U P K Introduktion til 16-ugersprojektet Unge Poeters Klub

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TPG handleplans-skema
Advertisements

Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Læringsstile og lektier
Borgernes barrierer for brug af IT
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Tema: De nye kvinder stemmer i
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Biblioteket som arena i viden- og oplevelsessamfundet
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
En konflikthåndterende kultur
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
TERM modellen Introduktion til øvelse
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Værkoplysninger: Til venstre: Niels Lergaard
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Selvopfattelse.. STIGMA
Hvad render vi rundt og laver?
Pædagoguddannelsen VIA Ikast.
Gnavne, gamle mænd Behov og hverdagsliv i et univers domineret af kvinder.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Sociologi – Individ og samfund
Vejledningsforløb med læringskontrakt
Æstetiske læreprocesser
Forening af krop og sind
Netværksprojekt for fremmedsprogenes profil og anvendelsesorientering i de gymnasiale uddannelser.
To modsatrettede Opfattelser Organisation, Trojka, 4. udgave, 2007
Danmark i en globaliseret verden
Mediebrug i hverdagslivet. MEDIALISERING Samfundet er i stigende grad blevet medialiseret – og dermed tæt vævet sammen med medierne og deres logikker.
”Hvad skal man gøre. Hvordan skal man handle. Hvem skal man være
Fremstilling af unge misbrugere Århus Kommune 17. Januar 2008 Morten Nissen Københavns Universitet
Begrebsafklaring og et blik på sprogets betydning for tosprogede børn
Internationalisering i Kolding Kommunes skolevæsen Et eksempel fra Vejstrup og Hejls Skoler – nu sammenlagt til Sjølund-Hejls Skole.
 1) Assymmetrien. Begrundes i naturen er stort set uden symmetri.  2) Ornamenter og symboler. Opgør med modernismens dogmer. Symboler mv. er ikke intellektuelle,
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
stilhed Hvorfor er stilhed så svært at have med at gøre?
Selvfordobling Hegel, Heiberg: Dannelse er en selvfremmedgørelse, en selvobjektivering, hvor man bliver i stand til at erkende sig selv og derigennem overskride.
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Hvor skal vores fokus være? - midt i alt det, der kalder på vores opmærksomhed?
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Tryghed blandt unge nydanskere Tryghed med brune øjne – indblik i unge nydanskeres håb og ønsker. Resultater fra en undersøgelse gennemført af CeFU og.
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
Medarbejderkonference hos Blå Kors den
Marielund Psykologisk Praksis og Kursussted Min egen recoveryproces Vendepunkter Udløsende.
Ledelse af frivillige Økumenisk efterårsmøde – 5. november 2011.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Future Zone, CBIT, RUC Mellemfolkeligt Samvirkes uddannelsesteam februar 2015.
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
REPRÆSENTATIONS-SYSTEM
Den koordinerede ungeindsats
FTF Kommunikation og Konflikthåndtering Vinterkonferencen 2013
Tosprogede Børn og Unges Vilkår/ Maj-2015 Laila Muhareb Udby
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
Dagens temaer –Baggrunden for personalepolitikken og servicetjekket –Regler og rammer i personalepolitikken –Den lokale proces: præsentation, forberedelse.
Mentalisering Recovery Christian Bæk, cand.psych. Blå Kors Medarbejderkonference.
Kursus: At tænke hovedområderne sammen. Modul: Videnskabsteori og hovedområder Gymnasiets tre faglige hovedområder.
Ungdomsliv.
I DENTITETSDANNELSE I BØRNEHAVEN : Pædagogik. 1) Teori: opsamling fra opgaven. 2) Praksis: Ny case om P. 3) Analyse. 4) Diskussion og spørgsmål.
Efterskolen fra elevens perspektiv
1 Præ-moderne samfund. 2 Moderne. 3 Senmorderne samfund.
Spændingsfelter i vejledningsloven
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
1 Præ-moderne samfund. 2 Moderne. 3 Senmorderne samfund.
Præsentationens transcript:

U P K Introduktion til 16-ugersprojektet Unge Poeters Klub Oplevelsessite: Se, hør og læs et digt Digte til refleksion og erkendelse Unges identitetssøgen og deres behov for at udtrykke sig æstetisk

U P K Målgruppevalg Interviewpersoner som idealmålgruppe Geografisk placering Fritidsbaseret æstetisk praksis

U P K Hverdagskulturen i interviewpersonernes æstetiske produktion Selvbearbejdelse frem for samfundskritik Påvirket af egne livshistorier og samfundets institutioner Hverdagskultur: konflikt med samfundets overordnede regler og normer Kulturel frisættelse: opløste orienteringsmønstre skaber ambivalent længsel og forventning til éns eget liv Hverdagskulturens opståen: Livshistorie  ---- hverdagskultur ---- samfundsinstitutioner  hverdagslivets symboler

U P K Den æstetiske proces Det individuelle niveau (jeg-mig) Det sociale niveau (jeg-du) Det kulturelle niveau (jeg-omverden) Ungdomsbegrebets dimensioner– identitetsdannelse hos unge Social ungdom Kulturel ungdom Psykologisk ungdom Analyseniveau Makro Meso Mikro Erfaringsfelt Ydre verden Intersubjektiv verden Indre liv Erfaringsform Social identitet Rolle Kulturel identitet Intersubjektivitet Psykologisk identitet Selv

U P K Den æstetiske proces Det individuelle niveau (jeg-mig) Det sociale niveau (jeg-du) Det kulturelle niveau (jeg-omverden)

U P K Konceptet u p k Form der kan favne indholdet Sanselighed, nærvær og helhedsoplevelse Troskab mod det enkelte digt Små autonome digtfragmenter der alle er en del af et stort abstrakt ´ungdomsdigt´ 3 niveauer: digtets verden, digtet vs. u p k og u p k vs. verden Redaktionen: 1 webredaktør, 1 flashanimatør, 2 målgrupperedaktører

U P K Koncept versus design Skabe et tidssvarende ´ungt´ og samtidig ´klassisk-lyrisk´ udtryk Funktionel/navigationsmæssig minimalisme Logo som vartegn og identitetssikrende signatur Skabe et originalt, specialiseret og stilkonsekvent univers, der formå at rendyrke sit stof

U P K Markedsføringsstrategi Nonkommerciel og nonprofessionel sammenhæng Bibliotekssamarbejde Digtoplæsninger, poesievents, mv. Skum uegnet som samarbejdspartner Netradio måske en interessant mulighed