Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer  Dataindsamlingen 

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GRUNDLÆGGENDE VIDEN OM TRANSPORT & ENERGI
Advertisements

Randers Kommune Borgermøde om infrastruktur. 2 Randers Kommune - Borgermøde om infrastruktur - 2 Dagsorden • Velkomst v/ Mogens Nyholm (B) • Præsentation.
Hvordan tiltrækker Rudersdal nye borgere og holder på de nuværende? Hans Skifter Andersen Statens Byggeforskningsinstitut.
Personbiltransportens vækst vækstforudsætning. Personbiltransportens vækst faktisk udvikling.
Analyse af regionale beskæftigelses- og ledighedsmønstre Seminar om udligningsarbejdet.
Diabetes – en sygdom i vækst
Brudstykker af Trafikplanlægningens udvikling Bilen og Byen
Gate 21 – Fælles DNA Gate 21 – Fælles DNA • 31. marts 2014 • Jørgen Lindegaard Olesen, PlanEnergi.
Tingbjerg og Utterslevhuse
Herredsvejs forlægning og udretning af Paludan-Müllers Vej
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Hvordan kan et arbejdsmarked på tværs af Øresund fremme tilvækst og konkurrencekraft Professor Bent Greve Øresundsting, maj, 2007.
Strategiplanen er fundament og retning.
Infrastruktur og bosætning
Turen går til Indien Engelsk, religion, historie og idræt 3.G, uge 41.
BA 3Harry Lahrmannseptember 2010 Vej- og trafikteknik Kommunal trafikplanlægning Historik Del af byplanlægningen Før 1973: –Vejudbygningsplanlægning –Parkeringsrestriktioner.
The spatial division of talent in city regions: Location dynamics of business services in Copenhagen Af Høgni Kalsø Hansen & Lars Winther.
Mobility Management konference marts 2010 Side1 Derfor kan vi lave et Mobility Management projekt i Gate 21 Jakob Høj, Tetraplan A/S Partner i Gate.
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
Er Hovedstaden klar til fremtidens udfordringer? v. Cheføkonom Klaus Rasmussen, DI 2. april 2008.
Fremtidens sundhedsvæsen i et økonomisk perspektiv Jan Rose Skaksen 24. august, 2011.
En fast Kattegatforbindelse
Otto Anker Nielsen Center for Trafik og Transport Danmarks Tekniske Universitet Fremtidsscenarier vedr. transport i Danmark | 24/11/2014 | Fremtidsscenarier.
Oplæg ved Aalborg Trafikdage, august 2003 Miljøtrafikugen 2002 – Kan vi lade bilen stå? Annette Egetoft, Københavns Kommune Carina Botoft, Hovedstadens.
MOBILITY MANAGEMENT INTRODUKTION MOBILITY MANAGEMENT & BEVIDSTHED INTRODUKTION.
Karl Krogshede, klimakoordinator Energibyen Skive 1 Energisafari En blanding af Energiturisme og lokale kultur oplevelser En guidet tur der målrettes nationale.
Forslag til Kommuneplan 2009 Infrastruktur, transport og miljøbeskyttelse Veje og stier Trafiksikkerhed Havn og lufthavn Kollektiv trafik Tekniske anlæg.
Mobilitetsplanlægning i en dansk sammenhæng Johan Nielsen Danske Regioner GATE marts 2010.
Det videre arbejde for Finansieringsudvalget Seminar om udligningssystemet – Finansieringsudvalget Indenrigs- og Sundhedsministeriet, april 2010.
Cykelkonference 2005 IDA, 14. oktober 2005 Thomas Krag Mobility Advice.
SYDKOREA. HALLYM UNIVERSITY ( 한림대학교 ) DET ØKONOMISKE Udgifter DKR for hele perioden Studerejseforsikring 2237 Visum 360 Vaccinationer 3060 Flybillet.
Hvad er trængslens karakter i dag? Otto Anker Nielsen, Professor
TRAFIKPLANLÆGNING Center for Byudvikling Søren Elle Overordnet trafikplanlægning 24. april 2013.
Niels Agerholm, Aalborg Universitet Nr. 1 of 31 Vejforum 2012 Adaptiv Signalstyring i Aalborg – Effekt på trafikafviklingen Niels Agerholm Adjunkt Trafikforskningsgruppen.
© Copyright CTT 2006 Center for Trafik og Transport Trafikdage Aalborg Universitet | 28. august 2006 | LETBANEPROJEKT I KØBENHAVN - Ring 2½-korridoren.
Trafiksikkerhedsby konkret udmøntning af Trafiksikkerhedsplan 2013
KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr.
Cyklister i gågader Bjørn Weitemeyer
At handle i byen. * Interessant * Tema * Perlegade.
Er mere motorvej løsningen?
Trafikselskabet og kommunen ● Økonomi ● Samarbejde ● Organisation og administration.
Trafikdage Storbytrafik. Vækst i BNP og Trafikarbejdet.
Rejsekort Rejsekort undersøgelse blandt brugere af rejsekort 8. december 2015.
Cykelpuljen. Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport- former en række særlige fordele: Fylder mindre på vejene – reducerer trængsel.
Vinge Bæredygtig jordhåndtering juni Bæredygtig jordhåndtering.
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
1. KBH Udfordringen »Fra 0 % til 100 % på 15 år »Fra 0 % til 20 % på 5 år »Fra 20 % til 100 % på 10 år »Fokus på de smarte og væsentligste energi-
Elbilers potentiale i serviceerhverv 25 MARTS 2014 ELBILERS POTENTIALE I SERVICEERHVERV 1 Elbilnetværksmøde for virksomheder arr. af Energistyrelsen og.
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
Tæt trafik. 1 /14 Tæt trafik På knallert i byområder.
TR møde 27. august 15 Arbejdspladser, At indsats og Københavns Kommunes Budget 2016.
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Litteraturstudie af effekterne af BRT, letbaner og metro Trafikdage, 22. august 2016 Jesper Bláfoss Ingvardson, Ph.D.-studerende, DTU Management Engineering.
Mobilitetskulturer i Europa – en undersøgelse baseret på cluster- analyse af 28 europæiske lande Sonja Haustein, DTU Management Engineering,
Privatbaner – hvorfor det ? Per Als A-2 A/S Trafikdage Aalborg Universitet 2016.
Kollektiv afkortning AMU 2017.
MEGATENDENSER OG FREMTIDENS TRANSPORT
ITERATIV PLANLÆGNING AF LETBANEN PÅ RING 3
Deleøkonomiens betydning for statsvejnettet
Strategisk planlægning:
Trafikale og miljømæssige effekter
Klar til Smart Vækst Hvordan kommer vi i gang?
Byplanlægning Bæredygtige byer.
Forslag til masterplan for infrastruktur
Tæt trafik.
Demografi Noter og figurer og levevilkår Af Otto Leholt 2007.
Jeppe Rich Professor, Trafikmodeller Otto Anker Nielsen
Udvikling Kollektiv trafik i Viborg Kommune
Hvis Autonom Mobilitet er svaret – hvad er så problemet?
Præsentationens transcript:

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer  Dataindsamlingen  UITP´s database  Biltrafikkens omfang og afvikling  Fordelingen på transportmåder  Tidsforbruget til persontransport  Udgifterne til persontransport

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning UITP - database Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer  Demografi  Infrastruktur  Bilejerskab og bilbenyttelse  Kollektiv transport  Fordeling på transportmåder  Økonomi

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Antal indbyggere Antal indbyggere+arbejdspladser pr. ha

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. arealudnyttelse, motorisering og biltæthed

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. trafiktæthed, vejtæthed og trafikbelastning

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Kørehastigheder i de udvalgte byer

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Fordeling af ture på transportmåder

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken I Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Fordeling af transportarbejde på transportmåder

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Andel af persontransportarbejde (motoriseret) med kollektiv transport Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Andelen af kollektiv transport

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Rejsehastighed kollektiv / bil Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. andel med kollektiv transport og udgift pr. personkm

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. andel med kollektiv transport og samlet udgift

Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer  I København rejses længst i bil Sammenfatning:  I København er kørehastigheden størst  Kollektivandelen øges lidt med tætheden  Kollektivandelen øges meget med indsatsen  Tidsforbruget øges lidt med kollektivandelen  Udgifterne falder lidt med kollektivandelen