Gymnasierne i Vejen, Kalundborg og Hjørring. Projektets titel Synliggørelse og anvendelsesorienteret medialisering i sprogundervisningen med fokus på.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Advertisements

2. fremmedsprog i gymnasiet
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012 Gribskov gym Rødkilde gym, Vejle Birkerød gymnasium Faaborg gym Egå gym, Aarhus Tietgenskolen, Odense Espergærde gym.
Rikke Christoffersen UC Syddanmark.  at kvalificere den studerendes færdighed i at producere digitalt læremiddel til danskfaget på baggrund af fagdidaktiske.
Statusrapporter fra de faglige fora Indtryk fra en læsning
Planlægning, proces og evaluering
SkoleIntra og faghæfte 48
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
FoU projekt Synliggørelse af fremmedsprogene via fagligt sammenspil i et anvendelsesorienteret perspektiv.
Egå Gymnasium Intrface som lærende projekt seminar 30.november 2010 Oplæg v. Lise Hansen, Egå Gymnasium.
Hvor kommer ideen om læringsplatform fra? Regeringen og KL har indgået en aftale om en fælles brugerportal. Læringsplatformen er en del af den fremtidige.
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
Mærsk Nielsen HR IKT i arbejdsmarkedsuddannelserne - Resultater af en analyse Workshop-seminar 19. september 2012 Lizzie Mærsk Nielsen.
Sproglærer Lone Elbjørn - lærer Sprog : engelsk, tysk, fransk - Sprogkonsulent : Internationale dimension i sprogundervisningen.
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Fremtidens matematik, marts 2015 Carl P. Knudsen Hvad er DASG ?
Evaluering i dansk - begreber og eksempler
Projektet Projektets titel: ”Profil, faglig identitet og anvendelsesorientering” Projektets primære formål: Øge elevernes aktivitet og autonomi Projektsdeltagere.
Velkommen til workshop om. Introduktion Hvorfor bruge video i virtuel undervisning? 1.For at variere arbejdsformer. 2.For at anvende flere perceptuelle.
Praksisfællesskaber Peter Busch-Jensen, Lektor, RUC.
Hvad kan jeg bruge min SIV- uddannelse til? Sabina N. Nielsen, SIV engelsk 10. sem. Søren Brandt, SIV engelsk 10. sem. Rune Sørensen, SIV engelsk 10. sen.
DE KLASSISKE SPROG SOM BASIS FOR ANVENDELSESORIENTERET SPROGINDLÆRING.
AULA.
Feltopgave 1 Julie-Marie Terkildsen
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
AMU _ FKB 2258 Omfang på HåndværkerAkadmiet 54 virksomheder besøgt
Klippe og klistre.
Strukturkemi i gymnasiet
Hospitalsenheden VEST
Oplæg om metoder Vejle 14. Januar 2010.
Faglig inspiration til erhvervsuddannelserne i faget Dansk
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Læremidler til MADKAMP Årets fokus: Konservere din køkkenhave
Digitaliseringsstrategi
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
WORKSHOP 4, Gribskov Kommune, 2017.
Et samarbejde mellem CMU og DASG
AR 28/1 – pkt. 7 SIP – Skoleudvikling I Praksis
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Styrkede gymnasiale uddannelser
Adgangskrav til ungdomsuddannelserne 2019
Webinar om fordringstyper til daginstitution
PROJEKTLEDERENS PERSPEKTIV
Undervisningspligten
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Kort oplæg om karrierekompetence i gymnasiet
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
Innovation i humanistiske fag
Samarbejde Kommune, Borgere & Udvikler (Private Aktører)
Bordtennis Et OL i børnehøjde Kun for 4. og 5. klasser
A-kasser Netværksmøde
Hovedformål: Sammenhæng
Formidling på sociale medier – Ereolen Global
Opsamling Sæt borgerne reelt i centrum - Vær nysgerrige på, hvad der er vigtigt for borgeren - Brug det antropologiske blik Tag kompleksiteten alvorligt.
Rækkevidde af skråt kast
Lempelse af fælles mål OPSAMLING PÅ DIALOGMØDER
Toksikologi med agenter – et forløb i matematik (og bioteknologi)
Eksamen og prøver på særlige vilkår
Præsentationens transcript:

Gymnasierne i Vejen, Kalundborg og Hjørring

Projektets titel Synliggørelse og anvendelsesorienteret medialisering i sprogundervisningen med fokus på nytænkning af undervisningsformer og fagdidaktisk tilrettelæggelse

Formål At udnytte mobiltelefoner og sociale medier (Web 2.0) til at gøre sprogundervisningen  Medialiserende  Fleksibel  Aktuel  Motiverende  Lærende for eleverne

Overordnet formål Undersøge omtalte mediers indlæringspotentiale Overveje fagdidaktiske problemstillinger i forbindelse med anvendelse af medier i fremmedsprog

Mobiltelefonen  Lyd  Billede  Tekst  Internet Fleksibilitet + mobilitet Tilgængelighed

Web 2.0 Sociale medier, fx:  Facebook  YouTube  Msn, chat  Blogs, wikis  Hjemmesider Karakteristika: Fælles platform Brugeren i centrum Personaliseret Viden samles, kategoriseres Altid tilgængeligt i cyberspace Løbende opgradering Løbende udvikling

Udviklingsprojektets indhold  1-2 undervisningsforløb i fransk, spansk, tysk og engelsk med mobiltelefoner  Ditto med Web 2.0  Tværinstitutionelt udviklingssamarbejde  At opstille modeller for medialiseret undervisning koblet med læringsformer som kollaborativ læring, stationslæring, og CL.

Projektets faser Fase 1 (forår + efterår 2011)  Fælles seminar med eksterne oplæg  Samarbejde om udvikling af undervisningsforløb, fx  Podcasts, vodcasts, lommefilm, kommunikation, spil med mobiltelefoner  Virtuelle og fysiske møder undervejs  Afprøvning af undervisningsforløb Fase 2 (forår 2012)  Fælles seminar med eksterne oplæg  Samarbejde om udvikling af undervisningsforløb  Virtuelle forløb, lektielæsning, aflevering på web 2.0-medier  Afprøvning  Afslutningsseminar

Gymnasierne i Vejen, Kalundborg og Hjørring