AlmenBolig+ - Beboermøde III – Gyldenstens Vænge 1. Velkomst og status på byggeriet 2. Indflytningsprocessen -Udlevering af nøgler -Fejl og mangler 3.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Temadag om den nye lovgivning
Advertisements

Skolebestyrelsesvalg 2012
Roskilde Handelsskoles APV-procedure
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
AlmenBolig+ God plads til en rimelig leje
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Stiftende generalforsamling
Udvikling af beboerdemokratiet
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
KOMMUNIKATIONSAFTALE
Mamut ServiceSuite Opsætning Online arbejdsseddel og Online booking
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
AlmenBolig + …et forsøgsprojekt Rummelige boliger til en rimelig leje.
Den fremsynede virksomhedsledelse Hvilke udfordringer har Danmarks almene boliger? Styringsreform Moms på administration Konkurrenceevne Boligerne.
Velkommen til Grundkursus Tema 1
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
AlmenBolig+ - Informationsmøde
Hospitalsenhed Midt Viborg, Silkeborg, Hammel, Skive Fra Synkron Via til EPiSERVER.
Oplæg ved: Ole Jacobsen
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
NYHEDSBREV Årgang 3, Nummer 1, januar 2006 Invitation til medlemsmøde
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Når der er givet en projektbevilling…. Opfølgning på projekter med tilskud fra Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Renovering af hovedføringsveje Langenæshus etape 2
Eksamensorientering 2015 Eksamensorientering.
Udkast til nye tekniske bestemmelser for BVT´s kontrolordning.
Informationsmøde Velkomst 2.Orientering om økonomi på baggrund af de valgte modeller for indbetaling. 3.Spørgsmål + svar 4.Pause 5.Orientering.
AlmenBolig+ - Informationsmøde Gyldenstens Vænge februar 2016.
. AlmenBolig+ Beboermøde II Tømmergården. Program for beboermøde d. 13. juni 2016 ​ 1. Velkomst ​ 2. Status på byggeriet ​ 3. Hvad skal og må jeg gøre.
Navn på oplæg - Navn på oplægsholder - Dato for afholdelse af oplæg Program den 3. februar Velkomst og nyt fra grupperne - Oplæg om finansiering,
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
AlmenBolig+ - Beboermøde I Tømmergården april 2016.
AlmenBolig+ - Beboermøde I Balders Have - 5. januar 2016.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | Foreningen af Rådgivende Ingeniører | TEKNIQ.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 21. OKTOBER 2015 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Nye arbejdsmiljøregler - fra sikkerhed til arbejdsmiljø august 2010.
Godkendte visioner og målsætninger Lejerbo Frederiksberg Maj 2015.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
ØKONOMIFORVALTNINGEN KØBENHAVNS EJENDOMME 15. FEBRUAR KØBENHAVN S EJENDOMME Vi skaber rum Vejledning til HelpDesk Opgavebestiller.
Skolebestyrelsesvalget 2016 Skolebestyrelsesvalget Kulsbjerg Skole En gennemgang af valg- proceduren.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Sneplovsbeslag Reglerne er nu ændret, så der kan anvendes sneplovsbeslag i perioden 15. september til den 15. maj: Bil kan i perioden fra den 15. september.
Valgkredsmøder i Lejerbo 2016
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
Seminar, den 20. april 2017 Præsentation af Parasollens USB-Pind.
3-timersmødet 2017.
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Fraflytningstvister / Katrine Kubel
Gennemgang af Boligsikringsløsning i Winformatik Den 1. december 2015
Rekvirering af skattekort & Indlæsning
AlmenBolig + …et forsøgsprojekt Rummelige boliger til en rimelig leje
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Boliger til flygtninge
3-timersmødet 2017.
Fjernvarmeafkøling i Stævnen
Bestilling og ordrebekræftelse
Tilslutning til den nye inddrivelsesløsning
Regnskab
3-timersmødet 2018.
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Vision 1- Lejerbo Herning
Præsentationens transcript:

AlmenBolig+ - Beboermøde III – Gyldenstens Vænge 1. Velkomst og status på byggeriet 2. Indflytningsprocessen -Udlevering af nøgler -Fejl og mangler 3. Beboervejledninger 4. Beboerdemokrati -Stiftende afdelingsmøde og valg af afdelingsbestyrelse -Haveregulativ/husorden 5. Afslutning

Tidsplanen holder (enkelte beklædninger på skure kan udestå samt evt. udv. arbejder. Endvidere vil beplantning først ske i efteråret). Rullegræs og belægninger er påbegyndt lagt ud. Aflevering af byggeri 26. august Fejl og mangeludbedring (22.august) Status på byggeriet

​ Indflytning 31. august 2016 ​ Udlevering af nøgler ​ ​ I bebyggelsen på dagen i henhold til tidsplan ​ Du skal medbringe: ​ Genpart af lejekontrakt ​ Kvittering for indbetalt depositum og ​ første husleje – Dette kan ikke fraviges ! Indflytningsproces – udlevering af nøgler

​ Sådan kommer det til at foregå: ​ KAB-medarbejder udleverer: Nøgler Skema til vandaflæsning ​ Du skal selv foretage aflæsning af el og vand samt ændring af navn. ​ KAB sørger for navneskilte til dør og postkasse. ​ Der vil være affaldscontainere tilgængelige. Indflytningsproces – udlevering af nøgler

​ Hermed kort information om proceduren på dagen: ​ ​ Udlevering af nøgler sker i tidsrummet kl – ​ KAB´s personale vil holde til i boligen XX men vil kontakte dig i din bolig på aftalt tidspunkt. ​ I vil få tilsendt skema over tidspunkt hvor vi vil komme til jeres bolig for aflevering af bolig og nøgler ​ Du skal medbringe kopi af lejekontrakt og kvittering for indbetalt depositum og første leje. ​. Tidsrum Adresse Adresse Adresse Adresse – ,1-13, – – ,1-117, – ,1-119, – 11,30 21,1-121, ,1-1 11,30 – 12, ,1-323, – ,1-1 27,1-127, – , – Indflytningsproces – udlevering af nøgler

​ Du får udleveret nøgler til boligen samt mappe med relevante oplysninger ​ Ved udlevering af nøgler vil der samtidig blive foretaget en kort teknisk gennemgang af boligen sammen med KAB´s medarbejder. ​ Når du første gang er i boligen, hjælper vi med at aflæse el, vand og varmemåler. ​ Ved indflytningen skal du være opmærksom på, at du ikke må køre med person- og last/varevogne på stiarealerne. Derudover anbefaler vi, at der ikke køres med møbellifte eller lignende ude på stiarealerne. ​ Ved indflytningen anbefales det at man lægger noget på gulvene for at beskytte mod ridser/-og mærker fra flyttefolk Indflytningsproces – udlevering af nøgler Tidsrum Adresse Adresse Adresse Adresse – ,1-13, – – ,1-117, – ,1-119, – 11,30 21,1-121, ,1-1 11,30 – 12,00 23,1-223,1-323, – ,1-127, – ,1-129, –

​ Der vil på dagen blive udfyldt en indflytningsrapport. ​ På denne vil kun blive noteret større ting, såfremt der kan konstateres åbenlyse problemer med boligen. ​ Efterfølgende får i mulighed for at indrapportere fejl og mangler. Indflytningsproces – udlevering af nøgler

Ved aflevering fra entreprenøren udarbejdes mangelliste for bebyggelsen samt for hver enkelt bolig. Er der forhold, der skal udbedres i boligen efter indflytning, bliver tidspunktet for udbedringen aftalt med beboeren. Inden indflytning modtages link til indrapportering af fejl og mangler, der observeres af beboeren. Skal udfyldes elektronisk og fremsendes til KAB senest 14 dage efter indflytning. KAB gennemgår efterfølgende listen sammen med entreprenør. Det vurderes, hvilke forhold der betragtes som fejl og mangler. Indflytningsproces – fejl og mangler RødAkut GulMindre akut GrønUdbedres senere eller friholdelse

Indflytningsproces – fejl og mangler

​ 31. august indflytning ​ 14. september, er sidste frist for elektronisk indlevering af fejl og mangellister til KAB. ​ September KAB gennemgår alle indleverede fejl og mangellister. ​ September / oktober 2016: entreprenøren planlægger sit arbejde og kontakter alle som skal have udbedret fejl og mangler. ​ September / oktober 2016: entreprenøren foretager indvendig mangelafhjælpning. Det tilstræbes at hvert enkelt bolig kun skal have besøg en gang af håndværkerne. Indflytningsproces – fejl og mangler

​ Du kan finde praktiske vejledninger om: Opsætning af skillevægge Ventilation og varmeforsyning Vedligeholdelse af køkken Trækning af antennekabler m.m. Vedligeholdelse af gulve ​ Der kommer løbende flere vejledninger samt informationer på hjemmesiden. ​ Find dem på under boligsøgning afdeling Gyldenstens Vænge i sidste halvdel af augustwww.kab-bolig.dk Beboervejledninger

​ Valg af afdelingsbestyrelse gennemføres på stiftende afdelingsmøde som afholdes ultimo september / oktober. ​ Afdelingsbestyrelsen vælges af afdelingsmødet ​ Antal medlemmer bestemmes af afdelingsmødet (dog minimum 3), og afdelingsmødet bestemmer om formanden vælges af mødet eller afdelingsbestyrelsen Beboerdemokrati Bogføring Drifts- opgaver Budgetter & Regnskab er Kommunikation Mødeledelse Beboer- demokr ati

Gyldenstens Vænge – tidsplan – 1. år- Uddannelse 2016/ indflytning 2017 – 1. KV 2016 – 3. KV 2016 – 4. KV 2017 – 2. KV 2017/ driftsansvar Rammerne for fællesarbejde Husorden, haveregulativ mv. Undervisning – bogføring Undervisning i grundlæggende økonomi Undervisning i driftsansvar Planlægning af den fremtidige drift Kommende driftsansvar Undervisning i beboerdemokrati Fejl og mangel Telefonvagtordning Løbende dialog og mødeaktivitet med kundekonsulent

​ Haveregulativ: ​ I vedtager selv hvad i må og ikke må i haverne, men indtil første afdelingsmøde tilrådes det ikke at anlægge noget såsom hegn, legehuse, trampoliner etc. ​ Husorden: Tjekkes ift. allerede vedtaget… ​ Der er udarbejdet en midlertidig husorden der er gældende for afdelingen, en ny skal vedtages og dette gøres af afdelingsmødet. Beboerdemokrati

​ I mellemtiden før der er valgt en afdelingsbestyrelse, skal der løses nogen opgaver. ​ Fælles vedligehold, rengøring af området etc. ​ Der oprettes en vagttelefon til at indrapportere akutte problemer i boligerne (ssg). AdresseNavnAnsvarlig KontaktgruppeEr sendt ud særskilt. xx Beboerdemokrati

Tak for i dag - Spørgsmål