesforeningen Om frivilligt arbejde i Diabetesforeningen.
Skolerugby projekt Speed Frederiksberg CSR Lindø Odder Erritsø Aarhus De syv satsningsklubber.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Formål: Evaluere sæsonen 2013 på godt og ondt, så når vi mødes til bredde- konferencen primo 2014, ser vi kun fremad og skaber i fællesskab endnu bedre.
Hvem er vi Instruktører:  Christina Riise tlf:  Pernille Vestergaard tlf:  Peter Charli tlf:  Sebastian Stouby tlf:
SOFTWARE EVALUERING. HVORDAN KAN MAN EVALUERE PÅ SIT SPIL? Kvalitative metoder Kvantitative metoder Observation Data opsamling.
U19 Spillermøde august Dagsorden Præsentation Præsentation Træning Træning Skadesbehandling Skadesbehandling Sponsorer Sponsorer Hold, kampe & trup.
VSBs Værdier: Kvalitet Vi gør os umage i alt, hvad vi gør. Vi følger VSBs formål og principper. Vi tilsikrer en høj standard i driften af klubben. Udvikling.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Klubben Organisation og træningsmiljø xx/xx 2014 kl.xx.xx-xx.xx.
Turneringer 2013 Prioriteringer vedtaget Parlament 2012: Ingen sammenfald i aktiviteter ved B&U turneringer (hvor begge klubber ønsker det, kan søndagskampe.
Elite vs. Bredde 24. november 2013Rugby Parlamentet1 Senior - Kvinder SkoleRugbyUngdomLandshold Senior - mænd.
U19 Spillermøde august 2016.
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Modul 6: Personlig salgscoaching
VVM-screening ENVINA 1 October 2015 COWI Powerpoint presentation
Vi går efter guldet Præsenntation af bestyrelsens strategioplæg for dame/pige floorball i Rungsted Hørsholm Floorball klub.
Fra Dansk Golf Union Juniorugen Landsseminar Juniorkonsulenter
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Landsdækkende virksomhedskampagne
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Revision af sikkerhedsdokumentation
Valby Boldklub Ungdom 2-3 flere pr. Hold
årgang - dato - underskrift
Ligasejlads informationsmøde
JUNIORSAMLING Lørdag den 25. februar 2017 kl
Forslag til ny turnering 2013
(s. 1) De projekterende og udførende sammen med bygherren gennemgår grundigt og udfordrer projektet i overgangen fra projektering til udførelse. Ved projektoptimering.
Plan for det videre arbejde med uddannelsesprogrammer
Det gode møde i folkeskolen
Revision af sikkerhedsdokumentation
Velkommen til generalforsamling Dato mdr. 2018
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net
Höstmöte i Stockholm dag 2 den 21. oktober 2009
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Borgermøde.
- Fælles forståelse af kerneopgaven
DBTUs turnerings-slange
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
UDVIKLINGSPLAN FOR GORM
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
Personlighed og Kompetencer
Hvad lærte vi af projektet?
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Ændring af EU’s registerforordning
Statusrapport Vejledning
Noter PW aften 6. marts 2018 • Hvad er godt?
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Socialpædagogiske blikke på praksis omkring en evidensbaseret manual
Bordtennis Et OL i børnehøjde Kun for 4. og 5. klasser
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
SIR – epidemimodeller med NetLogo
Velkommen Dette ansøgningsskema er første skridt mod en deltagelse i projektet “Øget Vækst gennem cirkulære forretningsmodeller I SMV’er”, eller “CØ SMV”.
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Lige adgang til lejligheder og sæsoner for alle
Bliver jeg en bruttotrup fægter?
DABYFO kreds Vestsjælland Onsdag den 15. maj 2019
Skole DM i Skydning 2019 INFO aften for kontaktpersoner
HIF Generalforsamling
Præsentationens transcript:

Ungdomslederseminar Lørdag den 24. november Program for dagen: 12.00: Velkomst, formål og præsentation 12.10: Evaluering af 2012 (breddeudvalget) 14.00: Pause og omklædning 14.30: Præsentation af de 4 grundprincipper for skolerugby 15.30: Ungdomsturnering 2013 (DRU´s udviklingskonsulenter) 18.00: Aftensmad 19.00: Hvordan kan vi blive større og bedre sammen? 20.00: Afslutning 20.15: Arbejdet fortsættes under socialt forhold

Formålet Præsentere en turneringsform på søndagens parlament, som alle er enige om. Større forståelse for hinandens synspunkter Større forståelse for hvordan vi udvikler os sammen Positiv, god og glad oplevelse, som vi kan tage med til 2013.

Evaluering af sæsonen Lørdag den 28. april hos Lindø (udviklingsstævne) 2.Lørdag den 12. maj hos Hundested (regionalstævne) 3.Lørdag den 16. juni hos Odder (udviklingsstævne) 4.Lørdag den 1. september hos Aarhus (regionalstævne) 5.Lørdag den 22. september hos Frederiksberg (DM-stævne) 6.Lørdag den 27. oktober hos Speed (DM-finale)

4 grundprincipper for skolerugby Bruges ved skolebesøg Instruktion: Er delt op i 3 punkter, hvert punkt har 4 underpunkter 1)Helhed (Kaos-fasen / udvikler spil) 2)Specifik (Træner Færdigheder) 3)Helhed (spiller endeligt spil)

Forslag til ny turnering 2013 Turneringen afvikles som 6 landsdækkende DM stævner på lørdage, strækkende sig over et kalenderår. (april, maj, juni – august, september, oktober) Klubber der ønsker at spille med i den landsdækkende ungdomsturnering skal inden 1. april tilmelde hele hold til turneringen. (se vejledning for antal spillere) Klubber der ikke har spillere nok til et helt hold, kan indgå i et holdfællesskab med en anden klub forudsat at holdet spiller sammen hele sæsonen. Holdfællesskabet spiller sammen hele sæsonen under et navn (f.eks. Hundested/CSR) Et holdfællesskab kan godt bestå af mere en to klubber. Det er klubbernes eget ansvar at aftale holdfællesskaber. Vejledning for antal spillere: U10: 7 spillere U12: 10 spillere U14: 12 spillere U16: 15 spillere U19: 15 spillere

Forslag til turnering 2013 Man tilmelder sig inden den 1. april ved at sende en mail til med klubnavn, navn på et eventuelt holdfællesskab og antal hold man deltager Efter tilmeldingsfristen udløb laves der en turneringsplan ud fra tilmeldte hold, denne plan følges hele sæsonen, på den måde ved alle hvornår, hvor og hvem man skal spille mod. Og vi slipper på den måde for den nuværende kaotiske tilmeldingsprocedure. Oplever en klub en markant tilgang af så mange nye spillere, at man kan tilmelde et ekstra hold, kan dette godt lade sig gøre, men kampene gennemføres kun som træningskampe og kun hvis det ikke forstyrrer den igangværende turnering. Oplever en klub en tilgang af nye spillere, men ikke nok til et helt hold, kan disse indgå i andre holdfællesskaber, efter forudgående aftale med trænere/ledere. Udebliver et hold fra et stævne kan der ikke opnås point ved dette stævne. Kampene spilles efter et pointsystem, hvor en vunden kamp giver 4 point og en uafgjort kamp giver 1 point. Såfremt et hold ikke er i stand til at gennemføre en planlagt kamp, taberdømmes holdet med cifrene 0-25.

Eksempel

Dato for stævner april 18. maj 22. juni 24. august 14. september 26. oktober (her er der anden aktivitet)

Arbejdsspørgsmål For mange spillere For få spillere Geografi (placering af DM-stævner) Økonomi (fælleskørsel) Holdfællesskaber Klubstævner