E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
PostDK momsmodul Mange netbutikker overser, at der ikke er moms på forsendelser, når de sender varer til privat kunderne med Post Danmark.
Etablering af virksomhed
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Arbejdsløs.
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
LinkedIn Intro.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
PengeSpillet.
Videregående pc-vejledning Modul Sik: Sikkerhed Lidt om antivirusprogrammer mm. 60+Bornholm.
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Internet til alvor og sjov
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Online annoncer og bannerreklamer
Fremtidens markedsføringsplatform
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Web 2.0 En introduktion til vores wiki.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Det du kommer til at se og opleve i dag er en helt ny teknologi indenfor ernæring. Med denne teknologi er det muligt at opleve fordele allerede indenfor.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
26.2 Kapacitetsomkostninger
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
Virksomheder - definition
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Kvikkursus i start af Biblioteksklubber Signe Amalie Svenningsen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Vision Danmark aktiverer sin gæstfrihed under klimakonferencen.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Reklame & Markedsføring
Business to Business På den JYSKe måde…...
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Tommy Engedal Kronborg
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?
FORRETNINGSPLAN.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Virksomhed og iværksættere
Energierhvervsanalyse
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Link til video:
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Præsentationens transcript:

E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe Forretningsplan/kapital Organisationsplan nu og senere

Idé og koncept Hvad er den gode idé med firmaet – som adskiller sig fra det, som allerede eksisterer på markedet ? Hvad er den overordnede idé i forhold til indkøb (eller produktion) af varer samt selve salget ? Skal I selv have et fysisk lager ? Eller kan varerne leveres direkte fra producenten ? Et godt navn … som ikke er benyttet i forvejen. Er den tilsvarende web-adresse ledig ?

Varer og målgruppe Hvilke varer er der tale om ? Hvor skal de komme fra ? Er der en smal eller bred målgruppe til varen ? Er målgruppen dansk eller international ? Lav en klar beskrivelse af målgruppen – vigtigt både for selve online shoppen samt markedsføring generelt

Forretningsplan/kapital Hvordan skal virksomheden skaffe penge til at ”starte op” ? Læs artikel om ”fattig iværksætter” og div. små videoer på YouTube med gratis tips til nye iværksættere !! Hvordan ser økonomien ud i starten ? Kan I overhovedet overleve den første uge med den plan, I har lagt ? Opsparing, banklån, kassekredit, investorer ?

Organisation Hvordan skal firmaet (fra starten) opbygges ? Hvad forestiller du dig m.h.t. LØN til f.eks. dig selv ? Hvad er behovet for ansatte ?

Upload Disse ting skal diskuteres og skrives ned - og senere uploades et sted på jeres egen hjemmeside !!

DANMARK: E-handel udgør 17 % af det samlede forbrug ! Hver gang en dansk husstand brugte 100 danske kr. i 2013, så gik de 17 af dem til e-handel. Dermed sker en voksende del af danskernes forbrug via nettet. Det viser nye beregninger fra Foreningen for Dansk Internet Handel, FDIH. - Det interessante er, at udbredelsen af e-handel er meget forskellig i varegrupperne. Tøj og sko er de varer, danskerne oftest køber på nettet. Men målt i kroner og ører udgør onlinesalget kun 13 procent af det samlede tøjsalg. Trods et stort onlinesalg af tøj og sko er der dermed fortsat masser af potentiale på nettet, og det gælder stort set alle varegrupper, siger Annette Falberg, adm. direktør i FDIH, og fortsætter: - Kort sagt skal du være på nettet, hvis dine kommende kunder skal finde dig, og det gælder stort set alle varekategorier. Kunderne fremhæver netop bekvemmelighed som en afgørende fordel ved e-handel. Butikkerne har fanget signalet, og det viser sig i markante satsninger på at få den fysiske handel og nettet til at spille sammen, så kunderne for alvor oplever én butik med flere indgange. Pressemeddelelse fra FDIH, 19-2-2014