Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Officielt pressemateriale til de deltagende journalister

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Officielt pressemateriale til de deltagende journalister"— Præsentationens transcript:

1 Officielt pressemateriale til de deltagende journalister
PR BAROMETER BUSINESS 2017 Officielt pressemateriale til de deltagende journalister

2 OM PR BAROMETER BUSINESS
PR Barometer Business er en årlig undersøgelse, der går i dybden med de danske journalisters opfattelse og bedømmelse af de største virksomheders interaktion med medierne. 271 danske journalister, der alle dækker erhvervsstof, har deltaget undersøgelsen i Journalisterne vurderer deres tilfredshed med dialogen og den mere overordnede opfattelse af 4-5 virksomheder, som de har været i dialog med inden for det seneste år. Alle målte virksomheder i dette materiale er blevet bedømt af minimum ti journalister. Alle svarudfald er på en skala fra 1-10. Det er 16. gang, at undersøgelsen bliver gennemført i Danmark. PR Barometer® gennemføres i samme periode også i Sverige, Norge og Finland. I alt er der foretaget mere end 800 telefoninterview med nordiske journalister i perioden maj-august 2017. Undersøgelsen gennemføres af Aalund – et analyse- og rådgivningsfirma med 28 konsulenter og eget call center i Århus. Aalund gennemfører alle interviews fra Århus. Ud over PR Barometret tilbyder Aalund forskellige databaserede ledelsesværktøjer inden for kommunikation, kundetilfredshed og medarbejdertilfredshed. Læs mere på På de kommende sider finder du de overordnede resultater fra årets undersøgelse. Skulle du have interesse i at dykke mere ned i materialet, er du velkommen til at kontakte: Business Unit Director Christian Thorn på eller

3 GENEREL PRESSEKONTAKT
De bedste virksomheder på fire temaer Den generelle pressekontakt GENEREL PRESSEKONTAKT 45 målte virksomheder Rank Virksomhed Score 16' 1 Sydbank 8,0 7,6 (6) 2 Danish Crown 7,9 - 3 Arla 7,8 8,0 (1) Sund og Bælt 7,6 (5) Arbejdernes Landsbank 7,8 (2) 6 Danske Bank 7,7 7,4 (9) SAS 6,8 (25) Rambøll 6,7 (28) 9 Spar Nord 7,6 7,3 (13) Novozymes 7,6 (4) Temaet Generel Pressekontakt består af i alt otte spørgsmål. Fire om virksomhedens overordnede pressearbejde og fire mere specifikt på kommunikationsafdelingen. Rangeringen herover er baseret på det samlede gennemsnit på de otte spørgsmål. Sydbank er for første gang nogensinde nummer et imens Danish Crown kommer ind som nummer to. SAS og Rambøll har oplevet en stor fremgang. Den proaktive pressekontakt AKTIV PRESSEKONTAKT 26 målte virksomheder Rank Virksomhed Score 16' 1 Danske Bank 7,4 6,6 (8) 2 Novozymes 7,3 DONG Energy 3 ATP 7,0 6,8 (4) Grundfos 7,3 (1) 6 Spar Nord 6,9 Maersk Group 6,8 6,4 (14) Sydbank 6,7 9 Velux 6,6 - Novo Nordisk Temaet Aktiv Pressekontakt består af i alt fem spørgsmål og er centreret om det proaktive pressearbejde fra journalisternes primære presse-kontakter i virksomhederne. Rangeringen herover er baseret på det samlede gennemsnit på de fem spørgsmål. Danske Bank er i år topscoren tæt forfulgt af Novozymes og DONG Energy. Grundfos og ATP deler tredjepladsen imens

4 De bedste virksomheder på fire temaer
Virksomhedernes topledelse TOPLEDELSEN 41 virksomheder målt Rank Virksomhed Score 16' 1 Grundfos 8,0 7,9 (3) Danfoss 7,8 (5) 3 Danish Crown 7,9 - 4 Arbejdernes Landsbank 7,8 7,2 (13) Spar Nord 7,2 (10) 6 Jyske Bank 7,7 7,7 (6) Danske Bank 7,0 (14) 8 Sydbank 7,5 6,9 (19) 9 PFA Pension 7,4 6,3 (32) Lego 8,4 (1) Virksomhedernes topledelse er blevet målt på i alt fem spørgsmål. Virksomhedernes image IMAGE 38 virksomheder målt Rank Virksomhed Score 16' 1 Lego 8,6 8,8 (1) 2 Novo Nordisk 8,2 8,6 (2) 3 Novozymes 7,9 8,0 (4) Grundfos 8,1 (3) Rambøll 7,8 (5) 6 Vestas 7,8 7,6 (6) COWI 7,1 (16) ATP 7,6 (7) 9 Danfoss 7,7 7,5 (9) Velux - Virksomhedernes image er målt på i alt seks spørgsmål.

5 Best in Class – højeste score på hvert parameter
Den generelle pressekontakt Samlet tilfredshed med samarbejdet med virksomheden Adgang til information om virksomheden Generel åbenhed overfor dig Eksperternes evne til at udtale sig klart og forståeligt Reaktionstiden ved henvendelser Hjælpsomhed med at skaffe adgang til rette personer Viden om og indsigt i virksomheden Forståelse for mediernes dagsrytmer Meget utilfreds Meget tilfreds Den proaktive pressekontakt Samlet tilfredshed med den primære pressekontakt Relationsstyrken til primære pressekontakt Evne til at finde og præsentere int. historier for pressen Kvalitet/relevans af historier fra primære pressekontakt Placering af historier fra primære pressekontakt Meget utilfreds Meget tilfreds

6 Best in Class – højeste score på hvert parameter
Virksomhedernes topledelse Troværdighed Evne til at kommunikere Synlighed Tilgængelighed Bidrager positivt til at profilere virksomheden Meget utilfreds Meget tilfreds Virksomhedernes image Virksomhedens omdømme Virksomheden er interessant for læserne/seerne/lytterne Virksomheden er veldrevet Virksomheden er nyskabende / Innovativ Virksomheden er samfundsansvarlig Virksomheden er en attraktiv arbejdsplads Meget utilfreds Meget tilfreds


Download ppt "Officielt pressemateriale til de deltagende journalister"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google