DESIGN C FAGETS INDHOLD: Produktdesign Kommunikationsdesign Arkitektur Stilhistorie.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Design på Sdr. Vang Skole
Advertisements

ADHD – Når helikopteren ikke kan lette
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
[ visuel ] identitet.
Kommunikation/IT eksamen
Opgave 1: Navision - lagerstyring
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Nu skulle det hele gerne blive klarere… :-)
Nu skulle det hele gerne blive klarere… :-)
Bygninger med signalværdi
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Undersøgelsen i hovetræk
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Opsamling fra scenarieworkshop BETON og INNOVATION Høje Taastrup Kommune Rådhuset, d. 26. maj 2010.
Kommunikation / it.
Mindre grimt, tak.
Art Carrier App til Linked In • Man er ikke kun sit cv men også sine innovative tanker og ideer. • Linked In kan se bagud, det er dokumentation af, hvad.
Tørke og sult på Afrikas Horn
4 trin til at skabe visuel identitet
SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS ONSDAG D : VISUALISER OG ANALYSER JERES INDHENTEDE DATA.
DESIGN PÅ ROSBORG hvem er vi? design-faget
Find Your Friend app og (mobil) kommunikation
1 Opgave i plakatfremstilling Gruppearbejde for 2.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Dorthe Feveile, Projektleder Dansk Design Center og DesignAndelen , DANSK LIVE, Esbjerg Brugerinddragelse - ”Kom tæt på dine kunder”
CAMPUS SOM DEL AF BYENS UDVIKLING BYUDVIKLING PÅ TVÆRS.
Køge Erhvervsservice 6. Februar Agenda -Præsentation af os -Lidt om Køge Erhvervsservice -Vores biks og værdier.
Brainstorm Et værktøj til ideskabelse
Opfølgning uge 1 Anne Marcussen. Ugens program Proces Visitkort - skitsering.
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Why I hate PRRRRRMS Christina Gadegaard Designer Digitalis MSF Onliners A/S – Medlem af IHPRRMS siden 1998.
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
Processen J.Lövgren & E. Stolterman
Præsentation af 21 Nordiske Social Højskole Konference.
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
mens animationen kører afprøve andet design
Mit rum Malene Brun Sabransky (LH230558). Ny legeplads for indskolingens børn (0-3 klasse) Hvad skal ”vores” legeplads indeholder? Fokus på en afgrænset.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Med tegninger af Morten Grove OTS
Info-søjlen. Indledning Hvem er vi? To multimediestuderende, en arkitekt og en datalog Dette oplæg skal fortælle om: Baggrunden for at lave Info-søjlen.
Arkitektur Den ultimative legeborg. Hvad vil vi ? Idé udvikling Brain storm Idé sortering Skitser Bygning rum Stemningen.
Design - brugervenlighed
HÅNDVÆRK & DESIGN - et nyt fag. DESIGN I DIALOG MED STEDET På denne workshop skal vi arbejde med, hvordan man i dialog med et udvalgt sted og andre dogmer,
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
UN godkendt emballage (papkasser) Tirsdag d Allan Bracher (Bureau Veritas HSE) unun.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Tal i familien IT-projekt Brørup skole 2.B at eleverne får en bevidsthed om, at de via deres familie er en del af et fællesskab at de får kendskab.
Håndværk og design Fokus på kreativitetsfremmende processer V. Lissi W Thrane - Metropol.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
DESIGN. GeometriskOrganisk FORMSPROG FUNKTIONELT DESIGN.
Idegenerering Digitale designprodukter
Anders Kibbel | Chokolade Julemand
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
KOMMUNIKATIONSDESIGN
Branding afsætning.
Design Hvad er design?.
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Eutanasi – En lykkelig død
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Powerpoint-præsentation
Dansk Boldspil-Union – IT leveregler
Introduktion af PowerPoint 2007
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Velkommen til fagligt samspil
Dansk Boldspil-Union – IT leveregler
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

DESIGN C FAGETS INDHOLD: Produktdesign Kommunikationsdesign Arkitektur Stilhistorie

DESIGN C KRAVENE: Moodboard Idegenerering Mock-up Dokumenteret designproces Viden om stilperioder Viden om designikoner (fx møbelklassikere) Kendskab til markedsføring & målgruppe

DESIGN C EKSEMPEL PÅ DESIGNPRODUKT: De første overvejelser… En stol Inspireret af Afrika Mønster Naturmaterialer

DESIGN C EKSEMPEL PÅ DESIGNPRODUKT: Allerførst laver man et moodboard Stemninger Farver Former Materialer Detaljer Løsninger

DESIGN C EKSEMPEL PÅ DESIGNPRODUKT: Allerførst laver man et moodboard Stemninger Farver - Udtryk Former - Formsprog Materialer – bevidste valg Detaljer – pynt eller funktion Løsninger

DESIGN C EKSEMPEL PÅ DESIGNPRODUKT: Derefter laver man skitser på papir eller på computer. Skitserne skal gemmes som dokumentation af designprocessen. Så laver man en Mock-up i pap Til sidst formgives den endelige stol fx i 3D

DESIGN C HVAD SÅ NU….? Når først stolen er designet skal den sælges. Derfor er der en række ting man OGSÅ skal tænke på i forbindelse med design. Markedsføring Visuel Identitet Emballage

DESIGN C MARKEDSFØRING - Hvem er målgruppen? Minerva-modellen Manden i midten Signalværdi? Bæredygtigt design Recycling Blærerøvs-effekt

DESIGN C VISUEL IDENTITET Hvordan skal stolen præsenteres? Skrifttyper, farver, logoer etc… -Kernen i kommunikationsdesign!

DESIGN C EMBALLAGE Hvad skal stolen pakkes ind i? Hvilken følelse skal kunden have når han/hun får stolen i hænderne første gang (emballagedesign er nok vigtigere med mindre ting – tænk fx på hvordan smartphones er pakket ind ifht et billigt headset)