LYDBANKEN - NEXT LEVEL… Konceptudviklingsprocessen Vision Blue Ocean Strategy Alternativ vision Diskussion af konceptudviklingsprocessen og refleksioner.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

Forskning, formidling og andre færdigheder
Lidt om vejleder rollen
Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
4 Strategisk planlægning
Et projekt om musikkultur, identitet, brugerindragelse og publikumsudvikling.
‘rum for læring’ om program og indretning af studios
Marketingplanlægning
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Venedig – PID konference
KKR Studietur Californien. Deltagere Program I • San Francisco, Jay Nath, Innovation Director • CITRIS, Berkeley University • Innovation Center Denmark.
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Markedsvurdering.
BusinessTrainer people better at what they do….
Nytænk din forretning med Blue Ocean Strategy
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Forretning og Ledelse lektion 7
IS-Strategi.
© bedre læring på kortere tid IT universitetet MKUM-E2009 Villads Keiding Konceptudvikling og Interaktive Digitale Medier MKUM 2009, Master i IT, ITU MKUM.
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
Agenda Studieplan – Baggrund – De videnskabelige studier, sammenhængen mellem dem samt ønskede ændringer Spørgsmål – Til det fremlagte – Til det skriftlige.
Magtteori I 7. September 2005.
Knowledge Management E-BUSS Session 7, Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
Markedsanalysen i praksis.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug >Forøg listeniveau- knappen i Topmenuen For at få.
© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Hvad sker der bagefter? V/ Axel Olesen, Instituttet for Fremtidsforskning.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Lydbanken - next level…
Vores Bibliotek Brugerskabt biblioteksudvikling Sociale teknologier i fremtidens bibliotek 2.0 Temadag d. 27. september 2007, Danmarks Biblioteksskole,
Change Triangle – “Learning by Playing” as a tool for change - example from the Altiplano in Bolivia.
Den lærende organisation
Offentlige ledere i paradigmeskifter
Reflektion over jeres egen praksis
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Af: Jonatan W & Line Stryander
STRATEGY Vision Det man vil Core Values
Profitmaksimering: Den drivende kraft i markedsøkonomien – og den grundlæggende antagelse i erhvervsøkonomi Erhvervsøkonomi: Normativt: Du bør maksimere.
Fremtidens bistand - DIIS 21. januar FREMTIDENS BISTAND Er der et alternativ til Paris-erklæringen? Easterly om Sachs: ”An aid wall” har erstattet.
Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
Forretning og Ledelse – Lektion 7
GRUPPE 6.
Præsentation Annette Langhoff Innovationskonsulent i Velfærdsudvikling
3. time Her beskæftiger vi os med John F. Sowas forklaring af erfaringsviden. John F. Sowa.
Microlensing’s Bi-products Christian Vinter Niels Bohr Institutet Københavns Universitet Nyborg Jun-07.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
Rapportdisponering Eller på dansk: Hvad skal med i rapporten?
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Ole.tange.dk Frie softwarelicenser Ole Tange Navigation blandt licenser for fri software Aalborg, juni 2008.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Kvalitative metoder, forår kursusgang
Introduction to synopsis writing
Christian.
Software Testing Software testing.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Mission, vision og forretningsidé
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Præsentationens transcript:

LYDBANKEN - NEXT LEVEL… Konceptudviklingsprocessen Vision Blue Ocean Strategy Alternativ vision Diskussion af konceptudviklingsprocessen og refleksioner over en alternativ tilgang

Konceptudviklingsprocessen Vi har med Lydbanken taget udgangspunkt i de eksisterende forhold på og målgruppe for den københavnske musikscene Lydbankens vision er formuleret i ”øjenhøjde” med den eksisterende koncertkultur Lydbanken forsøger ikke at nytænke koncertoplevelsen eller folks syn på koncerter.  Begrænser muligheden for innovation og kulturændring

Vision ”An attractive and clear view of the future, which can be shared. It must motivate, be ambitious and stretch people to achieve more than they thought possible” Sir John Henry Jones (Ledborg og Toftholm) En stærk og klar vision vil: Åbne op for dyberegående innovation. Være et godt pitch til spillestederne. Tillid og ambition. Sandsynliggøre en forandring i skueværdier og grundlæggende antagelser hos befolkningen.  Længeresigtet. Rentabel.

Blue Ocean Strategy Ønskes radikale ændringer på strategilærredet: Kunder => ikke-kunder Konkurrenter => alternativer

Alternativ vision Lydbanken skal være med til at gøre Københavns koncertmiljø til Europas bedste. Lydbanken skal få folk til at overveje koncerter på lige fod med biografture og caféture.

B.O. Strategilærred Den firefasede handlingsramme Nedprioriter: Fokus på genrer/bands, unik. Skab: nemt, Opprioriter: Pris, prioritet/popularitet, tilgængelighed, Fjern: Højtidelighed, krav til brugeren