Aalborg 27/11/2006 Second Life Der er i øjeblikket stor fokus på den virtuelle verden Second Life, som vokser med lynets hast. Indbyggertallet nærmer sig.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GS1 DataBar Reducering af madspild
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Hvis du har mad i køleren, tøj at tage på, tag over hovedet og en seng at sove i ... Så er du rigere end 75% af verdens befolkning.
Oplæg om Habermas og demokrati
Børns sociale liv med digitale medier
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Vejret Vandet i luften.
Livets Ord April 2012.
Nationalparkmøde Anne Sophie Gamborg Dansk Skovforening 7. september 2010.
Gå for hjertet med Becel - for Hjerteforeningen
Sociale Medier Booster bundlinjen AF Bjarke Larsen.
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Earth Hour Idékatalog Inspiration og ideer til din virksomhed.
Synlig ledelse i krisetid
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
Valgt som bedste forretnings mulighed i 2012 og 2013 Valgt som bedste forretnings mulighed i 2012 og 2013.
AARHUS KARLSHAMN PRÆSENTATION
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
Den internationale dimension i folkeskolen
KOD I FERIEN 2012: INSPIRE PROJEKTET. HVEM ER JEG? Mossa Merhi • Studerende på Københavns Universitet • Studie: Naturvidenskab og IT • Fokus: Fysik og.
Etiske & metodiske problemer i online research - kort diskussionsoplæg.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Coop Bank.
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
Sådan kommunikerer vi på Dyvekeskolen
Indien Udviklingsteori og befolkning
Innovation i en krisetid Hvad får man som bibliotek ud af at deltage i Innovation Cup? Tine Vind – Ballerup Bibliotekerne.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Kreativ E-learning. Problemstilling  E-learning for lærere  Billigere undervisning på nettet  Tidsbesparende  Sjov og kreativ undervisning.
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
November 2014 Livets Ord "Hos dig er livets kilde" (Salme 36, 10)
Michael Hald Konsulent, KL
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Klinik for Børnefysioterapi Fysioterapeut Elna Søndergaard.
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
FDF s ambition FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra.
Kvinder Ser sig i spejlet..
Placering af dagligvarebutik i Kvistgaard ‏ Kvistgård-Nyrup borgerforening 19. November 2014.
Virtualitet og realitet Hybridisering af virkelighedsbegrebet Mundtlig eksamen i Digital Kommunikation og Æ stetik Fredag d. 21. januar 2005.
IKT i marken – specielt for gartnere Allan Leck Jensen og Iver Thysen Danmarks JordbrugsForskning Informatik og Beslutningsstøtte.
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
Historien om MonaCyclona. Indledning | Program Indledning Hvad er There? Identitet i en moderne verden Brugen af den virtuelle verden i identitetsdannelse.
Amazon.com Ny kampagne!. Styrker: Det store kendskabet til amazon.com Det store udbud Let-tilgængeligt (Global-virksomhed) – Tax-omregning Simpelt design.
Min fætter BR min fætter
Klimaforandringer.
Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer 14 medarbejdere.
Tommy Engedal Kronborg
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Aalborg d. 23. april 2007 Markedsføring via computerspil.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Bradley Associates
WEBCHAMP07 Radisson SAS Scandinavia, København 20. Februar 2007 House of Horizons WEBCHAMP07 Radisson SAS Scandinavia, København 20. Februar 2007.
ARBEJDER DU FOR BANKEN – ELLER ARBEJDER BANKEN FOR DIG?
Besøg verdens første 7 stjernede hotel.....
Befolkning og bæredygtighed
Lavet af Kristian, Sara, Christian, Nithin, Frederikke & Sarah
Hvis du har mad i køleren, tøj at tage på, tag over hovedet og en seng at sove i ... Så er du rigere end 75% af verdens befolkning.
Verdenshandel og betalingsbalance
Dialog mod Vold som business-case
Jeopardy om verdensmålene
Dialog mod Vold som business-case
Jeopardy om verdensmålene
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Præsentationens transcript:

Aalborg 27/11/2006 Second Life Der er i øjeblikket stor fokus på den virtuelle verden Second Life, som vokser med lynets hast. Indbyggertallet nærmer sig for øjeblikket 4,7 millioner. Der er ingen tvivl om, at de virtuelle verdener vil have en stor effekt på både fremtidens IT, forretningsgange, samfund og vores daglige liv som sådan. Second Life

Aalborg 27/11/2006 Hvad kan en virksomhed benytte Second Life til?  First mover’ effekt  Penge (forbrug på mere end 1,7 millioner dollars i døgnet)  Markedsføring  Viden om fremtidens brugere. Second Life

Aalborg 27/11/2006 IBM har gjort det med manér IBM har købt 24 Second Life øer, hvor de bl.a. uddeler gratis t-shirt og hatte med IBM logo til avatarerne. De har desuden etableret en virtuel butik for en af deres samarbejdspartnere. Second Life