Præsentationskursus i København og Vejle den 3. og 10. maj 2016 Landsbyggefondens regnskabsindberetningssystem Evy Ivarsson Nielsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fra projekt til drift, ikke et ord om XXX
Advertisements

Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Hvilke typer af budgetposter har boligafdelingen indflydelse på ?
4/3/2017 Ændringer i forvaltningen af boligorganisationernes og afdelingernes økonomi.
MUSEN ELLER TRYK PÅ ”ENTER”
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Jesper Loose Smith Direktør i Arbejdernes Boligselskab i Gladsaxe – ca boliger Direktør fagforeningsejet ejendoms- og administrationsselskab i.
Konference 14. april ’10 Forskerparken i Odense Ressourceregnskab i øjenhøjde Konference og repræsentantskabsmøde Den 14. april 2010 kl –
Bl. 3. kreds. Kredskonference 4. november 2011 Kommunesamarbejdet og styringsdialogen. v/ Kaj Jensen, Slagelse Kommune.
Indberetninger på stofmisbrugsområdet
Datafordeleren.
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Ø90 Nyheder Internt regnskab v/ Morten Langgaard.
Styringsdialog og dokumentationspakke Agenda Styringsdialog og beboerdemokrati Udvalgte redskaber (værktøjer) Strategier og målsætninger Dokumentationspakken.
1 Styringsdialog! Dokumentationspakke! Styringsrapport! Lov + bkg. er ændret! Vejledning er skrevet BL/KL udgiver pjecer Er det Peter og ulven? NEJ! Kommuner.
ProDuklings Principle Six EQ Danmark A/S - Nyhedsfelt.
Den lange forhistorie. Fra aftale til nye love Boligaftalen mellem V + C + DF + RV ”Den almene boligsektors fremtid” 2006 Boligaftale
Biblioteket som læringscenter
NATIONALT BENCHMARK 2013 BEDRE BIBLIOTEKER Alternative title slide.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13. november 2014 Hotel Nyborg Strand.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Almene boliger og tilgængelighed
Punkt 14 Eventuelt nyt domicil. Status nu FU har diskuteret og fået foretaget en sammenligning af omkostninger FU er positiv Denne præsentation giver.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Foreningen DFM-nøgletal 1 Handlingsplan 2004 DFM-nøgletal 2003 Diskette med spørgeskema udsendt februar Svarfrist 30. april Rapport primo juli Udvikling.
Introduktion Seminar 9. maj 2012  Det videre forløb for de støttede udviklingsprojekter  Muligheder for støtte til realisering DET GODE BOLIGLIV støtter.
Dispositionsfonden Udamortiserede lån 100 % 1999.
Landsformanden i Lejerbo - Hovedbestyrelsens arbejde - Styringsdialog - Organisationernes repræsentantskabsmøder.
Brædstrup 2012 Nye hjemmesider. Status 2 måneder efter lancering Hvad er situationen så nu? Hvordan er det gået?
. AlmenBolig+ Beboermøde II Tømmergården. Program for beboermøde d. 13. juni 2016 ​ 1. Velkomst ​ 2. Status på byggeriet ​ 3. Hvad skal og må jeg gøre.
Boligplacering og integration af flygtninge BL’s anbefalinger til boligafdelinger og organisationer.
Lejerbo / EY Hvad kan vi bruge revisionen til? Jesper Jørn Pedersen og Christian Thuesen 14. november 2015.
InnoBooster. Vi investerer i innovative og flyvedygtige ideer …
Nyt i ØS LDV - Økonomi og RejsUD Gå hjem møde den 10. november 2011 Ved David Palsgaard, Theis Petersen, Ulrik Heefelt og Gitte Agerlin.
Signalement af Lejerbo Ca boliger Organiseret i 53 selvstændige organisationer Fordelt på godt 680 afdelinger Hjulpet på vej af 755 ansatte Lejerbo.
Signalement af Lejerbo Ca boliger Organiseret i 56 selvstændige organisationer Fordelt på godt 600 afdelinger Hjulpet på vej af 775 ansatte Lejerbo.
28.4 Andre sammenligninger 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
Brædstrup Disposition Samfundets udfordringer – er vores udfordringer. Hvad gør vi i Lejerbo. Hvad sker der i regionerne.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Godkendte visioner og målsætninger Lejerbo Frederiksberg Maj 2015.
Servicestyrelsen og Sundhedsstyrelsens fælles indberetningsportal – hvordan? Sven-Åge Westphalen Chef for Analyse & Data, Servicestyrelsen.
Ny version af Stofmisbrugsdatabasen Webserviceindberetning 15. november 2011.
Effektivisering ?. Rapport Finansiering Nybyggeri Drift.
ForeløbiG hELHEDSPLAN
Temadag for TR.
Effektivisering Kredsmøde BL’s 4. kreds 8. marts 2017.
Hvad er benchmarking Benchmarking betegner et forbillede, som udgør udgangspunktet for bedømmelsen af en præstation i en eller anden henseende. Benchmarking.
Konference 2017 Velkommen til konference 2017 for
Ny proces for renovering og nybyggeri – tættere, tidlig dialog
Gennemgang af Boligsikringsløsning i Winformatik Den 1. december 2015
Gaffeltruck konference Koldingfjord 22 August 2017
Formandskursus Middelfart 16. jan
Sikker overførsel af data, FCS
Baldershus Forslag til budget 2018.
Tilskud & Regnskab Kursus for nye efterskoleledere
Repræsentantskabsmøde BS’61
i Dansk Arbejdsgiverforening
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
[Indsæt projektnavn her]
Landbrugsseminar 2019 Jacob Nielsen, vicedirektør
Informationsmøde På Malling Kro Torsdag d. 6. december 2018
Det har vi været optaget af! Net tarif 2019 Nøgletal
Håndtering af Egenkontrol
Byggeskadefonden, oprettet ved lov i 1986
Vision 1- Lejerbo Herning
Præsentationens transcript:

Præsentationskursus i København og Vejle den 3. og 10. maj 2016 Landsbyggefondens regnskabsindberetningssystem Evy Ivarsson Nielsen

Dagens program Velkomst og præsentation Fondens regnskabsindberetningssystem og sammenhæng til andre IT-platforme Gennemgang af fondens regnskabsindberetningssystem Regnskabsgennemgang Fondens benchmarking værktøjer Afslutning Frokost 3. maj 2016

Sammenhæng til fondens IT platforme mv. (Stamdataregister) Regnskabsindberetning Regnskabsdatabase Almenstyringsdialog Driftsstøttesystem Regnskabsgennemgang Tvillingeværktøj Husleje/udgiftsstatistik Analyser og statistikker Beregninger og nøgletal Dataudtræk til UIBM m.fl. 3. maj 2016

Nyheder og forbedringer 3. maj 2016 Ét system Ingen manuelle papirgange NemId/digital signatur 2 revisorroller Sammenligning med aktuelle stamdata Flere og bedre oversigter Bedre performance i spidsbeslastningsperioder Indlæsning af flere filer PDF-regnskabsfil Nye fritekst-identer /udvidelser Forenklet beregningsmetode i kladdedelen Revideret revisorerklæring

3. Maj 2016

Regnskabsgennemgang Formål: 1.Det ene formål med gennemgangen er at forebygge tab for fondens garantiordning. 2.Andet formål med gennemgangen er at undersøge, om der kan konstateres mere generelle regnskabsmæssige problemer. (informationstiltag)

Regnskabsgennemgang Samlet vurdering Afdelingers økonomi Protokol og beretning Egenkapital organisation

Regnskabsgennemgang Boligorganisationernes nøgletal anvendes som udsøgnings værktøj og indgår i en samlet vurdering af risiko og væsentlighed for omfanget af regnskabsgennemgang: Underskud/negativ arbejdskapital Kostægte budget administrationsbidrag Boligorganisationens tilsvar Mellemværende nybyggeri >10% omsætningsaktiver

Regnskabsgennemgang Boligafdelingernes nøgletal til brug for udsøgning af emner til gennemgang: Lån/skyldig mellemregning - udlejningsvanskeligheder Tabsrisiko debitorer > end henlæggelser hertil Årets forbrug til planlagt vedligeholdelse > end primo henlæggelse hertil Underfinansiering på ejendommens anskaffelsessum Opsamlet underskud > end 3 måneders lejeindtægt

Regnskabsgennemgang Aktuelle forhold: 1.Noter med valgfri tekst ikke sigende udfyldt 2.Spørgeskemaets punkter ikke kommenteret 3.Boligorganisations mellemregning til afdelinger – afdeling med mellemregning ikke indberettet 4.Stamdata

Benchmarkingredskaber via lbf.dk Stamdataregister Regnskabsdatabase - nøgletalskatalog Tvillingeværktøj Almenstyringsdialog Årlig husleje-/udgiftsstatistik og beboerstatistik Månedlig statistik over ledige boliger og udlejningssituation Løbende temastatistikker, analyser og undersøgelser mv. 3. maj 2016

Tvillingeværktøj 2015 Benchmarkniveau: Boligorganisation eller boligafdeling Sammenligningsgrundlag: Størrelse og/eller socio-økonomi Vælg antal tvillinger: Mellem 1-20 tvillinger med ”slideren”. Afstandsmål der viser relativ afstand Vælg regnskabsnøgletal: Aktuelle regnskabsnøgletal fra 2014 Geografi Søg videre… Valg kan let ændres undervejs efter behov til nye tvillingesøgninger og der kan nemt tilføjes/fjernes nøgletal til benchmark.. 3. maj 2016

Regnskabsdatabase, nøgletal 2015 Flere regnskabsår, udvikling over tid Live opdatering i hht. Indberettede data Regnskabsdata og stamdata Flere benchmarkmuligheder: Landsgennemsnit Regionsgennemsnit Kommune Ibrugtagelsesår Byggeriart mv. 3. maj 2016

Hvordan kommer man i gang med tvillingeværktøjet?  lbf.dk/selvbetjening eller twintool.lbf.dk  Offentlig adgang – ingen passwords 3. maj 2016

Tak for i dag Analysechef Evy Ivarsson Nielsen Regnskabskonsulent Finn Mørk Jacobsen Center for Almen Analyse Landsbyggefonden Mail og telefon