[ Avanceret Interaktionsdesign | Tekstpræsentation 1: The Student´s construction of artistic truth in digital images ] < > [ Allan Lundgaard |

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

Lidt om vejleder rollen
Multimodalitet i danskfaget med hjemmesider som eksempel
Rasmus Fink Lorentzen, VIA UC, Læreruddannelsen i Aarhus
Lektor Rasmus Fink Lorentzen
E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO. O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård.
Medicinsk relevante filosofiske og videnskabsteoretiske spørgsmål
Usability E2002, IT-højskolen CPH, Paulin Hansen Hvad er usability? - introduktion til kurset John Paulin Hansen (kursusansvarlig) Rune Michael Mejlvang.
Trygge og udviklende fængsler (og samfund) Samarbejde mellem indsatte, ansatte, ledelse, Kasper, mig og jer…
Professionsidentitet – og masteruddannelse
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Kulturarv: digitalisering og informationsstrukturer Underviser: Mette Skov Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå til.
Mødeledelse og deltagelse
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Kultur- og branchestudier
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
E-bøger gennem PrioInfo - oversigt v/ Claes Olsson.
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
A Day in the Life of U.
Netbaserede uddannelser – erfaringer fra RUC Robin Cheesman Oplæg til Danmarks Forskningsbiblioteksforening
[ Cultural Probes & Æstetik ] < > [ Allan Lundgaard | | | stud.cand. IT | HCI Research Group 2003 ] 1 Allan Lundgaard HCI.
Implementering af EPJ – ændring i arbejdspraksis
Grundlæggende Webdesign – billeder på skærmen / skærmen som billede Bjarne Sandstrøm IT-højskolen
How to publish as a PhD-student. Dagens program Præsentation Hvilken person er du selv? Forventninger til PhD-studerende fra instituttet Hvordan bruger.
Praksisfortællinger som læring i praktikken
Digitale biblioteker og web 2.0
Digitale metoder i Psykologi
Årsmøde Organisationen Danske Arkiver
ERHVERVSPHD Mellem universitet og virksomhed Thomas Dyrmann Winkel Erhvervsph.d.-studerende AVV/AAU
Projekt Professionsløftskole Sølystskolen Lektor Rasmus Fink Lorentzen VIA University College.
9. maj 2007 Dias 1 Department of Computer Science De unge vil ikke være nørder! Jørgen P. Bansler Datalogisk Institut Københavns Universitet.
- Understøtter den øvrige undervisning.
Sproglig teori og metode (I)
Peter Nedergaard: Hypotesetest
Kristine Kousholt, post doc, ph.d. Evalueringer i Danmark Præsentation af skole – og evalueringsudvikling i DK.
Forskningstræning: Fra evidens til guidelines
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
Medier og Kommunikation, F2005
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH
DNA baseret taksonomi?. International Commission on Zoological Nomenclature (ICZN) International Association for Plant Taxonomy (IAPT)
Personal Leadership Bachelor of Leisure Management.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
LAWREN HARRIS Mount Thule – Bylot Island Gruppe 6: Jacqueline, Katrine & Anne Louise.
RUC-pædagogik på nettet? InterKomm+ og MCC Robin Cheesman Oplæg til UDDU-seminar
Virtualitet - i historie Fagdidaktik, Middelfart Eigil Møller
Projektledelse og arbejdsmiljø
Design af interaktion til interaktion i cscw
ØSTAFRIKA Fremtidens Vækstmarked 14. april 2011, Hotel Hvide Hus Køge.
DAMP E2003 Compositing ’Made of different parts or materials’ (Oxford Dictionary) ’a conceptual, not only technological operation’ –’Collage’ eller ’mixed.
IT-Universitetet i København mere info på
Tak for invitationen Helle Merete Nordentoft, Århus Universitet Birgitte Ravn Olesen, Roskilde Universitet.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Fokuserede spørgsmål og søgestrategier Et er et søkort at forstå, et andet et skib at føre… Ludvig Holberg, Den Politiske Kandestøber, 1722 Forskningstræning:
I NTERNATIONALE STUDERENDE PÅ TRYGT FAREVAND Synlig og usynlig pædagogik som forståelsesramme.
Indhold: ● Metode: Social konstruktivisme (og interpretivisme?) ● Jens Jørgen's guldkorn ;-) ● Betindelser for et godt argument ● Ikke-gyldige argumenter.
Fagdidaktik i teknologihistorie og idehistorie Konference den Udarbejdet af Alex Young Pedersen, AARHUS TECH og Esben Dalsgaard, Aalborg Tekniske.
Ikke alle fødes som digitalt indfødte Klaus Kvorning Hansen Dansk IT’s udvalg for digitale kompetencer.
Introduktion til PV kurset 3 september 2012 Lars Peter Jensen og Lone Stub Petersen © SLP-gruppen,
Blender IT-komponent Blender er et avanceret gratisopen-source program som kan bruges til at fremstille 3D-modeller og animationer. Men for denne præsentation.
Maria Jørgensen Lingvistik, Aarhus Universitet d SSK 2016
Problem- and play- based Learning
”Sådan bruger du digital post”
Opsamling og fælles refleksion – mandag den 22.8.
Kirkens kit – akademiets kant
Hvad er god matematik? This slide ends the 1st lesson. Each student has to think of an answer to this question for the 2nd lesson. The slide also begins.
Samspil mellem moderne sygepleje og højteknologi på operationsstuen Profiler, kompetenceniveauer og adaptiv kapacitet Erik Elgaard Sørensen, Professor,
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Præsentationens transcript:

[ Avanceret Interaktionsdesign | Tekstpræsentation 1: The Student´s construction of artistic truth in digital images ] < > [ Allan Lundgaard | | stud.cand.it | IT-Højskolen København E2002 ] 1 Primo  Litteratur The Student´s construction of artistic truth in digital images Dena Elisabeth Eber (in: Ditigal Creativity, ed. Colin Beardon & Lone Malmborg, pp.45-60) Fox Talbot and the white mythology of Photography Michael Charlesworth (in: Word and Image, vol 11, nr. 3, 1995)

[ Avanceret Interaktionsdesign | Tekstpræsentation 1: The Student´s construction of artistic truth in digital images ] < > [ Allan Lundgaard | | stud.cand.it | IT-Højskolen København E2002 ] 2 Problemstilling  Hvilken sandhed og virkelighed finder vi i de digitale billeder?

[ Avanceret Interaktionsdesign | Tekstpræsentation 1: The Student´s construction of artistic truth in digital images ] < > [ Allan Lundgaard | | stud.cand.it | IT-Højskolen København E2002 ] 3 Problemfelt (1)  Skismaet mellem den hvide - og den sorte mytologi

[ Avanceret Interaktionsdesign | Tekstpræsentation 1: The Student´s construction of artistic truth in digital images ] < > [ Allan Lundgaard | | stud.cand.it | IT-Højskolen København E2002 ] 4 Problemfelt (2) Den hvide mytologi  Aftryk  Referent  Transparent  Realisme  Passiv (dokumentation)  Mimesis [efterligne] Den sorte mytologi  Kode  Tegn  Opacitet  Konstruktivisme  Aktiv (kreativ)  Poesis [skabe]

[ Avanceret Interaktionsdesign | Tekstpræsentation 1: The Student´s construction of artistic truth in digital images ] < > [ Allan Lundgaard | | stud.cand.it | IT-Højskolen København E2002 ] 5 Det filosofiske hos Eber  Hvad er virkelighed og hvad er sandhed? Eber: ”I believe there are multiple thruths and multiple realities(...)” p.49 En mere præcis formulering kunne være: Billeder i sig selv kan ikke lyve eller tale sandt. Kun i en diskurs kan de lyve eller tale sandt.

[ Avanceret Interaktionsdesign | Tekstpræsentation 1: The Student´s construction of artistic truth in digital images ] < > [ Allan Lundgaard | | stud.cand.it | IT-Højskolen København E2002 ] 6 Resultater  Fokus på diskussionen. Ingen definitive svar  Mangel på refleksion over konteksten

[ Avanceret Interaktionsdesign | Tekstpræsentation 1: The Student´s construction of artistic truth in digital images ] < > [ Allan Lundgaard | | stud.cand.it | IT-Højskolen København E2002 ] 7 Referencer  Autoriteter: Barthes, Lovejoy, Sontag, Druckrey  Mangel på kritisk stillingtagen