Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gasdrift af busser – tid til at komme frem i bussen?
Advertisements

Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Usability og interaktionsdesign i en mindre IT virksomhed Infinit 13
Introduktion til værdistrømsanalyser
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Supported by Ændring af borgernes transportvaner.
Esbjerg Trafik- & Mobilitetsplan
Strategiplanen er fundament og retning.
Helle Wicklow, Projektleder Teknik- og Miljøforvaltningen
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Kultur i organisationer
Mobility Management konference marts 2010 Side1 Derfor kan vi lave et Mobility Management projekt i Gate 21 Jakob Høj, Tetraplan A/S Partner i Gate.
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
Eleverne bliver bedre Eleverne læser nu lige så godt i 3. klasse, som de gjorde før i 4. klasse. I naturfag og matematik er de nu lige så gode i 4. klasse,
Cooperativ learning - også kaldet CL
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
Trafikforhold, Hashøj Nordvest
© Copyright CTT 2007 Center for Trafik og Transport Opgørelse af regularitet på jernbaner | 27. august 2007 | Opgørelse af regularitet på jernbaner Alex.
Mobility Management Virkemidler, tiltag teknologier Lise Drewes Nielsen Roskilde Universitet
© Copyright CTT 2006 Center for Trafik og Transport Simulering af passagerforsinkelser på jernbaner | Trafikdage 2006 | Simulering af passagerforsinkelser.
MOBILITY MANAGEMENT INTRODUKTION MOBILITY MANAGEMENT & BEVIDSTHED INTRODUKTION.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
© Copyright CTT 2006 Center for Trafik og Transport Trafikdage Aalborg Universitet | Tirsdag 29. august 2006 | Undersøgelse af stationsoplande Bedre adgangsveje.
Mobilitetsplanlægning i en dansk sammenhæng Johan Nielsen Danske Regioner GATE marts 2010.
Alternativ forside Overskrift Max 1 linje Vi kører bil, når vi kører bil – i kommunen! Samarbejde om Sikker Trafik – workshop 1. oktober 2014/ seniorprojektleder.
”Vigtigheden af bæredygtig HR på tværs af landegrænser” Set og oplevet udfra skandinaviske virksomheders synspunkt.
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Konsekvenser –Frekvenser. Konsekvenser –Køreplan.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Projekt Kvægbyg Projektleder Thomas Andersen og landskonsulent Jan Brøgger Rasmussen, Landscentret.
Hvad vil vi med Mobility Management? Kristoffer Kejser Albertslund Kommune.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Forslag til uddannelsesstrategi og handleplan
Midttrafik Forsøg med nye takst initiativer Projektet omfatter 3 initiativer. Formål: Afprøve en mere markeds- og tilbudsorienteret takstpolitik. Flere.
Bjørn Wahlsten, adm. direktør i Rejsekort A/S Orientering om rejsekortet 27 februar 2012 Orientering om rejsekort
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
FORSTÆRKET INDSATS FOR UDFALDSTRUEDE I AC OG FTF A- KASSERNE Politik og Praktik - om beskæftigelsesindsatsen i Midtjylland 10. februar 2012 Jobcenterchef.
Byen og den kollektive trafik Med tog og bus i den spredte by Jan Jørgensen, Trafikstyrelsen Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
Cykelpuljen. Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport- former en række særlige fordele: Fylder mindre på vejene – reducerer trængsel.
Trafikstyrelsen 20. januar 2011 Inspirations- og dialogmøde om buspuljerne.
Arriva Danmark de bedste rejseoplevelser i den kollektive trafik Tid til at komme frem i bussen? Anvendelsen af og forventninger til gasbusser i Arriva.
Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.
Rigmor Korsgaard Trafik og Veje, Aarhus Kommune Busfremkommelighed Projekter i Aarhus Kommune.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
Nøgletal for Flextrafik Periode: Opdateret til og med Maj
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang.
Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.
Hvilket potentiale er der i den kollektive trafik? Mikael Hansen, konsulent.
Pendlerrute Silkeborg – Århus N Formål: Målgruppe: Pendlere, At gøre rejsen mere attraktiv for pendlere, ved målbevidst køreplanlægning derefter Opgradering.
Thomas Albrechtsen Salgs- og markedsføringsansvarlig Aktiv Danmark v. Dansk Turismefremme Ansvarlig for Bed+Bike i Danmark.
Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kollektiv trafik i Helsingør.
1 Silkeborg Trafikterminal Konference den 11. januar 2012 Trafikmedarbejder Karen Dalsgaard Ingeniør Bente Rands Mortensen.
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
NT og kommunerne Strategisk samarbejde om opgradering af stoppesteder og terminaler Kristoffer MartensNordjyllands
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
MEGATENDENSER OG FREMTIDENS TRANSPORT
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
Energibesparelser ved indregulering af varmeforsyningen
- Brugerindsigt og fleksible løsninger
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Mere digital litteraturforsyning
Forslag til masterplan for infrastruktur
Udvikling Kollektiv trafik i Viborg Kommune
Værktøj: Det dobbelte bogholderi
Præsentationens transcript:

Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Den sammenhængende rejse

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Indhold Baggrund for projektet Hvad er formålet? Hvad er det vi vil? – midler til projektets gennemførelse Succeskriterier for projektet

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Baggrund for projektet Mange oplever overgangen fra bus og til tog og omvendt, som en væsentlig barriere i anvendelsen af den kollektive trafik – rejsen bliver forlænget og informationerne på tværs af transportformer opfattes som mangelfulde eller ligefrem ikke-eksisterende Midttrafik og Arriva Tog ønsker, at styrke sammenhængen i den kollektive trafik og sikre én indgang til busser og tog i Midt- og Vestjylland – skabe den sammenhængende rejse med passagererne i centrum

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Hvad er formålet? Skabe en langt bedre sammenhæng i den kollektive trafik via forbedret information og service under hele rejsen – fra bus til tog, og videre med bus Afkorte ventetiden, og øge pålideligheden Øge trygheden, og gøre rejsen lettere via forbedret passagerservice og information i og på stationer, i toget og på bussen Styrke den generelle kundeoplevede kvalitet via nye innovative tiltag og processer, defineret af passagerer og medarbejdere

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Midlerne Bedre kendskab til nuværende og kommende kunder Tæt samarbejde om køreplanlægning Etablering af fælles call-center funktion Samkørsel af realtidsinformation mellem busser og tog Gøre det lettere at skifte mellem bus og tog Service på hele rejsen i det kollektive trafiksystem Fælles korrespondancegaranti Fælles markedsføring

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Vi skal kende nuværende og kommende kunder Vi skal kende…. de faktisk eksisterende rejsestrømme – inkl. formål og kombination af bus og tog Vi skal vide…. hvordan togpassagerer ved ankomst fordeler sig på fodgænger, cykel, bil, taxi, bus, andet tog om informationen i forbindelse med skift mellem bus og tog er tilfredsstillende om skiltning og fysiske forhold i forbindelse med skift er tilfredsstillende hvordan den kollektive trafik i højere grad kan tilpasses kundernes behov hvilke forhold der gør at man vælger kollektiv trafik i det Midt- og Vestjyske Vi skal have kontakt…. til dem der ikke anvender kollektiv trafik, og høre om der er forhold i forbindelse med sammenhængen mellem bus og tog der har skylden

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Samarbejde om køreplanlægning Vi vil etablere sammentænkte og klare strukturer i køreplanen for at gøre det kollektive trafiksystem mere attraktivt Vi vil…. maksimere kvaliteten af det samlede kollektive trafiksystem med udgangspunkt i en filosofi om bedst for flest sammentænke vores køreplaner optimere skiftetider mellem bus og tog minimere den samlede rejsetid arbejde for højere frekvens på vigtige fødelinier

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Etablering af fælles call-center Skal man i dag rejse fra f.eks. Silkeborg til Århus skal man ringe til Arriva Tog for at høre hvornår toget kører – og til Midttrafik for at høre hvornår bussen kører Vi vil…. etablere et fælles call-center, og dermed skabe en integreret og fælles service for bus- og togpassagerer sikre at servicepersonalet tænker i integrerede og ikke selvstændige kollektive trafikprodukter

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Realtidsinformation mellem busser og tog Arriva er i fuld gang med at installere infotainment og Internet i alle tog og på alle stationer igennem konceptet MyARRIVA Vi vil…. på forsøgsbasis introducere MyARRIVA i bybustrafikken i Herning, med installation af skærme og gratis Internet i bybusserne og informationsskærme på udvalgte steder udvikle det eksisterende system i togene til at give passagererne information om status på bustrafikken – herunder forklaring og vejledning i, hvordan man finder frem til rette bus udveksle realtidsinformation mellem tog og udvalgte busser i Herning introducere informationstavler på stationer med oplysninger om både busser og tog sikre integrering til det fælles call-center

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Skift mellem bus og tog Som udgangspunkt opfattes skift mellem bus og tog negativt. Det skaber usikkerhed, tager tid og er besværligt Vi vil… iværksætte tiltag til at forbedre forholdene på og omkring stationerne, for at skabe bedre sammenhæng mellem bus og tog reducere opfattelsen af spildtid i forbindelse med skift undervejs i den kollektive trafik uddanne servicestewards, som skal informere passagererne om rejsen, afgangstider og mulige skift undervejs

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Fælles korrespondancegaranti Både Midttrafik og Arriva Tog har rejsegaranti – men de gælder ikke ved korrespondancesvigt mellem bus og tog Vi vil… introducere en korrespondancegaranti, der gælder ved skift mellem Arriva Tog og busser i Midttrafik – og omvendt

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Fælles markedsføring Det er nødvendigt, at tænke i nye kreative baner hvis vi skal kapre kunder fra den individuelle transport Vi vil… lave målrettede kampagner med involvering af såvel kunder som medarbejdere etablere fælles markedsføring af bus og tog, så kunderne bliver gjort opmærksom på de nye tiltag bruge ”infotainment” i bus og tog til fælles markedsføring

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Succeskriterier 5 % flere passagerer i de berørte bybusser om året Øge antallet af togpassagerer med 10 % Fordoble antallet af omstigere på berørte stationer Andelen af passagerer der kender projektet skal være mindst 50 % – og af disse skal mindst 50 % se projektet som en succes Antallet af redaktionelle indslag eller andre (f.eks. læserbreve) indslag skal nå op på mindst 3 om måneden

Den sammenhængende rejse – kollektiv trafik der binder Midt- og Vestjylland sammen Tak for opmærksomheden….