Multimedieafleveringer Michael Bessert – Teknisk Gymnasium Randers Niels Gustav Petersen - Teknisk Gymnasium Grenå Line Tillemann Jensen – Teknisk Gymnasium.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Mere fokus på læring, mindre fokus på udstyr!
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Online kollaborativ undervisning
Undervisning i ”Relation”
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Sikkerhedskultur - lærlinge
Det tekniske: PC:  Tryk Start, programmer, tilbehør, underholdning, lydoptager  Tryk på den røde optagerknap og indtal din lydfil  Når du er færdig.
Science in Action en studieretning med Matematik A, Kemi A, Fysik B.
It og elevaktivering Workshop på Egaa Gymnasium d
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Vejret Datalogger og database. Forsøg i Natur/Teknik
Fremtidens skole Gruppe 5.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/ på OTG
De store underviser de små ved hjælp af it.
Støttet af • Projektet set fra CFU – mål og rammer • Projektet set fra skolens side • Best practice eksempler • Nåede vi målet –formidling.
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
Arbejde i grupper med KIE-modellen
Netværksgruppe tysk 4 tysklærere fra div.gym:
Fornavn Efternavn, Titel Evt. Arrangementsnavn Det rullende universitet A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikationsafdelingen Line Holdt Rude, phd.
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Projekt have (blivende projekt) Talentelever – Tegningsmateriale – Materiale Beregning – Opmåling/afsætning – Udvælgelse af projekt De andre elever – Tegningsmateriale.
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Europa ind i klasseværelset 5 gode grunde til at lade være Det er det nemmeste Det tager en  ! Tid Der opstår problemer Man ved ikke hvad man får ud.
Idrætseksamen 2006 Indledning Valg af emne, problemformulering..
Elektronisk opgaveaflevering og -retning
Kreativ E-learning. Problemstilling  E-learning for lærere  Billigere undervisning på nettet  Tidsbesparende  Sjov og kreativ undervisning.
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Jubilæumsdag den 23. juli BaptistKirkens 175 års jubilæum på Lindenborg.
Sprog er fremtiden. Fokus på sprogtalenterne.
Valg af introduktionskursus. 8. Klasse efterår/vinter.
Innovation i AT/SO.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Netværksmøde den Erfaringer med Flipped Classroom på Silkeborg Gymnasium.
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Velkommen til kursus i energioptimering af bygninger
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Hva´ska´jeg med kommunen?. Når du har tid og lyst….. Fokus – kommunikation: -når DU har TID og LYST så kan du søge SU, flytte adresse, bestille et sundhedskort,
Hvad er interaktive animationer Indsætte
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Program Kort introduktion til workshoppen 1. time Generel introduktion til DEF og deff.dk - den samlede on-line indgang til Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
De seks bedste billeder fra gruppen
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse I har nu på plads:  Hvem skal deltage  De første 3 cases.
Gruppefeedback Et par eksempler fra hverdagen Karen Lunden (klu)
Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena.
1 Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb Introduktion til Podcast.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Mål med projektet  - at eleverne i høj grad får den bekendtgørelsesfastsatte.
Sanne Yde Schmidt, lærer Greve Gymnasium Konference om omlagt elevtid Workshop 3 Pædagogisk ledelse i forhold til bl.a. omlagt elevtid, progressionsplaner.
Evaluering på EGY Disposition: - Fra evalueringsplan til evalueringsstrategi - konkrete evalueringer og ”værktøj” - perspektivering ”Man kan ikke måle.
Velkommen til workshop om. Introduktion Hvorfor bruge video i virtuel undervisning? 1.For at variere arbejdsformer. 2.For at anvende flere perceptuelle.
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Når A + B giver et langt større C
AT AT AT AT AT Tell me, I’ll forget Show me, I’ll remember
Henriette Hayton – Den Nye Friskole
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Praksiseksempel fra Teater GROB
Faglige overgange i dansk, matematik
Trin 1 – 2. skoleperiode 14 uger
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2019
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Multimedieafleveringer Michael Bessert – Teknisk Gymnasium Randers Niels Gustav Petersen - Teknisk Gymnasium Grenå Line Tillemann Jensen – Teknisk Gymnasium Viby

Alternative afleveringer Tænk multimedier ind i den traditionelle aflevering Tænk multimedier ind i den traditionelle aflevering Eks: lyd, video, webside, tegneserie mm. Eks: lyd, video, webside, tegneserie mm.

Hvorfor multimedier? Kreativitet Kreativitet Eleverne er selv formidlere Eleverne er selv formidlere Mulighed for tværfaglighed, SO2 Mulighed for tværfaglighed, SO2 Aktiverer de ellers ”stille” Aktiverer de ellers ”stille” Læringsstile / Gartners intelligenser Læringsstile / Gartners intelligenser

Eksempler - Sprogfag Lyd / video Lyd / video Konkret eksempel: Konkret eksempel: Engelsk i 2.u (kom/IT): Aflevering som lydfil Aflevering som lydfil

Aflevering som lydfil

Sprogfag Audacity

Eksempler – Naturvidenskabelige fag Fysikaflevering – spektralanalyse: Radioprogram: ”Radio Viden” Radioprogram: ”Radio Viden”

Eksempler – Naturvidenskabelige fag Hjemmeside: Hjemmeside:

Gode råd til undervisere Påkrævet med ekstra forberedelse til multimedieafleveringer Påkrævet med ekstra forberedelse til multimedieafleveringer Afsæt tid til grundig introduktion Afsæt tid til grundig introduktion Lad eleverne tænke selv: de har flere gode og kreative ideer end læreren! Lad eleverne tænke selv: de har flere gode og kreative ideer end læreren!

Gode råd til undervisere Tydelige krav til… Tydelige krav til… - tid (elevtid) - omfang (tænk på rettetiden) - formater (hvad kan du selv afspille) - fagligt niveau

Gode råd til undervisere Teknisk udstyr: Har eleverne… Teknisk udstyr: Har eleverne… - programmer - videokamera - mobiltelefoner - andet?

Huskeregel for multimedieafleveringen: Tænk kreativt! Tænk kreativt! creative_thinking.shtml