Regionmøde 20. februar 2015
Nyt fra administrationen Set ud fra Lejerbos visioner
Visioner
Attraktive og bæredygtige boliger Status fra BYG HOVEDBESTYRELSENS VISIONER
Udsnit af hovedbestyrelsens visioner for Boligerne er attraktive Vi er førende med udviklingen af bæredygtigt byggeri og nye boligformer Vi bygger attraktive boliger med gode beliggenheder og tilpasser den eksisterende boligmasse til morgendagens krav Det boligsociale arbejde er integreret i driften af afdelingerne og inddrager aktivt lokale aktører Vores udlejningsarbejde er proaktivt
Og hvad har vi så nået på nuværende tidspunkt Konceptet er klar Miniguide om et bæredygtigt Lejerbo Visionsdokument og DGNB guideline
Og hvad har vi så nået på nuværende tidspunkt
Bæredygtigt byggeri (DGNB standard) Nybyg Pilotfasen for boliger, Fasanvangen i Ishøj (sølv) Abildgården i Holbæk udbudsprojekt (bronze) Carlsberg Fyrværkeriparken Renovering Screeningsydelse ifbm. renoveringer, Løvenholmsvej i Randers
DGNB certificering i Ishøj
Abildgården - Holbæk Bæredygtige Boliger DGNB Certificering på dispositions- og udbudsprojekt Bronze
Bæredygtigt byområde …hvis vi vil bygge skal boligerne også være bæredygtige…
Fremtidens Bæredygtige Almene Bolig
Attraktive boliger er boliger, der passer til målgruppen og stedet
Fremtidens almene storbybolig
Energi – 0 boligen
Ungdomsboliger
Startbo
Visioner
Proaktivitet i udlejningen… I dag har vi 162 tomme boliger på landsplan Vi genudlejer ca boliger årligt ud af de ca boliger vi administrerer Større udfordring end tidligere – derfor behov for proaktivitet
Proaktiv udlejning – hvordan???
Proaktiv udlejning – andre eksempler??? Kan vi hente inspiration fra ejendomsmæglerne? Synlighed og annoncering Boligportaler, Messer, luftballon, uddeling af merchandise osv. Reklamer i radio, biografer og aviser Åbent hus arrangementer Fysiske tilpasninger af boliger Lejlighedssammenlægninger, opdatering af inventar i boligen, tilgængelighed
Visioner
Ord og handling bag god service i Lejerbo Servicepolitik Personalekonference 2014 Formelle servicemål Decentraliseret serviceindsats
Servicepolitikken Høj tilgængelighed Svartider Øget tilgængelighed Ejerskab Opfølgning Undlad stillen rundt Realistiske forventninger Mød mennesket Skabe relationer Imødekommenhed Sprog i øjenhøjde Nærvær Respekt Det lille ”ekstra”
Formand og forretningsfører byder velkommen til ny lejer Husk nu ikke at trykke hende for hårdt i hånden Hvor pokker har jeg set hende før? Han er nu en flot fyr
Formelle servicemål Ny telefontid Mandag – torsdag Fredag 9.00 – Svartider Mails og breve besvares inden 48 timer (på hverdage) Svartid – sociale medier (facebook, Twitter mv.) Vi svarer på alle henvendelser inden 24 timer (på hverdage)
Decentral serviceindsats Regioner med fingeren på pulsen…..
Decentral serviceindsats Regioner med fingeren på pulsen…..
Decentral serviceindsats Regioner med fingeren på pulsen…..
Visioner