Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Egå Gymnasium Svarprocent: 95% (745 besvarelser ud af 784 mulige)
Advertisements

Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
Fremtidens Videoforbruger
Erfaringer fra netværkssamarbejde
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
På vej mod folkeskolereformen
Forældremøde X årgang.
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
Fremtidens skole Gruppe 5.
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Internationalt møde - Højskolernes Hus 1. apr. 2014
Odder Gymnasium KLAR-PARAT-STUDIERETNING. Mål med Klar-Parat-Studieretning • På Odder Gymnasium udvikler vi stærke studieretninger via delt lederskab.
Brug blog i undervisningen og styrk skriftligheden Ved Balder Asmussen.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
SkoleKom Lærernes netværk SkoleIntra-træf 2012.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Forældremøde på Outrup Skole
Rammeforsøg C: Studiefællesskaber Opstartskonference 30. august 2012 Tradium Handelsgymnasiet (hhx): ”Studiefællesskaber efter varierende elevbehov” 1.
Verden venter - fokus på 7 job Friskolen i Skive klasse Projektuge 2006 Grete Bundgaard og Allan Mikkelsen.
Senest rettet: UU-Aalborg Unge på Tværs Nøgleord: – Uddannelsesparat – Udskoling – Uddannelsesforberedende indsats – Uddannelsesforberedende valgfag.
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Styrke Kontaktforældre og Kommunikation Forslag på opfølgning efter Kontaktforældremøde af januar 2014.
Kontaktforældremøde 20. marts maj 2012OS - Kontaktforældremøde: Støtte læring2 Mål og agenda Mål Kontaktforældrerne har opdateret viden og forståelse.
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Lidt om at flytte bjerge
Kick-off: Hele Ledelser
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Netværk for fællesskabsagenter marts 2014
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Uge 7 Unge og seksualitet.
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Stikord vedr. workshop II: ”Sprog bygger bro” Projektet "Sprog Bygger Bro" er et 3-årigt brobygningsprojekt, som er finansieret af Region Midt, og som.
SIP 3 Når hele skolen er med: KLAR-PARAT-STUDIERETNING
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Flere praktikpladser- og uddannelsespladser med partnerskabsaftaler FOPS, 25. september 2013 Louise Pihl, Dansk Byggeri.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Undervisningsorganisering,-former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser Slutkonference for 3. runde af Forsknings-, udviklings-
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Biblioteket som læringscenter
Læringskultur og elevinddragelse
Børn og pædagoger i en digital verden
De opsøgende medarbejderes nødvendige kompetencer
Etablering af virksomhed
Lærersamarbejde Erhvervsfag på htx op til 2004 Erhvervsfag erstattede et EUD-grundforløb til en bestemt EUD- uddannelse Eleverne skulle ved juletid beslutte.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Elevtrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 97% (474 besvarelser ud af 489 mulige)
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
It-støttet religionsundervisning
Iværksættermesse 27. marts 2010 Sådan finder du investor.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Af Hani Al-Kerdi Klasse 1.3t RTG.  Hvad i skal høre om i min fremlæggelse  Isolering af huse  Forskellige slags materialer  Det bedste materiale til.
Kursisttrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Nordvestsjællands HF og VUC Svarprocent: 498 besvarelser.
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
Mærk dig selv.
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
Læsning Elevernes foretrukne medie
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLES MATERIALER (ELEV)
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Nyhedsbrev 7 Udrulning af Aula.
Præsentationens transcript:

Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014

Hvad kan vi lærere gøre for…? I fællesskab at give eleverne en god læringskultur med de sociale medier. At give eleverne et stærk lærlings-netværk via de sociale medier. At få eleverne til at vidensdele og lære af hinanden på tværs.

Mere lavpraktisk: Hvordan bør et samarbejde mellem lærere på tværs af fag og gymnasier organiseres? Skal de medvirkende klasser have samme studieretning? Hvilke platforme skal anvendes? Hvordan sælger jeg ideen til mine kollegaer?