4-gatsu 15-nichi ni tomodachi to hikōki de Kopenhagen kara Tōkyō ni ikimashita.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Engang For ikke så længe siden I det mørke Jylland….
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
ORDKLASSER I FARVER 2010.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Sexologisk behandling
Notatteknik.
Kapitel 10 - M ǎ i dōngxi Af August, Anton, Clara, Laura og Sarah.
1 Video-regelquiz. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en video, som.
Klimaforandringer.
Lyn og torden.
Grammatik hvorfor og hvordan?
Supervision og faglig feedback
Sproglige finurligheder
Trafiksikkerheden på spil - mulighederne for at udnytte spilmediet…. Rådet for Større Færdselssikkerheds årsmøde 2009 Simon Egenfeldt-Nielsen, PhD, Cand.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
Jeopardy Navneord Udsagnsord Brug af tegn
I-ADJEKTIVER Takai Tōkyō Tawā wa ōkii Tōkyō ni arimasu.
NA-ADJEKTIVER Rosu ni yūmei na hito ga takusan imasu.
Kapitel 8 En repetition.
ORDKLASSER I FARVER 2009.
Erfaringsaspektet ’guo’ Lektion 8. Aspektmarkører Fordi verber ikke bøjes i tid på kinesisk, findes forskellige aspektmarkører, som kan sættes bag på.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
VERSITET DORTHE JØRGENSEN OG METTE AMALIE BUNDGAARD STUD.CAND.PÆD. I DIDAKTIK MED SÆRLIG HENBLIK PÅ MATEMATIK AARHUS UNIVERSITET 5. februar 2014 UNI Institut.
[Navne på dem i gruppen] [EMNET]. [Her skriver I kort om den påstand eller de tal, som I har undersøgt] [Også hvem, der er fremkommet med påstanden/tallene]
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Ordklasser.
Energipolitisk topmøde Den 25. november Thorkil Jørgensen
Jeg vil starte med at fortælle om mit emne, og snakke lidt om min problemformulering Så vil jeg fortælle noget om min fremgangsmåde.
Samtale om bogens titel og forside. højtlæsning Lyt grundigt. Hvad hører vi om Mis?
Baggrunden for en ny international aftale EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Klimaforandringerne.
Lærings- og praksisfortælling
Tværfaglig undervisning
Klik på nummerne i den rigtige rækkefølge
4. November 2008, Odense Uddannelseforum Simon Egenfeldt-Nielsen Adjunkt IT-Universitet København Computerspil og læring: Læringsspil & kommercielle spil.
KASUScirklen Udfører handlingen gør/er/har noget Nyder godt ± den, der tilføres noget Genstanden for handlingen.
Substantiver Navneord.
Ordklasser.
Konference den 24. og 25. september Filarkiv
Kunst og lederskab Poiein Paschein Poiesis Mimesis.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Flyt mammutstaldene ud på marken De store anlæg behøver ikke skæmme landskab og natur Ved arkitekt.
ET TO TRE FIRE FEM SEKS SYV OTTE NI TI KLIK PÅ MUMRENE I RÆKKEFØLGE.
TAL+TÆLLER FORDI DET IKKE BEHØVER AT VÆRE ENKELT.
Klimaforandringer.
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
DATIVSTYRENDE UDSAGNSORD + PRONOMINER
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
K VANTITATIVE METODER – MED FOKUS PÅ METODER TIL AT STUDERE PROFESSIONELLES VIDEN OG HOLDNINGER /M ERETE M ONRAD 2015.
Analyse af Eventyr Kontraktmodellen & Aktantmodellen Strukturalisme – En litterær strategi.
Udfyldelsen af spørgeskemaet er arbejdstid
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Handleplan.
Projektledelse – introduktion, oktober 2016
Her var et billede fra bogen.
Se, hvilket menneske, se, hvilket sind. Se, hvor han glad lukker
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Få styr på ordklasserne
Mellemværender Litteratur for børn og unge midt i en medietid ved Ayoe Quist Henkel Lektor ved læreruddannelsen i Silkeborg, VIA UC og ph.d. fra Center.
Tilgange i humanistisk forskning (med udgangspunkt i sprogvidenskaben)
Jeg bor til leje på Hawaii
A wa B desu A = B A は B です.
Sammensatte ord
MUNDTLIG FREMSTILLING
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Ind til dig igen Ansigt, øjne og et smil som ingen så
Hvilken historie ønsker du at være en del af?
’Jeg er Herren, Den eneste Gud.’
Genkendelse af navneordenes former på dansk
Præsentationens transcript:

4-gatsu 15-nichi ni tomodachi to hikōki de Kopenhagen kara Tōkyō ni ikimashita.

Sætningskonstruktion verbet kommer altid til sidst partikler kommer altid efter det navneord, de hører sammen med... men det behøver ikke være et enkelt navneord, det kan sagtens være en udvidet konstruktion

Sætningskonstruktion Tomu san wa tabemasu. Tomu san wa ringo o tabemasu. Tomu san wa ōkii ringo o tabemasu. Tomu san wa hitori de ōkii ringo o tabemasu. Tomu san wa tomodachi to ōkii ringo o tabemasu.

Sætningskonstruktion Sudo san wa kaerimasu. Sudo san wa Kyōto kara kaerimasu. Sudo san wa hitori de Kyōto kara kaerimasu. Sudo san wa hitori de Kyōto kara shinkansen de kaerimasu.