Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan og hvor formidler vi undersøgelsesdata ??
Advertisements

Måske er I gode venner i et år,
Caseoplæg om Facebook.
Tænk over den!!! Klik med musen for at gå videre..
Music: Nightengale Serenade
Vi er en menighed, som giver evangeliet videre, med det mål at mennesker bliver efterfølgere af Jesus. (Mt. 28:18-20) - Det betyder, at vi i menigheden.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Kommunikation af resultater
”Markedsføring og pressetræning”
Opgaver og svarark – til individuel brug
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
EUP - End User Payment EUP kræver hverken investering i hardware/software, ej heller ressourcer til administration eller systemintegration. Med Mobitech’s.
Om feedback og tilbagemeldinger
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
Engelbert H – og den sidste chance
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Hvad gør livet så værdifuldt?
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Her står Mina Gilia Saber og Zaira Kousar Mina er væk.
Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber
1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.
Kommunikation/IT – Thor Madsen 1.1 RTG
Projekt Skulk Hvorfor Projekt Skulk? Hvorfor gå i skole?
Formidlingsdelen Formidling og metode.
Vejen til chefstolen Hanne Taarup Partner 23. September 2008 J. Friisberg & Partners.
Kommunikation Intern kommunikation
Den vanskelige samtale
Objektivitet findes ikke...mennesker gør. De næste 35 minutter... Baggrund Erfaringer….historier fra det virkelige liv Anbefalinger til jer.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Vejlederens kommunikation
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Snak med din sidemand om dette et par min.
Budskabet skal ud Derfor Ingen fugleklatter på ruden Mundret sprog Ingen formelle fejl Spændende layout.
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
5. lektion: Ulrich Beck og risikosamfundet
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Børn og unges sociale liv online
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Reklameanalyse Walkthrough.
Læreren som læringsleder
Gruppevejledning på tæt hold
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Ingen ledighedsstress Søg power og synlighed
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Skrivekursus 1.e ..
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
Retorik – at tale/holde foredrag. Retorik som aktivitet: Overalt hvor der er mennesker der formidler, påvirker og argumenterer, er der retorik. Den egentlige.
Hvad er nyhedskriterier?
Verbal kommunikation Ord og samtale
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Den gode tone Lse.
Den gode tone Lse.
BRUG FACEBOOK TIL AT SKABE STÆRKE, FRIVILLIGE FÆLLESSKABER
Præsentationens transcript:

Af Christine Tindahl -kommunikation

SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.

Skriver du Facebook- opdateringer, der vækker din modtagers følelser?

vi synes vi oplever vi har opnået - fokus på afsenderen du kan få ud af du kan opleve du kan få hjælp med - fokus på modtageren HAR DU FOKUS PÅ VI ELLER DU?

Din målgruppe gider ikke læse om dig ! De vil læse om sig selv ! De vil kunne se sig selv i dit budskab – være en del af det. FÅ SEKUNDER TIL AT FANGE MODTAGEREN GENKENDE SIG SELV I BUDSKABET Hvor meget information tager du selv stilling til? Bla bla bla

”Vi har lige deltaget i et interessant foredrag om den nyeste teknologi inden for mobil-shopping.” + ”Vi lærte X og X, der kan hjælpe dig med at X ”

KENDER DU DINE MODTAGERE? Hvem er de? Hvad er deres interesser? Hvad synes de er sjovt?

BIOGRAFTIPS?

PRIORITER, DET VIGTIGSTE I BUDSKABET - jeg elsker dig RETORISKE SPØRGSMÅL - vi giver 10 % rabat. Hvor mange procent giver vi i rabat?

DEN UVENTEDE HISTORIE GIVER DIG OPMÆRKSOMHED Modsætningselementet – to elementer som står i kontrast til hinanden, giver en stærk effekt Historiefortællinger – modtageren kan se sig selv i historien – fanger opmærksomheden Uventededrejninger

det skal være letfordøjeligt stil relevante spørgsmål, men husk at I skal sætte tid af til at deltage i debatten følelsesmæssige statusopdateringer virker No-goes gentagelser lange pauser irrelevante indlæg OPSUMMERING