1. Geometric transformations 2. Cameras, projections and viewing 3. Clipping, visual surface detection and textures 4. Illumination models 5. Point processing.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Lyd fra musikinstrumenter
Sådan laver Du et POWER POINT program.
CoDriver Afslut 1 Tastaturet Her kan du få lidt at vide om tastaturet og tasternes funktion. Klik på knapperne nederst til venstre for at bladre frem og.
Eksempel på sikker betaling på Internettet:
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Sinus og Cosinus.
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Struktur: ”Quiz og byt”
Overlyshastighed.
Elsker DU også at læse lektier?
Sekvens 3: Diskussion i fokusgrupper Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af skolekultur Arbejdsseminar 1, Fredericia Gymnasium 15/1/14.
Hvad er en brugergrænseflade
Parabler – toppunkt og rødder
Mindre grimt, tak.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
CSS ver. 2 Rikke Møller-Poulsen. Visning af billeder?!? Er der stadig nogen, der har problemer med at få vist billeder på deres site?
Gør ved eksempler rede for forstyrrelsers påvirkning af udgangssignalet ved forstyrrelser forskellige steder i et reguleringssystem.
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 4. november 2005.
Regn med sinus, cosinus og tangens i retvinklede trekanter
Anvendt Statistik Lektion 8
Areal og bestemt integral
Økonometri 1: Dummy variable
RUL Grønlænderrulninger. Næsten alle kajakroere ønsker at beherske et rul, men det er ikke alle det lykkes for. Et tilbagevendende problem er ”hoftevrikket”.
Sinus, cosinus og tangens
GP 10, 7/ Grundlæggende programmering Efterår 2001 Forelæsning 10 onsdag 7/ kl. 9:15 – 12:00.
Kap. 7. Tidejord. Torge Kap og (S. Abbas Khan)
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Trigonometrisk Lommeregner
Simpel Lineær Regression
Hypotesetest Hypotesetest og kritiske værdier Type 1 og Type 2 fejl
W6a1 PC baseret analyse og simulering. w6a2 Samplede data Eksperimentelt bliver mange signaler digitaliseret – de bliver overført fra det kontinuerte.
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 9. november 2004.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Kunstig Intelligens [ nicky ]. Agenda AI Overblik [1] –Deterministisk og Non-deterministisk –Hvad anvender vi ? AI i Produktionen [3] –Teori: Om den anvendte.
Spejlingsakse + beregning af toppunkt
Kvantitative metoder 2: Den multiple regressionsmodel1 Kvantitative metoder 2 Den multiple regressionsmodel 5. marts 2007.
Simpel Lineær Regression
Simpel Lineær Regression
Trigonometri – 6. og sidste forløb i 10G
Økonometri 1: Den multiple regressionsmodel1 Økonometri 1 Den multiple regressionsmodel 24. februar 2003.
Økonometri 1: F51 Økonometri 1 Den multiple regressionsmodel 22. september 2006.
Økonometri 1: Den simple regressionsmodel Økonometri 1 Den simple regressionsmodel 13. februar 2003.
MATLAB Indledning Anders P. Ravn Institut for Datalogi Aalborg Universitet Forår 2002.
Pythagoras Et bevis IM.
Biologi – matematik - samarbejde. Steptest Kondital = v max O 2 ∙ kg -1 ∙ min -1.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Modul 1 Rød løber (C).
Problem- and play- based Learning
Principperne ved trigonometrisk nivellement
Beregning af trekantsmodel (TIN-model)
Backgammon Formål: Du skal primært øve dig i brug af figurer i PowerPoint. Opgave: Lav et backgammon vha. figurer. Find et billede på Internettet af det.
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
Anvendt Statistik Lektion 8
Oprettelse Af Dreamviewer Site.
Kategori 1 Kategori 2 Kategori 3 Kategori 4 Kategori
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Henfaldslov, aktivitet mm.
SketchUp En intro i 3D tegning.
Statistik niveau E og F Lars A. Clark.
Modell A Beregnet total bevilgning (i 1000 kr) i 2024 per fakultet.
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Satellitter – bevægelse i tyngdefelt
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Præsentationens transcript:

1. Geometric transformations 2. Cameras, projections and viewing 3. Clipping, visual surface detection and textures 4. Illumination models 5. Point processing of images 6. Local processing of images 7. Edges and Binary images 8. Segmentation and variations 9. Stereo

 Hvorfor er det vi laver vores koordinater om til homogene?  Rotation: skal vi kunne forklare hvorfor man bruger sinus og cosinus. Dvs. teorien bag det?  Roterer rotationsmatrisen altid objektet ud fra Origo?  Slide 67. Hvad betyder B-A R - r er rotationen, men hvorfor står der både b og a til venstre for?  Shear, slide 23. Hvorfor beregnes x' ud fra x + hy. Hvorfor skal y med i denne? Skal alle x-koordinater ikke bare adderes med samme konstant?  Vil du ikke forklare de 8 frihedsgrader på slide 49 igen?

 Vil du ikke til spørgetimen forklare 6.6, 6.7 og 6.8 på side 156 [HZ].  I bestemmelse af kalibrerings matricen bliver der til sidst inkluderet en rotations matrix, kan dette gennemgås igen? Hvorfor den ser ud som den gør? samt hvorfor verdenskoordinaterne skal flyttes og roteres?  Hvordan beregner man focal length? figur 2.6 på side 9 i MO er lidt forvirrende

 I MO på side 22. den øverste formel, hvordan virker den?  Hvordan den der Hough algortime for linjer skal forstås. TV CH5 s. 99  Local processing of images", kan du komme med nogle eksempler på hvad for nogen emner man kunne tale om der?