VækstDrive-projektet er velegnet til at:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Naturfagsstrategi – i din kommune
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Erhvervsakademiet Aarhus
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Markedsvurdering.
Først lidt om Aalborg Portland
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009 Markedschef Ivan Damgaard.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
HHX - Lene Baake Afsætning
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
1 Mikkelsen & Riis Projektmodel C PROJEKTMETODIK Illustrationer til undervisningsbrug Dette sæt indeholder udvalgte illustrationer fra Grundbog i Projektledelse.
Uddannelse og rekruttering Procesindustrien - fokus DI's erhvervsuddannelsesområde Regionalt.
Aktiviteter målrettet landmænd Din Bundlinje NU! 2010 Din Bundlinje NU! 2010 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Løft Bundlinjen!
Balanced Scorecard Økonomisk perspektiv ”Hvordan bør vi
Research Light Den hurtige, rapportfrie undersøgelse Pilotstudiet spændt for praksis.
Dansk Byggeri løser opgaver: ved anvendelse af egne ressourcer samarbejde eksterne –foreningen bips –andre institutioner.
Hvad er det gode skolelederliv?
KompetenceCenter Silkeborg En indgang til efteruddannelse.
Kapitel 8 Innovation, metode og værktøjer. Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Forretningsplan detaljer om produkt eller.
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
Hygiejneorganisationen i Silkeborg Kommune. Første skridt i etableringen af en hygiejneorganisation Hvad ville vi – Forebyggelsespakke om hygiejne – Fokus.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Udviklingssamarbejde tæt og effektivt samarbejde mellem Landmand – Rådgivningscenter - Landscenter Landmanden Landscenter.
Business cases.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
1 Forandringsledelse og intranet hos COWI Onsdag April 18, 2001 Aalborg Universitet Hal F108, Sohngaardsholmsvej 57, kl
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Cross Channel - Tidens største trend.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
1 [Firmanavn] Forretningsplan NB Mine popsmarte figurer bør slettes, hvis denne template anvendes !
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Hvordan kan vi styrke den danske innovationskultur?
markedsføringsplaner
Hvad er det gode skolelederliv?
Regionsprojekt på Campus Køge
DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard
ERP og BPR.
(Firmanavn) forretningsplan
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
[Firmanavn] Forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
Introduktion til Væksthuset KlimaKlar møde den
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Firmanavn Forretningsplan.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Salgskursus Præsenteret af [Navn].
Præsentation af forretningsplan
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

VækstDrive-projektet er velegnet til at: Sætte skub i virksomhedens udvikling på markedet Mere fokuseret indsats Bedre koordineret indsats; Ledelse, salg og produkter Fjerne ubalancer i indsatsen Åbne øjnene for nye muligheder Udvide antallet af ”vækstansvarlige” i virksomheden Øge innovationshastigheden Opnå konkrete markedsresultater på kort tid

Effekten af indsatsområderne VækstDrive-modellen Interne Indsatsområder Ledelsens VækstDrive Produkter, services og udvikling Salg og markedsføring Konkurrence Kunder Resultatsiden = Effekten af indsatsområderne

VækstDrive-faserne Fase 1 Eye Opener Fase 2 Forberedelse Fase 3 Initiativ 1½ - 2 mdr. 1½ - 2 mdr. 3 - 6 mdr.

Dynamiske VækstDrive-forløb Eksempel 1 Fase 1 - Eye Opener Fase 3 - Initiativ Fase 2 - Forberedelse Fase 3 - Initiativ Fase 2 - Forb. Fase 3 - Initiativ Projektperiode

Fase 1 Eye Opener

Vækstpilen Kunder Målgrupper Ledelsens VækstDrive Produkter, services og udvikling Salg og markeds-føring Konkurrence Kunder Målgrupper

Eksempel på besvarelse af delspørgsmål Område Lav 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Høj Strategi Har virksomheden en konkurrencedygtig og velformuleret strategi? X > Forretningsidé Er forretningsidéen god? X> Visioner og mål Findes der visioner og mål for virksomhedens udvikling? Vækststrategi Findes der en klar strategi for virksomhedens udvikling? Vækstambition Har man i virksomheden vækstambitioner?

Eksempel på væksttavle Ledelse Produkter, services og udvikling Salg og markedsføring Konkurrence Strategi 8 Produkter og services Generelt Konkurrence-profil 9 Management 6 Udviklingsres-sourcer og resultater Ressourcer og resultater Konkurrence-evne 7 Konsensus Udviklings-processer 5 Salgsproces-ser Konkurrence-intensitet Vækstfor-hindringer Udviklingskom-petencer Salgskompe-tencer Konkurrent-reaktion

Fase 2 Forberedelse

Fase 2: Aktivitetseksempler Strategi og forretningsplan Ledelse og HR Markedsanalyser Kundestyring, CRM Afdækning af kundens behov – 360 grader Klargøring af salgsmaterialer, branding Fornyelse af WWW Indhentning af kundeudtalelser til brug for markedsføringsmaterialer Implementering af Best Practice og kvalitetssikring Gennemførelse af kurser inden for opsøgende salg Produktkatalog Produktpakker målrettet kundegrupper VirksomhedsRådgivning Normtal og benchmarking On-line opkobling

Fase 3 Initiativ

Aktiviteterne i fase 3 1. Projektledelse 2. Ledelsens VækstDrive 3. Gennemførelse af 1-3 initiativer 4. Projektafslutning