Brugertilfredshedsundersøgelse På området for Voksne med Handicap 2015 De små bofællesskaber.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Advertisements

Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Sundhedssekretariatet Sundhedsprofiler i Fredericia Kommune Baggrund og formål med at arbejde med sundhedsprofiler Fremgangsmåde og dataindsamling Præsentation.
EVALUERING AF LÆREPLANER SNULLERNE Krop og bevægelse.
Helhedsorienteret indsats Møde i økonomiudvalget 8. februar 2016.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målet for virksomhedsindsatsen 2014 v/ Beskæftigelsesregionen Roskilde, 24. september 2013.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Region Hovedstadens Vækstbarometer Arbejdskraft ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel af mere end 800 direktører.
STRATEGI & UDVIKLING EVALUERING AF FRIVILLIGSTRATEGI MARTS 2016.
Unge i Grønland Med fokus på seksualitet og seksuelle overgreb.
Center for Kvalitetsudvikling KVIS 22. september 2009 Pilotundersøgelse af Patientoplevet Kvalitet i Speciallægepraksis 2009 Design, resultater og udviklingsmuligheder.
Kort om området – verdens bedste dagtilbud VELFÆRDSMINISTERIET PRÆSENTATION Kvalitetsreformen på børneområdet - Oplæg ved regeringens konference.
Brugertilfredshedsundersøgelse Voksne med Handicap 2015.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
Afdelingsformandsundersøgelse 2013 Bestyrelseskonferencen 17. maj 2013.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
Urban Lab. 8 kommuner Favrskov, Herning, Holstebro, Horsens, Randers, Silkeborg, Viborg og Aarhus. Baggrund i Aarhus 2017’s kortlægning af Region Midtjyllands.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
Studieretningsprojektet
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Studieretningsprojektet
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Skolernes kvalitetsrapport
Resultater af BedreBolig Bornholm opgjort februar 2016
Rapportstruktur Medarbejderundersøgelse 2016 Version pr 11. maj 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
VELFÆRDS-TEKNOLOGI-VURDERING [VTV]
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Officielt pressemateriale til de deltagende journalister
Landsdækkende psykiatriundersøgelser LUP-psykiatri 2016
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Elevernes evaluering af grundforløbet
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
ÅRHUS AFDELING.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.
Vildledningssager - Hjemmelavet
/ Miljøstyrelsen / Titel på præsentation
Anbringelser i familiepleje – hvad ved vi om familieplejeanbragte børn og unge? Cisko konference Mie engen den 10. april 2018.
Særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse
Danmarkspanel Uge Bolius – Sex-vaner.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Selvevaluering- bestyrelsen
Ledelsesevaluering.
God sagsbehandling Danmarkskort for omgørelsesprocenter på social-, børne- og voksenhandicapområdet Ankestatistik Oplevet sagsbehandling December.
Titel på kursuspræsentation
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Danmarkspanel uge
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Præsentationens transcript:

Brugertilfredshedsundersøgelse På området for Voksne med Handicap 2015 De små bofællesskaber

Indledning I Randers Kommune arbejder vi løbende på at kvalitetsudvikle kommunens tilbud. Som led heri er den brugeroplevede kvalitet et centralt element. Undersøgelsen omfatter alle brugere på området for Voksne med Handicap og området for Socialt Udsatte, der enten modtager et dagtilbud, et døgntilbud, et behandlingstilbud eller bostøtte fra Randers Kommune. På undersøgelsestidspunktet var der på området for Voksne med Handicap i alt 682 brugere i målgruppen, og af disse var 587 i stand til at deltage i undersøgelsen. I alt har 444 brugere valgt at besvare spørgeskemaet, hvilket giver en samlet svarprocent på 76. Denne rapport præsenterer resultaterne af tilfredshedsundersøgelsen blandt brugerne på De små bofællesskaber. I undersøgelsen er der benyttet et kort spørgeskema bestående af i alt 13 spørgsmål, som blandt andet omhandler forskellige elementer af brugernes generelle tilfredshed, oplevelsen af progression og den samlede vurdering af De små bofællesskaber. I De små bofællesskaber har 60 af 84 potentielle deltagere i undersøgelsen besvaret spørgeskemaet. Det giver en svarprocent på 71, og svarprocenten er således meget tilfredsstillende. Besvarelserne er indsamlet ved et fællesarrangement. Undersøgelsen er tilrettelagt og gennemført i foråret Dataindsamling og analyse er gennemført af CFK - Folkesundhed og Kvalitetsudvikling, Region Midtjylland. Ud over institutionsrapporter som denne er der udarbejdet en overordnet rapport for hvert af områderne: Socialt Udsatte og Voksne med Handicap.

Samlet vurdering af De små bofællesskaber På spørgsmålet om, hvordan brugerne samlet vurderer De små bofællesskaber, fordeler brugernes svar sig som vist i figur 1. Den samlede vurdering er meget positiv. 39 procent svarer således 'Enestående', mens 44 procent svarer 'Godt'. Figur 1: Brugernes samlede vurdering af De små bofællesskaber

Overordnede resultater I For at give et overblik over brugernes generelle bedømmelse af De små bofællesskaber og muliggøre sammenligning på tværs af tilbud er der lavet tre tilfredshedsindeks, som måler henholdsvis brugernes generelle tilfredshed, oplevelse af progression og samlede vurdering. I denne figur er indeksværdierne for De små bofællesskaber vist, og resultatet er sammenlignet med området for Voksne med Handicap i Randers Kommune. Brugerne på De små bofællesskaber adskiller sig ikke signifikant fra det samlede område for Voksne med Handicap. Figur 2: Brugernes overordnede bedømmelse, sammenlignet med området for Voksne med Handicap i Randers Kommune Note I: I undersøgelsen opereres der med et signifikansniveau på p < 0.05.

Svarfordelingen af spørgsmålene Figur 4 viser svarfordelingen på tilfredshedsspørgsmålene. På baggrund heraf kan følgende resultater fremhæves: Højest tilfredshed - fasthold resultat Tilfredsheden er højest på spørgsmål 9, hvor 93 procent svarer bekræftende på spørgsmålet. Lavest tilfredshed - forbedring mulig Der er færrest positive svar på spørgsmål 6, hvor 72 procent svarer bekræftende. Figur 4: Svarfordelingen på tilfredshedsspørgsmålene