Gruppe (max. 3) eller enkelt opgave Opgaven handler om det Politiske system (Eastons model), det er en opgave som lægger op til hurtigt og præcist at kunne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Spilleregler.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Relationer – børn og voksne
Relationer – børn imellem
7.lektion: EU og det danske politiske system – hvad er EU
Vejlederens kommunikation
Generel introduktion til EC
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
1. Lektion: Det politiske system
4.lektion: Politiske partier og standpunkt
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Politik og medier.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Ulighed Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
3.lektion: Magt og indflydelse
Socialgrupper og social klasser
1.lektion: Samfundsfag – hvad er det?
Ulighed Side i Brøndum & Hansen ( udg.): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
Lektion 4 og 5. Gruppeøvelse Lav (som pod- eller vodcast) en film, der præsenterer en politiker eller et politisk parti. Tag evt. udgangspunkt i en af.
Interaktionsdesign E2007 Lektion 14 Om delrapport.
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse Rekruttere (segmenter, målgrupper) Min. 2 testpersoner Overvej roller i gruppen – Skift moderator Lav et testmanuskript.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design af interaktionselementer.
Øvelse 1: First Impressions
Ø VE PROJEKT I skal arbejde selv. I skal skrive et projekt på max 5 sider. I skal tage udgangspunkt i en case. I skal fremlægge for enten Claus eller Anne.
Gruppeeksamen Master i Sundhedsinformatik 10. april 2015.
Skrivekursus 1.e ..
AT at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
AT Problemformulering, problemstillinger og innovation.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
Politisk system og lovgivning i Danmark Sosu Fyn Jan Christiansen.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
1 PV3: P0-erfaringsopsamling og P0-procesanalyse Kursusholder: Mette Mosgaard.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
TEMA 3 Problemløsning: Lav en prototype
Læring gennem registrering og indberetning
Almen sTudieforberedelse 2017
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Elevers og læreres rolle
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Company programme - Veda
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Lektion 5 Afslutningsmødet
Naturfag.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
AT-eksamen 2019.
Lovgivningsarbejdet i Folketinget
Præsentationens transcript:

Gruppe (max. 3) eller enkelt opgave Opgaven handler om det Politiske system (Eastons model), det er en opgave som lægger op til hurtigt og præcist at kunne finde ind til kernen i problemet få det løst og svaret på. Fremgangsmåde kunne være følgende; 1.Brains stormede (brug et mindmap, tegn Eastons model) 2.Uddelegere opgaverne (hvem gør hvad, hvis man er i gruppe) 3.Mødes kort (max. 20 min) for at skrive sammen (koordinere information) 4.Udformet det samlede produkt. Men før vi går i gang med selve opgave skal du prøve at udfylde næste side !

Udfyld uden hjælp

Opgave: Eastons model og feedback Undersøg sagen om Kommunekemis modtagelse af giftstoffet HCB fra Australien. I skal I/du par arbejde arbejde med et konkret eksempel på ”feedback-elementet” i Eastons model. Øvelsen tager 2 lektioner I/du skal undersøge en konkret case, hvor det politiske system har skiftet holdning, fordi feedbacken fra samfundet var meget markant. I/du skal bruge følgende eksempel: Undersøg sagen om Kommunekemis modtagelse af giftstoffet HCB fra Australien. I/du skal med udgangspunkt i den konkrete case fokusere på, hvilke krav der bliver stillet til det politiske system og hvordan det politiske system reagerer på kravene. Det er i denne omgang ikke vigtigt at forstå kemien (HCB) i problemet. I/du skal i grupper bruge 45 minutter på at sætte jer ind i nogle hovedtræk i sagen. Derefter diskuterer vi jeres konklusioner i klassen. I skal bruge Eastons model. Der kan findes oplysninger på mange forskellige hjemmesider, f.eks