LYDBANKEN - NEXT LEVEL… Konceptudviklingsprocessen Vision Blue Ocean Strategy Alternativ vision Diskussion af konceptudviklingsprocessen og refleksioner over en alternativ tilgang
Konceptudviklingsprocessen Vi har med Lydbanken taget udgangspunkt i de eksisterende forhold på og målgruppe for den københavnske musikscene Lydbankens vision er formuleret i ”øjenhøjde” med den eksisterende koncertkultur Lydbanken forsøger ikke at nytænke koncertoplevelsen eller folks syn på koncerter. Begrænser muligheden for innovation og kulturændring
Vision ”An attractive and clear view of the future, which can be shared. It must motivate, be ambitious and stretch people to achieve more than they thought possible” Sir John Henry Jones (Ledborg og Toftholm) En stærk og klar vision vil: Åbne op for dyberegående innovation. Være et godt pitch til spillestederne. Tillid og ambition. Sandsynliggøre en forandring i skueværdier og grundlæggende antagelser hos befolkningen. Længeresigtet. Rentabel.
Blue Ocean Strategy Ønskes radikale ændringer på strategilærredet: Kunder => ikke-kunder Konkurrenter => alternativer
Alternativ vision Lydbanken skal være med til at gøre Københavns koncertmiljø til Europas bedste. Lydbanken skal få folk til at overveje koncerter på lige fod med biografture og caféture.
B.O. Strategilærred Den firefasede handlingsramme Nedprioriter: Fokus på genrer/bands, unik. Skab: nemt, Opprioriter: Pris, prioritet/popularitet, tilgængelighed, Fjern: Højtidelighed, krav til brugeren