V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

HEJ. Den 23. september 2011 bliver Mathilde Schausboe bedt om at indstille amningen af sit barn i Illums nyåbnede restaurant Spisebaren. Mathilde er medlem.
Den der discipler … arbejder så meget på, at få de åndelige babyer til at vokse ____________________ ____ At han glemmer, at de først må______________.
Ledelse i Praksis – 4. aften
Quantified Self – bliv medlem med indsigt og udsigt Bliv QS medlem no. 9! •Større selvindsigt •Sjov og morskab •Lange og kedelige diskussioner Info & medlemskab.
Sprog/billeder på Internettet
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
Netnørdmøde i SEH 1 Netnørdernes på-vej-hjem møde den 21. maj 2008 kl. 17 – med tema: Web3.0 – hvad er anderledes i forhold til WEB2.0? Lokalitet:
Test First Development
At skabe den livsnære samtale David Viftrup. Kristne venner Relation til præst Kristne aktiviteterBibelenÆgtefælle BørnForældre Resarch by John Finney,
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Hej. Vi er Lotte og Jesper - og vi er her i dag fordi vi skal fortælle jer lidt om et 4 ugers projekt vi lavede sidste forår, som tog udgangspunkt i Roskilde.
Etiske & metodiske problemer i online research - kort diskussionsoplæg.
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Kondenceret konceptudvikling DDK ITU F2007 John Paulin Hansen.
Unit 1 English Summative Assessment, Poem
MEDIER OG KOMMUNIKATION
Digital netværkstjeneste for pasning af kæledyr En undersøgelse af netværksskabelse og tillidsstrategier Mundtligt oplæg af Charlotte Hjorth Britt Morelli.
1 N.F.S. Grundtvig “- Og solen står med bonden op, slet ikke med de lærde...”
21 August 2014Digital Kultur, efteråret 2008Brit Ross Winthereik Kulturbegrebet.
Kultur- og branchestudier
Levy Pierre (2001), Cyberculture Teksten til i dag er fra sidste kapitel og konklusionen fra bogen Cyberculture. Tekno optimist.
Kulturstudier M-KA Festivaler. Et teoretisk perspektiv.
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
TIL HEST - Sikkerhed ved ridning og omgang med heste
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
VELKOMMEN! TYSK OG ENGELSK ALMEN 1. SEPTEMBER 2008.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh
’Seriøse’ computerspil Spil der ikke er ligegyldige – en udfordring til spil-definitionerne.
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
”Hvad skal man gøre. Hvordan skal man handle. Hvem skal man være
Mads, Rune og Camille - Gruppe 10
Hvad er vejledning? Uddannelses- og erhvervsvejledning er en proces, der foregår i et samspil ml. oplysning, undervisning, praktiske aktiviteter og personlig.
Digital netværkstjeneste for pasning af kæledyr En undersøgelse af netværksskabelse og tillidsstrategier Mundtlig oplæg af Charlotte Hjort Britt Morelli.
H:\ public_html \ gwd \ oevelse_x \
- Umiddelbare resultater fra en undersøgelse af situationen efter koncerter på Roskilde Festival 06.
Vores Bibliotek Brugerskabt biblioteksudvikling Sociale teknologier i fremtidens bibliotek 2.0 Temadag d. 27. september 2007, Danmarks Biblioteksskole,
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Kristine Kousholt, post doc, ph.d.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Projekt Professionsløftskole Sølystskolen Lektor Rasmus Fink Lorentzen VIA University College.
Menneske og maskine Medier og Kommunikation, F2005.
Disposition Metode: MUST og etnografi Case: det særegne ved skønlitterær skrivning Design: hvad og hvem understøtter CONCERT.
Inspiration og feltarbejde
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
Historien om MonaCyclona. Indledning | Program Indledning Hvad er There? Identitet i en moderne verden Brugen af den virtuelle verden i identitetsdannelse.
Internettets historie...
Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen. Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast.
Oplæg af Lotte Lund Larsen Digital Kultur v. David Kampmann Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet.
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh
Digital Kultur Kristina & Birgitte. Agenda Birgitte om de blogs vi har set på, og om de kan omtales som en del af en subkultur, samt bloggens form og.
Medier og kommunikation VII Populærkultur. Dagens program Fremlæggelse af gruppearbejde: Gruppe 3, 12 og 11 Eksamen Forelæsning Fremlæggelse af gruppearbejde:
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 11.
IT-Universitetet i København mere info på
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Når publikum adopterer medierne/Fagfestival 2004/Lisbeth Klastrup Webloggen -en dialogisk formidlingsform?
On the Essential Contexts of Artefacts or on the Proposition that ”Design Is Making Sense (of Things)” Af Klaus Krippendorff 1989.
IT-dag den 6/8 Present.me. Present.me - intro Hvad er Present.me? Present.me er et præsentationsredskab Tre muligheder: PowerPoint+lyd PowerPoint+video.
THE PARADOX OF NORMALITY – THE RETURN OF NORMALCY AND ITS CONSEQUENCES (NORMALITETENS PARADOKS – NORMALITETENS GENKOMST OG DENS KONSEKVENSER) Dr. Anders.
AFFECTIVE WORK and Professional Ethics
Introduction to synopsis writing
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Hvor er værdien af intern kommunikation?
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Præsentationens transcript:

v. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh Lotte Lund Larsen Roskilde Rates – Et digitalt medieret fællesskab

Disposition 1.Praktisk demonstration 2.Markedsføring og prototype 3 (v. Christie) 3.Et paradoks i Roskilde Rates (v. Jesper) 4.Roskilde Rates i senmoderniteten (v. Lotte)

sms

Mobilsite

Kommentarer

Markedsføring og prototype 3 1.Hvordan finder brugerne Roskilde Rates? 2.Udbredelse 3.Gladwelll

Markedsføring og prototype 3

Et paradoks i Roskilde Rates ”Det stinker! hvad fanden har i gang i????” ”At skulle spille med en rullende karakter over hovedet er patetisk. Det er baseret på en vrangforestilling af hvad en oplevelse af en koncert er.” ”Når folk er til koncert skal de nyde koncerten og IKKE opmuntres til at skrive sms'er. Det er der nok der gør under koncerter i forvejen! ” Spørgeskema

Et paradoks i Roskilde Rates ”The key is to find the actionable investement where you disagrees with the consensus” (Citeret i O´Reilly, Tim: What is web 2.0 – Design patterns and Business Models for the next generation of software) Dr. Kedrosky is a venture capitalist and media personality. He is a sought-after speaker. Analyst for CNBC television Columnist for TheStreet/RealMoney Editor of Infectious Greed, one of the best known business blogs on the Internet Frequently quoted in major publications around the world.

Et paradoks i Roskilde Rates ”Fint med at blive rated. Det er jo rart at vide hvad folk syntes. Hvis det bliver et tilpas repræsentativt udsnit af dem der er til koncerten som rater og man får en graf, så kan man rent faktisk gå ind og se hvordan man skal skrue sin setliste sammen” Nordstrøm; bilag side 225 ”Jeg tror umiddelbart at man kan bruge det til at understøtte de signaler man ellers har fået. Det er rart at man kan gå ind og se om man faktisk havde ret i hvilke numre der var gode og på hvilke tidspunkter” Death By Kite; bilag side 231 Interviews

Et paradoks i Roskilde Rates

Hvorfor? Teknologiforskrækkelse eller etiske betænkeligheder? Modstand

Et paradoks i Roskilde Rates

Ord er magtfulde Ord muliggør handling

Et paradoks i Roskilde Rates Professor of History Field: European Intellectual and Cultural History; Critical Theory; Media Studies Recent publications: What's the Matter with the Internet? (University of Minnesota Press, 2001) Information Please: Culture and Politics in a Digital Age (Duke University Press, 2006) Mark Poster The good, the bad, and the virtual - ethics in the age of information (MIT Press 2003)

Et paradoks i Roskilde Rates ”Critics complain that the new medium will undermine the ethical basis of society” Nye medier ophæver de etableret etiske principper Grænserne mellem tid og rum udviskes Handlingen kan ses amoralsk pga. mediet Ikke muligt at opstille transcendentalt etisk princip Man bør revurdere etiske principper. Mark Poster The good, the bad, and the virtual - ethics in the age of information 2003

Et paradoks i Roskilde Rates Negative tilbagemeldinger? Miste kontrol? Miste autoritet? Hvad er de bange for?

1.Senmodernitet og dets subjektposition 2.Pierre Lévy’s Kollektiv Intelligens 3.Optimistisk perspektiv og Roskilde Rates Roskilde Rates i senmoderniteten Anthony Giddens: Modernity and Self-Identity: Tribulations of the Self In Jaworkski/coupland (eds.) The Discourse Reader. London: Routledge. (p ) Pierre Lévy: Collective Intelligence. Mankind’s emerging World in Cyberspace [1995 L’intelligence collective: Puor une anthropologie du cyberspace] New York: Plenum Press. (p. Vii-xxviii og p. 1-20)

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Selvets refleksive projekt 2.Selvet selekterer samtidig med det opretholder 3.Vi er hvad vi selv gør os til Anthony Giddens 1991

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Autoritet vs. Usikkerhed 2.Er netop ideen om kollektiv intelligens, Smart Mobs, Wisdoms of the Crowds eller The Hive Mind en reaktion på ophævelse af absolutte autoriteter? vs. Anthony Giddens 1991

Roskilde Rates i senmoderniteten Pierre Lévy 1997 [1995] 1.Viden 2.Kollektiv intelligens 3.No one knows everything, everyone knows something, all knowledge resides in humanity. (1997 [1995] s )

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Roskilde Rates er et produkt af senmodernitetens prøvelser for subjektet 2.Og et produkt af et optimistisk blik på forholdet mellem IT og socialitet Because the Audience has something to say as well! (Tagline 1 på Myspace) The Voice of the Audience! (Tagline 2 på Myspace)

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Potentialer? 2.Konsekvenser? 3.Ikke tilsigtet brug?

Sidste slide 1.Diskussion