24-03-2015 Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Advertisements

UDBUD.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Informationsmøde vedr
Kulturministeriets Administrationscenter Orienteringsmøde: Rigsarkivet udbyder: ”Flytning af arkivalier fra nuværende magasinbygninger til magasinbygninger.
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar.
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
Velkommen Udbudspræsentation: Rengøringsmidler mv. Indkøb og Logistik.
Velkommen Udbudspræsentation af Pacemakere, ICD’ere og elektroder Indkøb og Logistik.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Udbud af beholderservice Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016.
FRITVALG AF PLEJE OG PERSONLIG BISTAND EGNETHEDSKRITERIER.
Lederkursus December Sagsbehandlerloven Landstingslov nr 8/1994 om sagsbehandling i den offentlige forvaltning.
Dialogmøde Udbud hosErhvervsrådet Herning & Ikast-Brande Kommune.
16. juni 2016 Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
I henhold til IEU-instruksen skal institutioner, som foretager elektronisk aktivitetsindberetning og som efterfølgende modtager tilskud på den baggrund,
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / KONCERNSERVICE Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse - Fagentrepriser.
Udbud af fødevarer Allerød Ballerup Furesø. Agenda Velkomst og præsentation Præsentation af udbudsmodel Udbudsbetingelser Kravspecifikation Dialog om.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
DFFU, 9. juni 2010 Praktiske tiltag i relation til den nye lov om håndhævelse af udbudsreglerne v/chefudbudsjurist Karin Martinsen.
Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik.
Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov (af 1. jan. 2016) … lad os starte med en lille film.
Orienteringsmøde - Prækvalifikation
Voksenansvar for anbragte børn og unge Rusmiddeltest
Udbud af rammeaftale om medieovervågning
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
BRD informationsmøde Prækvalifikation teknik d. 10. marts 2016
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
(s. 1) De projekterende og udførende sammen med bygherren gennemgår grundigt og udfordrer projektet i overgangen fra projektering til udførelse. Ved projektoptimering.
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Vi sætter fokus på bedre rensning af dit spildevand 2017.
Intelligent vejbelysning
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
Vildledningssager - Hjemmelavet
Kursus for nye efterskoleledere
Uddannelse af samtaleholdere vedr. E-rekruttering
Miniudbud på revisionsydelser på AAU
Persondata Kursus for administrationsfolk 16/5
Bestilling og ordrebekræftelse
Bestilling og ordrebekræftelse
Social – og Beskæftigelsesudvalget
Under udbudsgrænserne
v. Thomas Martinsen, DIGIT og Brian Graversen, Digital Identity
Lf. nr. 123 af 23/ om ændring af (…) virksomhedsskatteloven (…) - med seneste ændringer Anders Lützhøft.
Indkøb under tærskelværdierne
Medarbejderaktier TDC
Præsentation til infomøde
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
Markedsdialog forud for udbud af dynamisk indkøbssystem på lege og aktivitetspladser til Sydjysk Udbuds Samarbejde, SUS.
Room for people.
NVF – seminar sep Vejdirektoratets vintertjeneste på stier og fortove mv. ”Ændring fra specifikke ruter til arealer med planlægnings- og metodefrihed”
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Anvendelse af konventionalbod ved projektmangler – hvad er nyt?
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Manual til indsendelse af BUDGET
Undervisning i det der er anderledes end nu August 2019 via video
Velkommen til informationsmøde om udbud i VISO
Præsentationens transcript:

Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark

Velkomst og praktiske detaljer Der laves en gennemgang af de vigtigste punkter i udbudsmaterialet. Efterfølgende vil der være mulighed for at stille spørgsmål Udbudets gennemførelse Indkøbsafdelingen i Region Syddanmark –Erik Riis Krogh, Indkøbsområdeansvarlig Brugergruppe; bestående af repræsentanter fra sygehusene Kontaktoplysninger – –

Udbudsbetingelser Pkt. 1.2: Ordregiver - Der er tale om udbud for Region Syddanmark. Pkt. 2.2: Kontakt –Al kommunikation ml. udbyder og tilbudsgiver skal foregå med kontaktperson og være skriftligt på dansk; brug meget gerne e- mail Pkt. 4: Tidsplan –Hold øje med de forskellige frister; –hhv. spørgefrist 6/5 og tilbudsfrist 13/5 – kl

Udbudsbetingelser Pkt. 5.1: Spørgsmål –Tilbudsgiver opfordres til at stille afklarende spørgsmål til udbudsmaterialet og kravene til den udbudte opgave. Af hensyn til brugergruppemedlemmerne samles spørgsmålene så vidt muligt sammen i puljer. Alle spørgsmål lægges på hjemmesiden i anonymiseret form. Husk spørgefrist den 6. maj. Hold øje med hjemmesiden ( for evt. nye oplysninger samt Spørgsmål & Svar. Pkt. 6: Betingelser for deltagelse (egnethedsvurdering) –Følgende: E rklæring om tro og love om forfalden ubetalt gæld til det offentlige, referencelister, årsomsætning, kvalitetssystemer, produkt- og erhvervsansvarsforsikring.

Udbudsbetingelser Pkt. 7.1: Afgivelse af tilbud og sprogkrav –Tilbud skal være på dansk. Følg meget gerne Disposition for tilbud, inkl. de vedlagte Udbudsbilag og Kontraktbilag –Tjek det korrekte antal eksemplarer og krav til mærkning af tilbud Pkt. 8.1: Vareprøver/besigtigelse –Læg mærke til antal, mærkning samt ønsket leveringstidspunkt –Udbudsbilag 4 – komplet liste over ønskede vareprøver.

Udbudsbetingelser Pkt. 12: Tildelingskriterium med underkriterier –Tildeling af kontrakt(er) sker efter tildelingskriteriet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, ud fra underkriterierne: økonomi, kvalitet og service/uddannelse. Pkt. 13.2: Forbehold –Der kan ikke tages forbehold overfor kontraktens bestemmelser og overfor mindstekrav, som er tydeligt markeret i Kontraktbilag 1. Pkt. 13.3: Udelukkelse ved lav kvalitet –Udelukkelse ved kvalitetsvurdering på 2 eller derunder Pkt. 15: Orientering om resultatet –Udbyder orienterer samtidig alle tilbudsgivere om resultatet, og kontrakt(er) underskrives først efter udløb af standstill perioden

Tilbud skal indeholde  Udbudsbilag 1 Generelle oplysninger  Udbudsbilag 2 Oplysning om personlig, økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet  Udbudsbilag 3 Tro og love erklæring vedr. ubetalt, forfalden gæld til det offentlige m.v.  Udbudsbilag 4 Vareprøvefortegnelse  Kontraktbilag 1 Kravspecifikation  Kontraktbilag 2 Tilbudsliste  Kontraktbilag 3 Øvrigt sortiment  Kontraktbilag 4 Leveringsadresser  Kontraktbilag 8 Erklæring om fællesbefuldmægtiget og solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse  Kontraktbilag 9 Indeståelseserklæring (Hvis Tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske kapacitet)

Tilbud skal indeholde Såfremt tilbudsgiver vælger ikke at anvende ovenstående bilag, er tilbudsgiver selv ansvarlig for, at tilbuddet indeholder de nødvendige oplysninger, dokumentation mv. Alle bilag ligger på udbyders hjemmeside i word/excel-format til direkte udfyldning

Kontrakten Baseret på regionernes fællesskabelon Der kan ikke tages forbehold over for kontraktens bestemmelser Udbyder opfordrer alle tilbudsgivere til nøje at gennemlæse kontrakten og stille spørgsmål til udbyder, såfremt der er behov for at få afklaret nogle af kontraktens vilkår

Kontraktbilag 1: Kravspecifikation Består af mindstekrav og konkurrencekrav: Mindstekrav Krav, som skal opfyldes for at deltage i konkurrencen, betegnes som mindstekrav. Såfremt blot ét mindstekrav ikke er opfyldt, er tilbudet, for så vidt angår det/de pågældende produkter der er omfattet af mindstekravet, ikke-konditionsmæssigt, og udbyder er forpligtet til at afvise tilbudet som ikke-konditionsmæssigt. Der kan ikke tages forbehold for mindstekravene. Konkurrencekrav Et konkurrencekrav skal ikke opfyldes for at deltage i konkurrencen. Et konkurrencekrav kan således opfyldes helt, delvist eller slet ikke, uden at tilbuddet bliver ukonditionsmæssigt. Graden af opfyldelse vil indgå i tilbudsevalueringen. Det er kun nødvendigt at udfylde kravspecifikationen for de delaftaler, der afgives tilbud på.

Kontraktbilag 2: Tilbudsliste Alle varer udbydes i 71 delaftaler – meld hurtigt ind hvis uenig i opdeling. Der kan afgives 1 tilbud Antal baserer sig på historiske data, og er således ikke nogen garanti for forbrug i kontraktperioden. Priser bedes angivet i samme enhed som udbudt i: stk. henholdsvis par. Vær opmærksom på, at der efterspørges stk. pris og ikke æske- priser. Vær særlig opmærksom på max priser pr. delaftale(nyt tiltag i forhold til den nye udbudslov) – meld hurtigt ind hvis uenig!

En enkelt fejl kan betyde, at vi er tvunget til at udelukke tilbudsgiver. - HUSK kvalitetskontrol!!!!!

Eksempler på fatale fejl Levering af tilbud og vareprøver ved fragtmand, som mener kl. 15 er i orden, selvom der står levering inden kl. 12 eller 14. Underskrifter, afkrydsning og besvarelse af alle krav. Tjek at data er indlæst på USB/CD-rom Følgebrev med henvisning til almindelige forretningsbetingelser ”ved ordre under 500 kr. tillægges der et ekspeditionsgebyr på 50 kr.” = forbehold = ukonditionsmæssig!!! Virksomhedsopkøb/fusion/agenturskift – det er den, som afgiver tilbudet, som der indgås aftale med, og kontrakten følger ikke automatisk med over i det nye selskab. Afgiv priser i de efterspurgte enheder (stk.).

Spørgsmål Så vidt muligt besvares spørgsmål mundtligt på mødet: alternativt besvares spørgsmålene efterfølgende skriftligt Alle spørgsmål vil blive tilføjet de øvrigt indkomne skriftlige spørgsmål, og alle Spørgsmål & Svar vil efterfølgende blive lagt på udbyders hjemmeside i anonymiseret form OPFORDRING: Meld hurtigt tilbage hvis max. priser anses for urealistiske, samt hvis der er åbenlyse fejl og mangler i kravspecifikationer – så kan der laves en opdateret version af KB 1 og 2 – i stedet for mange løbende ændringer.