 Hvad var de pædagogiske udfordringer?  Hvad var vores behov og ønsker?  Hvad var udslagsgivende i forhold til jeres valg?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Online kollaborativ undervisning
Advertisements

Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Trivselspolitik på Løsning Skole
Udfordringer ved implementeringen af SAP hos Region Midtjylland
Pædagisk Dag for lærerne på HG (OD-dagen d. 7/ )
DEN PRIMÆRE NAVIGATION JOEK © TEC 2011 Dit websteds primære navigation er det område på sitet, der indeholder links til de primære sektioner af dit websted,
Opfølgning på web-undersøgelse
Jette Andersen,Frederiksen/Vejen Kommune
Web 2.0 Teoretisk viden.
IT udvalgets evaluering af arbejdet 2010 Med udgangspunkt i kommissoriet Et næsten færdigt udkast Kommentarer udbedes Hvad mangler vi – hvad skal ændres?
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Integration til portalen og andre systemer Hvordan får vi økonomien til at hænge sammen med det ny setup? Hvad koster det og hvordan kan vi købe ind på.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
TATIONpRÆSEN 7. SEP AARHUS UNIVERSITET NY HJEMMESIDE TIL AU 1.
Fremtidens skole Gruppe 5.
Implementering af it-system
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Anonym Digital Rådgivning
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
Erfaringer med og visioner om implementering af Office 365 på Tårnby Gymnasium Nicolai Schaarup.
Grundholdninger •Professionelle websider med indhold der passer til formålet •Sørger for nem opdatering og vedligeholdelse.
E-commerce hos Bon’A Parte
Beskrivelsesværktøj Implementering af bips beskrivelsesværktøj i din virksomhed bips konference 26. september 2011.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
18. april 2002Q-udvikling af e-læring Kvalitetsudvikling af e-læring i Videregående Voksenuddannelse v. Centerchef Michael Lund-Larsen Århus
INFORMATIONSMØDE PURE4 / TYPO3 m.v.
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Velkommen til Hvordan fylder jeg lærerværelset ind i LærerIntra? LærerIntra kan erstatte lærerværelsets opslagstavler og fungere som skolens arkiv for.
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Potentialevurdering.
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Apps! Apps! Apps! Nej! Nej! Nej! Per Esmann Jensen about.me/peresmannjensen.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Brønden. Brøndopkoblingen Ved DBC Ding Ding - Hosting Den server som Ding løsningen kører på. ● Internt hos biblioteket ● Hos kommunen ? ● Tredje udbyder.
Struktur og processer Faseopdelt innovationsproces.
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
Hvad er Liferay? Leading open source portal platfom Udvikles af Liferay.com og sponsorer Releases hver 8 md Stort community omkring Liferay Ca. 4 mio downloads.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
13. April 2005 Fit for bits? Digitalisering af kommunikation og videndeling kræver mere end et netstik Gitte Wührnfeldt, Center for Informatik Udannelses-
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Om Bookingprojektet og Orbit i drift nu Velkomst
Web didaktik 2.0 Utraditionelle veje - it som omdrejningspunkt for vækst og et redskab til ny udvikling i uddannelserne.
Fremtidens Socialpsykiatri – i andre klæder!
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Det Fælles Biblioteks-system
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
APPS TIL PLANTEAVLEREN – HVAD KAN DE, OG HVOR GODE ER DE? JENS PETER HANSEN SEGES P/S.
Implementering af ny software i Kolding. Lidt om mig  Fokusområder i nuværende job som digital læringskonsulent:  Strategi: Digital strategi for skoleområdet.
EASJ – IT SYSTEMER helpdesk.easj.dk.
Arbejd Overalt - Workshop
Cloud Computing Model-View-Controller
Problem med at følge de konstant voksende datamængder
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Digital læring og undervisning
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
OneDrive Med OneDrive kan du sikkert gemme dine billeder, filer og mapper på ét sted, dele dem med andre og få adgang til dem overalt.
ErhvervsAkademi Sjælland
ErhvervsAkademi Sjælland
Det sker i den kommende tid
Opsætning.
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Software Construction
ErhvervsAkademi Sjælland
Information om Aula til forældre
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

 Hvad var de pædagogiske udfordringer?  Hvad var vores behov og ønsker?  Hvad var udslagsgivende i forhold til jeres valg?

Før:

? Nu:

Forenkling af platforme Samarbejde og Videndeling Office-værktøjer Kommunikation Information Væk med Fronter, Google Apps, Meebook, Skoletube o.a. Materiale så få steder som muligt Det bedste fra tidligere.. – intranet- funktioner: Sites(rum), Deling, Dialog-fora, Præsentation Office-online, OneDrive, OneNote - Video- portal, - Lync/Skype for Business Beskeder/ opslag/ mail/ Yammer Lync/Skype f.b. Nyheder/ dynamiske funktioner/ Websites Overskuelig information (Logisk) Fleksibilitet Kreativitet Integration Åbent system

 Uforudsete udfordringer – under opbygning og efter udrulning  Hvilke implikationer har systemerne vist sig at have?  Valg af LMS som et led i skolens samlede strategi?

Opdateringer fra Microsoft Nye applikationer Funktionelle ændringer Brugeradministration Synkroniseringer via UMS Sharepoint-vedligeholdelse hos IT-Centeret (samarb. med MS/InLogic) Wizdom-designet fra Webtop Manglende stabilitet/performance og nye funktioner/muligheder Funktioner baseret på Azure-abonnement (app-platform) Browser-kompatibilitet i en række sammenhænge Performance Login-hastighed Mine Hold Synkroniseringer (OneDrive/OneNote) – Særligt Mac-problem Relevant Kompetenceudvikling af personale… - og elever

 Uforudsete udfordringer – under opbygning og efter udrulning  Hvilke implikationer har systemerne vist sig at have?  Valg af LMS som et led i skolens samlede strategi?

Office-værktøjer – Online OneNote OneDrive Kreativ samarbejdsplatform baseret på Websteder Struktur, design, overblik Logisk præsentation af nyheder, referater og opslag Forsiden Brug af Notice-board på forskellige websteder Kommunikations-muligheder Nyhedsstrøm/Yammer Mail

IP- telefoni via Skype for Business

Andre (overraskende) implikationer

 Uforudsete udfordringer – under opbygning og efter udrulning  Hvilke implikationer har systemerne vist sig at have?  Valg af LMS som et led i skolens samlede strategi?

Forenkling af platforme Undervisningsmateriale på få platforme Flere fælles IT-pædagogiske værktøjer Platform dækkende så mange aktuelle behov som muligt Fremtids-potentiale Fortsat udvikling: Yammer, Skype f.B., Video-portal, - mobil, Mac….. Fortsat performanceforbedring og øget funktionalitet (MS, Webtop, …) LMS nødvendigt fordi Lectio ikke opfylder behovene for kommunikation, information, samarbejde og videndeling Lectio skal fokusere på studieadministrative/juridiske/økonomiske område Office-værktøjer/Samarbejde Mobilitet Kommunikation/Information Video/Multimodalitet

RULLET UD = IMPLEMENTERET? Kræver ressourcer at sætte op, såvel brugerdata, struktur og design Kræver ressourcer at sætte op, såvel brugerdata, struktur og design Anvendelse af sites og webdele kræver udvikling og efteruddannelse med pædagogisk IT-fokus. Særligt tryghed omkring deling og rettigheder Anvendelse af sites og webdele kræver udvikling og efteruddannelse med pædagogisk IT-fokus. Særligt tryghed omkring deling og rettigheder Anvendelse og udnyttelse af apps kræver løbende opfølgning, da disse dels kan give udfordringer IT-mæssigt og dels har forskellig relevans Anvendelse og udnyttelse af apps kræver løbende opfølgning, da disse dels kan give udfordringer IT-mæssigt og dels har forskellig relevans Det samlede billede af kommunikations- og informations-muligheder samt relation til bl.a. Lectio og Outlook-klient/webmail er centralt i den endelige implementering Det samlede billede af kommunikations- og informations-muligheder samt relation til bl.a. Lectio og Outlook-klient/webmail er centralt i den endelige implementering Umiddelbar logisk installation og anvendelse af Office-pakken

TIDSHORISONTER – OG ØKONOMI : Ide-generation og pilotgruppe (8 lærere) : Ide-generation og pilotgruppe (8 lærere) : Projektgruppe (6 lærere), struktur og design : Projektgruppe (6 lærere), struktur og design E2014: Opsætning af brugere/grupper – test af design og funktioner E2014: Opsætning af brugere/grupper – test af design og funktioner F15: Udrulning og ibrugtagning (primært 1.klasser og administrativt) F15: Udrulning og ibrugtagning (primært 1.klasser og administrativt) : Luk af gamle platforme og implementering : Luk af gamle platforme og implementering Projektudvikling i samarbejde med IT-Center, UMS, Webtop: Rugbrød og lidelser og flødeskum Opstart: Design, opstartskurser: ca kr Abonnement for Wizdom: ca kr Abonnement for Azure: ca kr (….+ Azure Medieportal 15-16???) Licenser mm: IT-Centeret (oprindelig UMS-sync med O365, nu via IT-C’s AD)