Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

HNX Årgang 2011/2012.  Optagelseskrav  Personlige krav  Hvor?  Forløb  Indhold  Muligheder.
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Undervisning med Storyjumper
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Opgaver og svarark – til individuel brug
Evaluering.
Danida Verdensbilledlegat film – film – film
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
De store underviser de små ved hjælp af it.
Netværksgruppe tysk 4 tysklærere fra div.gym:
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Kommunikation / it.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Meningsfuld stavning Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dansk 3.-4.kl. og indskolingen Projektet behandler en af danskfaget absolutte kerneområder ved.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
+Læringsteori + Lovgivning + Samfund Klare rammer
Refleksioner og opsamling ift. i går
Men hvad med motivationen?
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Digital skriftlig- og mundtlighed
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Årsplan – en kort en lang
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
3.A Dansk: Os fra Blomsterkvarteret EM
Stopmotion film Monsteret der ønskede sig en ven til jul.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Digitale medier: formidling og design 22. marts Filmanalyse.
Synlig læring i praksis Workshop på konference Lise Mayland, Impact Uddannelse.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Elvis Aaron Presley Solstrålerne har i musik arbejdet med et stort projekt om Elvis. De har lært meget om rockens konge. Det mundede ud i en flot præsentation.
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Din kreative online praksis! – del 2
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
- Virkelighedsvarianter
Virksomhedssamarbejde
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Monsteret der ønskede sig en ven til jul
Den gode tone Lse.
Den gode tone Lse.
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
Informtationsmøde kommende 7. klasser
Hvad er en Feltrapportage?
Refleksion over projektuge
2.D Mediefag C.
Præsentationens transcript:

Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013

Hvad ville du/I opnå?  1. Læringsmål  genkende og beskrive tre forskellige typer af musikvideoer  sammenholde tekst og billedside til et stykke musik  beskrive stemning og handling i en musikvideo  redegøre for filmiske virkemidler i en musikvideo  analysere en musikvideo  anvende billedbehandlingsprogrammet Movie Cut  bruge viden om genrerne i arbejdet med at lave en musikvideo, hvor musik og billeder understøtter hinanden Beskriv forløbets: Faglige trinmål Digitale dannelsesmål Almene dannelsesmål

Hvad gjorde du/I? Vi valgte at deltage i Gyldendals konkurrence om at lave en musikvideo til Nik og Jays nye sang ”Pænt nej tak”. Før vi gik i gang med selv produktionen, arbejdede vi med musikvideoen som genre og de filmiske virkemidler.  1. Læringsmål  2. Indledning  3. Musikvideotyper  4. Den performative video  5. Den narrative video  6. Den lyriske video  7. Elevernes egen produktion af en musikvideo til Nik og Jays sang ”Pænt nej tak”  8. Evaluering og feedback Beskriv forløbet: Guide? Skabelon? Evaluering? Programmer? Produkter? Redskaber?

Eksempler Indsæt billeder, fil eller tekst fra forløb

Hvordan gik det?  eleverne havde en god proces, arbejdede motiveret med produktionen af videoer  de lærte at anvende Movie Cut, I-movie og Movie Maker  de lærte knap så meget om filmiske virkemidler, da tiden var for knap til at nå i dybden med dette Evaluering? Udfordringer? Elevers læring? Elevers motivation? Værdi?

Hvad har du/I lært?  Movie Cut var ikke egnet nok som billedbehandlingsprogram i denne sammenhæng – Movie Maker og I-movie var bedre  en anden gang skal vi have bedre tid til både optakten om musikvideogenrer og selve produktionen, så eleverne får en dybere viden om de filmiske virkemidler Næste gang? Opnå/undgå?

Andet?