Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Dataindsamlingen UITP´s database Biltrafikkens omfang og afvikling Fordelingen på transportmåder Tidsforbruget til persontransport Udgifterne til persontransport
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning UITP - database Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Demografi Infrastruktur Bilejerskab og bilbenyttelse Kollektiv transport Fordeling på transportmåder Økonomi
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Antal indbyggere Antal indbyggere+arbejdspladser pr. ha
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. arealudnyttelse, motorisering og biltæthed
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. trafiktæthed, vejtæthed og trafikbelastning
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Kørehastigheder i de udvalgte byer
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Fordeling af ture på transportmåder
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken I Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Fordeling af transportarbejde på transportmåder
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Andel af persontransportarbejde (motoriseret) med kollektiv transport Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Andelen af kollektiv transport
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Rejsehastighed kollektiv / bil Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. andel med kollektiv transport og udgift pr. personkm
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer Relativ placering i forhold til København mht. andel med kollektiv transport og samlet udgift
Rambøll Nyvig as – helhedsorienteret trafik- og byplanlægning Trafikken i Hovedstadsområdet sammenlignet med andre europæiske byer I København rejses længst i bil Sammenfatning: I København er kørehastigheden størst Kollektivandelen øges lidt med tætheden Kollektivandelen øges meget med indsatsen Tidsforbruget øges lidt med kollektivandelen Udgifterne falder lidt med kollektivandelen