KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
København den 17. november 2010 Dias 1 DFFU Rammeaftaler, indkøbscentraler og kvalifikationsordninger – kan konkurrencen sættes ud af kraft? Sune Troels.
Advertisements

Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
Leverandørmøde D. 10. februar 2012 Leverandørmøde.
Indhentning og vurdering af tilbud
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
Medlemsmøde i Dansk Forening for Udbudsret Torsdag den 15. marts 2012
AB 92 Aftalegrundlaget Aftale mellem to parter, køber/sælger – bygherre/entreprenør Kan fraviges efter tydelig aftale Fastsætter sprog, lovvalg og værneting.
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
UDBUD.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Informationsmøde vedr
Gode kravspecifikationer ved indkøb af hjælpemidler
Genbrug af offentlig information i Danmark ePSIplus - Danmark 27. november 2008 Specialkonsulent Frederik Siegumfeldt It-strategisk kontor IT- og Telestyrelsen.
Kulturministeriets Administrationscenter Orienteringsmøde: Rigsarkivet udbyder: ”Flytning af arkivalier fra nuværende magasinbygninger til magasinbygninger.
Indkøbspolitik Esben Madsen, Indkøbs- og Logistikchef &
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
IT workshop 30. september 2004 Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Et par tommelfinger regler.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Teknisk dialogmøde den 11. september 2013 Vinduespolering.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar.
OPP-projektet – Vildbjerg Skole. Opstart af udbudsproceduren Offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EF-tidende med opfordring til at deltage i.
Jeg hedder …… og er indkøber i GLX.
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
Forholdet til kunderne
Velkommen Udbudspræsentation: Rengøringsmidler mv. Indkøb og Logistik.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Statens Indkøbsprogram 9. fase Orienteringsmøde for hotelaftalen Torsdag d. 15. januar 2015 kl. 10:30 ved Rebecca Preisler.
FRITVALG AF PLEJE OG PERSONLIG BISTAND EGNETHEDSKRITERIER.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Udbud af fødevarer Allerød Ballerup Furesø. Agenda Velkomst og præsentation Præsentation af udbudsmodel Udbudsbetingelser Kravspecifikation Dialog om.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik.
Helsingør Kommune Leverandørmøder Bygge- og anlæg. Leverandørmøde 2016.
PRIMES Mærker i det nye EU udbudsdirektiv Præsenteret af.
Orienteringsmøde - Prækvalifikation
Anden lovgivning afsætning.
8. august 2016 Orienteringsmøde vedrørende prækvalifikation til Netværkskomponentaftalen v. Christoffer Værgman Jeppesen, Marianne Røder Lauridsen (Moderniseringsstyrelsen)
Status for udvikling af standarder i relation til offentlige indkøb
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Private opholdssteder Alle typer døgninstitutioner
Indhentning af Dokumentation
Private opholdssteder Alle typer døgninstitutioner
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Governance 2014 MedComs standarder
Kapitel 10 Internationale køb
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
Storkøkken sygehus.
Rammeaftale Revisionsydelser
Informationsmøde Udbud af GLR / CHR 29. august 2016, Glostrup
[Indsæt projektnavn her]
Under udbudsgrænserne
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
Rammeaftale Revisionsydelser
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Præsentationens transcript:

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter til mellem - og store enheder 2. Køb og levering af snittet frugt og snittet grønt til centralkøkkenerne. Samt en option vedrørende: Besøgsgård – et alternativt pædagogisk rum

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Genudbud – Frugt og Grønt Genudbud – hvorfor? –”Manglende” konkurrence –Budgetmæssige ramme Udbuddets opbygning –Dokumenter –Bilag

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Dokumenterne Velkomstbrev – med oversigt over væsentlige ændringer (Dok. 1) Generelle udbudsbetingelser (Dok. 2) - regulerer de formelle forhold ved udbuddet, herunder krav til tilbudsgivers virksomhed, økonomi, samt tildelingskriterier. Kravspecifikation (Dok. 3) – opregner de krav der stilles til leverandørens service, samt opregning af krav til produkterne. Særlige forhold (Dok. 4) - er en oversigt over særlige forhold som gør sig gældende for indgåelse af aftaler med Københavns Kommune. Rammekontrakt (Dok. 5) - indeholder de kontraktvilkår der vil være gældende i kontraktperioden, med bilag om faktureringskrav samt bilag om vedtagne etiske krav i Københavns Kommune. Liste over samtlige institutioner (Dok. 6) - der er omfattet af udbuddet. Sensorisk kvalitetsnotat (Dok 7.) - beskrivelse af hvorledes kvaliteten vil blive testet.´ Eksempel på prisregulering af varekurven (Dok 8.) - Eksemplet er fiktivt, og skal bruges som et illustrativt eksempel på hvad der menes med varekurven.

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Udbudsbetingelser – dok. 2 Rammer for aftalen. Institutioner Start Tildelingskriterier: Rammekontrakt 1: Pris: 55 % Sortimentsbredden: 25 % Kvalitet: 20 % Rammekontrakt 2: Pris: 55 % Kvalitet: 45 % Sensoriske test onsdag den Sortiments bredden

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Kravspecifikation – dok. 3 Generelt om udbuddet: Mængdeangivelse, Økologi, Kommunestruktur, Vision og strategi for fødevareindkøb, Pædagogiske indkøb, Mindstekrav!

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Særlige betingelser og Rammekontrakten BRs beslutninger Kontraktgrundlaget – alt som er offentliggjort. Kontraktperioden - 2 år med mulighed for forlængelse Betaling og prisregulering Elektronisk varekatalog og fakturering Statistik Samarbejde - en god leverandør kræver en god kunde og omvendt

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Bilag - Fase 1- udvælgelseskriterier Udvælgelseskriterier Økonomisk og finansiel formåen Egnethedskriterie - Tro- og love erklæring (Bilag 1) - om gæld til det offentlige og pligtmæssige oplysninger (skal udfyldes og underskrives af tilbudsgiver). Egnethedskriterie - Tro- og love erklæring (Bilag 2) - vedr. udelukkelsesgrunde jf. direktivets art. 45 (skal udfyldes og underskrives af tilbudsgiver) Egnethedskriterie – Tro- og love erklæring (Bilag 3) - her skal tilbudsgiver udfylde oplysninger om virksomheden, herunder oplysninger om kontaktpersoner, samt vedr. regnskabsmæssige forhold (skal udfyldes og underskrives af tilbudsgiver) Kopi af de sidste 3 års godkendte og reviderede regnskaber.

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Bilag - Fase 1- udvælgelseskriterier Tekniske forhold Dokumentation for forsyningssikkerhed (Bilag 4) Beskrivelse af underleverandørnetværk, som vil blive benyttet til at løfte aftalen med Københavns Kommune. Tilbudsbrevet (Bilag 5) skal indeholde: Generel virksomhedsprofil, herunder beskrivelse af virksomheden, dens ejerforhold, egenkontrolsystem, hvorledes der arbejdes med arbejdsmiljø i virksomheden (herunder det psykiske arbejdsmiljø), etc. Referenceliste, (udfyldes i Bilag 5) relevante referencer vedr. levering af tilsvarende ydelse til offentlige myndigheder, som er relevante for at sandsynliggøre at tilbudsgiveren kan løfte opgaven overfor Københavns Kommune. Der skal medsendes en liste med navn på den offentlige myndighed, telefonnummer, kontaktperson, Kopi af forsikringspolice/forsikringscertifikat (udfyldes i Bilag 5) der dokumenterer, at virksomheden har forsikring som beskrevet i kontraktdokumentet. Den vindende leverandør er forpligtet til at opretholde denne forsikring i hele kontraktperiodens løbetid.

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Bilag – Fase 2 - evaluering Spisemærket og kostberegningssystem (Bilag 6) - beskrivelse af hvilke krav Københavns Kommune stiller til statistik, blandt andet i forbindelse med spisemærket. (skal udfyldes af tilbudsgiver) Tilbudsskema (Bilag 7) - til brug ved afgivelse af tilbud på økologisk frugt, grønt og krydderurter, undtaget krydderurter til EAT køkkenet (skal udfyldes og underskrives af tilbudsgiver) Pris for levering (Bilag 7.1) – dokument til udfyldelse Årshjul (Bilag 7.2) – beskrivelse af hvilke sorter der vil blive tilbudt Københavns Kommune over et år på de angivne produkter. (skal udfyldes af tilbudsgiver) UDGÅET (bilag ) Tilbudsskema (Bilag 9) - til brug ved afgivelse af tilbud på snit frugt og snitgrønt til centralkøkkenerne (skal udfyldes og underskrives af tilbudsgiver) Pris for levering (Bilag 9.1) – dokument til udfyldelse

KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Option Besøgsgård – et alternativ pædagogisk rum