S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER. INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev.
Progression i de større skriftlige opgaver:
Online kollaborativ undervisning
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Pædagisk Dag for lærerne på HG (OD-dagen d. 7/ )
Taskbaseret sprogundervisning
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Nyt dias Power point er bygget op af dias, du tilføjer dias ved at trykke på nyt dias på startsiden.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
E- undervisning Videreuddannelse for fysioterapeuter Diplomuddannelse.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Kreativ E-learning. Problemstilling  E-learning for lærere  Billigere undervisning på nettet  Tidsbesparende  Sjov og kreativ undervisning.
Sikker Internet og SMS. Ole Clausen - Maglegårdsskolen – Gentofte - Baggrund for forløbet Multimedie generation Multimedie generation.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Digital skriftlig- og mundtlighed
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
SkolekomSkolekom Hvad er skolekom.. [1][1]SkoleKom tilbyder dig at anvende en kombination af mail og virtuelle rum [1] Introduktionsmail på skolekom [1]
Kjeld Svidt September 2005 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Gruppe 8 Freyja, Guðrún, Iben, Sigurbjörn. Problemfelt Ideer i Februar –Målgruppe: De som har obligatorisk danskundervisning på Island –Problemområde:
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Gruppearbejde - podcast Produceres senest mandag den 22. oktober Hvis man i grupperne vælger at ”arbejde hjemme” denne dag, skal Torben have besked.
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
Online feedback mellem timerne D. 02/10/15 Postdoc Mia Skytte O’Toole
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
IT-eksamen i dansk Foreløbig evaluering af 1.forsøgssæt fra forsøgsklasser og –lærere.
Velkommen til workshop om. Introduktion Hvorfor bruge video i virtuel undervisning? 1.For at variere arbejdsformer. 2.For at anvende flere perceptuelle.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser
Gaffeltruck konference Koldingfjord 22 August 2017
JLP og RO Campusskolen i Ringsted, august 2017
Brian Svendsen og Hanne Larsen
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Tips til videoproduktion i stor skala
SIKKERHED ONLINE.
Den gode tone Lse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Velkommen til ONLINE dansk
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Den gode tone Lse.
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2019
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING

H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for grupper.(op til 20). Mulighed for fjernstyring (fjernskrivebord)

MSN I UNDERVISNINGEN Brugt som virtuel undervisningsplatform til gruppearbejde. Klassen blev inddelt i grupper på 4-5 elever som blev tilføjet til MSN(fælles beskeder). Blev brugt som individuelt vejledning online. Vis MSN og video

E VALUERING AF MSN Skriftlighed kontra mundtlighed. Online hjælp til enkelte kontra procesdokument kan hjælpe flere (bloggs, googledocs, diskussionsforums osv. ) Velegnet til lange forløb hvor eleverne til tider skal have hurtig respons. I praksis kan det blive kaotisk ved respons ved mangen på en gang (kan ikke sortere i indput) kan blive stresset. Vigtigt at gøre opmærksomhed på forskellen på fritid og læringsbrug af programmet. Elevgruppe i tale som normalt ikke melder ind i klasse diskussion –men som godt kan.

H VORFOR G OOGLE D OCS. Online, gratis, tekst og regneark, præsentation(Power Point). Mange brugere kan skrive på det samme dokument Elev til elev hjælp. (muligvis på tværs af normale klikker) Kan tilgås over alt når der er net. Gemt online. Indbygget chat i regnearket. Kan se hvem der er online.

G OOGLE D OCS I UNDERVISNINGE Vis online (Michael og Martin viser) vis eksempel, vis teknik arket fra Fronter Alle former for skriftlig afrapotering. (logbog, klasse blok, notater) Gruppearbejde projektarbejde. Variation i undervisning. Opøvelse af skriftlighed (til dels skjult) Kombination af mundtlighed og skriftlighed (f.eks. Køre under en lektion til notater )

E VALUERING AF G OOGLE D OCS Kan slette hinandens arbejde / lærens arbejde: kræver disciplin. Kan give kaos ved mange bruger på samme tid. (tingen flytter sig)

H VORFOR VIDEO OG LYD Stor forberedelse første gang (sætte sig godt ind i emne) Kan genbruges. Elever kan spole gense under lektionen / også senere. Godt til instruktion i konkret Godt til emner der skal fremlægges på samme måde hver gang.

V IDEO OG LYD I UNDERVISNINGEN Excel (optagelse) skærm og lyd. Vis opgaven i It´s learning (vis noget video, lyd) (vis noget video Martin, lyd Michael) Lyd(optagelse) mp3. Difenentering og Delopgaver

E VALUERING AF VIDEO LYD Formelt evalueringsark Stor motivation Elever der normalt kræver meget opmærksomhed bliver tvunget til at tænke selv. Størrelsen af videofiler /filformater Høretelefoner i klassen.

H VORFOR V IDEO - KONFERENCE Fremtid Fremtiden er her nu ( vis itslearning) Elevens egen boldgade Variation og fornyelse Bytte klasse og elever internationalt

GENNEMFØRELSE Eleverne sad lidt langt væk Teknik (problemer med lyd) Elever valgte selv undervisningsform (svag/stærk?) Velegnet til tavleundervisning Fordel med koordineret samarbejde med andre digitale løsninger Kognitive færdigheder

E VALUERING It/teknik afgørende for succes & motivation Flexibel planlægning/undervisning afgørende Gruppe-samtaler kræver stor selvdisciplin af de øvrige elever (anderledes end øvrig undervisning?) Evalueringsresultater