20. FEBRUAR 2007. METODE Hvad var filosofien bag? Hvordan bar vi os ad? Hvad er grundlaget for tildelingen af priserne?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
Opgaveskrivning Informationssøgning
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Opfølgning på web-undersøgelse
Web 2.0 Teoretisk viden.
Skriv til nettet •Design (CMS) •Tekster på nettet •Navigation •Persuasive design (motiverende design)
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Exploring design and use of transparent and tailorable IT in local government, beyond Web 2.0 Susanne Bødker.
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Hjemmesider i efterskoleverden
Medier og kommunikation 20. november Webanalyse og eksamen.
Usability på Anvendte Metoder Kortsortering –En medstuderende Heuristisk inspektion –5 (begynder)eksperter Tænke-højt test –4 HTX-lærere.
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Virksomheder - definition
Implementering af brandingstrategi på nettet
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
4U2SLEEP. -Værten ønsker at få overnattende gæster  Penge i kassen -Værten vil skabe interesse om design ifht. deres hotel -Sitet skal give en oplevelse.
Webdesign og informationsarkitektur BDMD 1. Sem. John Paulin Hansen Sept
MindLab 07 MindLab Involverer borgere og virksomheder i at udvikle nyskabende offentlige løsninger.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Kortlægning af offentlig innovation i Danmark Bilag B til udbudsmateriale oktober 2014: Tre metaforer til inspiration.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Danske skoleelevers matematikvanskeligheder
TIRSDAG DEN 6. MAJ 2014 KL – (Morgenkaffe fra kl. 9.00)
Nyere usability test metoder John Paulin Hansen Magnus Nilsson Richard Amdi Madsen, Interresearch.
Grundlæggende Webdesign – brugervenligt webdesigne Bjarne Sandstrøm IT-højskolen
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Kvalitets testet - på vej mod bedre offentlige hjemmesider.
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
Opsamling Screenings Session Miljøvurderingsdag 2014.
Kreativitet i DR Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf.
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
IT-Produkt til læring php. ”Graf editor”
Organisering og navigation Ole Gregersen 22. Februar 2006 Usability.
Usability ITU, forår Usability metoder. Usability ITU, forår 2008 Overvej undervejs ”- Hvilke metoder kunne være relevante at bruge ift. til de.
Øvelse 1: First Impressions
Tommy Engedal Kronborg
Øvelse den 8. marts Skriv en artikel, anmeldelse, guide eller et debat indlæg til ITU's web-avis readIT Pia Svejgaard Pedersen.
VELKOMMEN TIL SPOR ”C ” PRÆSENTERET AF IDA. v/ Velfærdsteknologisk netværk, Jan Kirkegaard Nye teknologier til telemedicinske løsninger tirsdag 1. marts.
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
Brugerundersøgelse Brugssituationen Dataindsamlingsmetoder Spørgeskema
Definition Kriterier Design og evaluering
Skrivekursus 1.e ..
FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 OPLÆGSHOLDER, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia haft som formål at give børn og unge gode lærings- og udviklingsmuligheder.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
”… hvis du kigger på de personer der arbejder i virksomheden, så er der en overrepræsentation af selvgjorde, selvmotiverede, selvdrevne mennesker med et.
Er det nemt at indberette bivirkninger - eller kan det gøres nemmere? Anja Thrane, Userminds.
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
WEBCHAMP07 Radisson SAS Scandinavia, København 20. Februar 2007 House of Horizons WEBCHAMP07 Radisson SAS Scandinavia, København 20. Februar 2007.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Politik og organisation
AAU-ID Hvad sker der med projektet?
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
eller bare brugerrvenlighedsevaluering
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Af alle hjemmesideejere har ikke
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Den 5. marts 2020 kårer FRI Årets unge fri rådgiver 2020
Præsentationens transcript:

20. FEBRUAR 2007

METODE Hvad var filosofien bag? Hvordan bar vi os ad? Hvad er grundlaget for tildelingen af priserne?

FILOSOFI Kan gøres på mange måder –Bedst På Nettet –Webby Awards –Det fokus på websites Vores filosofi –Fokus på websites og designerne bag –Brugernes og experternes opfattelse –Websites i en helhed: organisation, brug,.... –Fungere i nutiden og pege fremad

INGREDIENSER Forslag til websites Userneeds Danmarkspanel Dommere Kategorier og kriterier Empiriske data om design Empiriske data om brug Sara Buhl Tine Stevnhoved Aisha Ikram

KATEGORIER & KRITERIER Hvordan skæres? –Offentlig / privat –Brancher: Håndværk, serviceydelser,.... –Genrer: Portaler, e-handel,..... Løsning: fundamentale aspekter af dagens web –Navigation - finde rundt? –Forståelighed - forståeligt? –Dialog - kontakt med organisationen? –E-handel - trygt, nemt? –Produktpræsentation - vises produktet? Særpris: Nytænkning

EKSEMPEL: DIALOG Give ris og ros, etablere kontakt med sitet og organisationen bag Formulering til brugerne i Danmarkspanelet –Hvis du kender til en hjemmeside, hvor selskabet gør det let at komme i kontakt med de rette folk, så må du meget gerne skrive hjemmesidens adresse i boksen nedenfor. –Som inspiration kan vi nævne, at dialogen kan gøres særligt god ved at have udførlige beskrivelser af de ansattes kompetencer, direkte telefonnumre, gode kontaktformularer osv.

DOMMERE Bredde og kompetance –Jura og e-handel –Æstetik –Innovation –Usability, brugerinddragelse –Web-kommunikation Dommerne –Morten Kamper FDIH –Lisbeth Thorlacius RUC –Peder Burgaard Innovation Lab –Thomas Snitker Snitker & Co

WEBSITES Indhentede forslag fra UserNeeds Danmarkspanel i de fem kategorier Overvældende response –2200 forslag –mellem 330 og 650 forslag i hver kategori –op til 60 forslag om samme site –meget lang hale Udvælgelse: de 15 hyppigste i hver kategori Dommerne valgte de tre bedste i hver kategori Resultat –3 nominerede i hver kategori

STATUS Nu havde vi –15 nominerede websites –Dommere –Kategorier og kriterier Vi manglede –Empiriske data om design –Empiriske data om brug

EMPIRISKE DATA OM DESIGN Interviews med designerne bag de 15 sites –Designchef, kanalchef, informationschef, brand manager, webmaster, webansvarlig, markedschef, salgsdirektør Fokus på –Organisationen, processer og teamwork –Designernes erfaring og inspirationskilder –Opfattelse af godt webdesign –Brugerinddragelse –Analyser af brugertilfredshed Resultat –15 bearbejdede interviews Sara Buhl Aisha Ikram

EMPIRISKE DATA OM BRUG Opgaver på de nominerede websites To opgaver pr. site Eksempler –Navigation "Hvornår sender DR programmet 'Hjerteflimmer'" –Dialog "Hvad er telefonnummeret til kundebogholderiet?" Hver opgave løst af ca. 700 folk fra DK-panelet Målte: korrekthed og oplevet sværhedsgrad Resultat –korrekthed og sværhedsgrad

SÆRPRIS Nytænkning: teknisk, æstetisk eller kulturelt Demonstrerer et fremtidigt succeskriterium på nettet Kandidater internt i projektet: 10 stk Udvælgelse - resultat –3 nominerede Tine Stevnhoved

KLAR TIL VOTERING De fem kategorier –15 nominerede sites –Interviews med designerne –Løsning af opgaverne –Egen brug Særprisen –3 nominerede sites Resultat –vinder i hver af de fem kategorier –samlet vinder –vinder af særprisen

HVEM VAR DE BEDSTE ?

20. FEBRUAR 2007

Prisuddeling Webchamp 2007

Kategori: Forståelighed De nomineredes websites: Netdoktor.dk Sundhed.dk Tivoli.dk

Netdoktor.dk

Legoland.dk

Vinderne er: Christel Laugen & Rikke Esbjerg Fra Netdoktor

Kategori: E-handel De nomineredes websites: CDon.com Interflora.dk Telmore.dk

CDon.com

Interflora.dk

Telmore.dk

Vinderen er: Charlotte Munk Thalund Fra Telmore

Kategori: Produktpræsentation De nomineredes websites: Interflora.dk Ikea.dk Chanti.dk

Interflora.dk

Ikea.dk

Chanti.dk

Vinderen er: Jan Oppermann Fra Interflora

Kategori: Dialog De nomineredes websites: Telmore.dk Sundhed.dk Um.dk

Telmore.dk

Sundhed.dk

Um.dk

Vinderen er: Charlotte Munk Thalund Fra Telmore

Kategori: Navigation De nomineredes websites: Dmi.dk Dba.dk Dr.dk

Dmi.dk

Dba.dk

Dr.dk

Vinderen er: Jakob Thorsdal Fra Den Blå Avis

Kategori: Særprisen De nominerede websites: Mitkbh.dk Findvej.dk/smiley Dorphpasternak.dk/blog

Mitkbh.dk

Findvej.dk/smiley

Gaffa.dk/pedia

Dorphpasternak.dk/blog

Vinderne er: Morten Gade Julius Thy Fra Mitkbh.dk

Samlet vinder De nomineredes websites: Cdon Chanti Den Blå Avis DMI DR IKEA Interflora Legoland Netdoktor Sundhed.dk Telmore Tivoli Udenrigsministeriet

Webchamp 2007 Charlotte Munk Thalund Fra Telmore