Afsætning og IT Erfaringer fra den første test. Forudsætninger 2. års klasse – marketing/multimedia 11 drenge og 17 piger Bærbar PC fra første dag En.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Advertisements

Leg og lektier Idéer til 2-4 piger Alder 4. klasse
Et DEFF projekt under programområdet Mødet med Brugeren. Primo og usability 1.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Forældrearrangement om folkeskolereform
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Den der discipler … arbejder så meget på, at få de åndelige babyer til at vokse ____________________ ____ At han glemmer, at de først må______________.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Erfaringer fra netværkssamarbejde
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Procesvejledning.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Softwaretest – med TestLink Open source testværktøj
Dataopsamling og GPS-styring
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Program for orienteringsmøde d. 23. januar 2014 kl Velkomst og orientering/ Karin Hestbech 1. Elever og lærere fortæller om undervisning.
SEO PÅ AU.
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
Statistik.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
Spørgeskemaundersøgelse feb. – marts
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 4. november 2005.
Panelundersøgelser Hvad kan man måle med elektroniske spørgeskemaer ?
Introduktion til Access (Access, del 1)
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
SSID årskonference 2008 Gør storrummet til en succes… 23. april 2008 Ole Nielsen COWI A/S.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
SamfundsCup TIDSPUNKTPROGRAM Indtjekning og velkomst samt kort præsentation af SamfundsCup, årshjul og årets tema ved projektledere.
Økonometri 1: Dummy variable
Signifikanstest ved (en eller) to stikprøver
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Program for mødet Filosofien bag den nye 7-trins-skala Pause
Fokus på køn på Roskilde gymnasium Skoleåret 2013/2014.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Accounting - HA-int / Økonomistyring, , Introduktion, s.2 Institut for Regnskab, Tom Hansen I ntroduktion.
Velkommen til forældremøde
Mandag d. 17. december Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal kl. 14 – Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal kl. 14 – Vi fortsætter.
I-bogs arbejde Pædagogiske overvejelser Randers HF og VUC TE.
Lærer-møde April 19, 2007 Dias 1 I.G. Bearden, Niels Bohr Institute ICT og aktivering i undervisning Ian G. Bearden, Prof. MSO Niels Bohr Institutet.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser.
Geokommunikation - visualisering af geografiske data.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Gymnasierådet – 11. marts 2008 Evalueringer af gymnasiereformen Forsøg med digitale eksamensopgaver Forsøg med nyt bioteknologifag i stx og htx.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
1 Læringsstil, samt Projektplanlægning og projektstyring Mål: At i får kendskab til jeres egen læringsstil. At I får et grundlæggende kendskab til projektplanlægning.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Hvordan skriver man sin afsluttende opgave?
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
IT-eksamen i dansk Foreløbig evaluering af 1.forsøgssæt fra forsøgsklasser og –lærere.
Præsentationens transcript:

Afsætning og IT Erfaringer fra den første test

Forudsætninger 2. års klasse – marketing/multimedia 11 drenge og 17 piger Bærbar PC fra første dag En gennemsnits klasse Træning – begrænset

Hjælp eller frustration? Lærebøger Elev

Elevundersøgelse, 1/2 Foretaget dagen efter, mundtligt og skriftligt. 26 respondenter Alle havde god nok tid Lidt svært at vide hvad man skulle gå efter 16 brugte nettet ( aktivt (alle prøvede) Tidsforbrug: –< 15 min:6 –15 – 30 min15 –30 – 60 min5 Skabte frustration: Ja: 11, Nej: 15

Elevundersøgelse, 2/2 Hvilket spørgsmål? –Spm 1: Omverden4 –Spm 2:Købsadfærd14, finde konkret café –Spm 3:Konkurrence16 –Spm 4a:Vækststrategi2 –Spm 4b:Målgruppe4 –Husker ikke:3 Længere tidsforbrug: Ja:14Nej 12 Slave af nettet:Ja: 7Nej 19 En bedre besvarelse:Ja: 11Nej 15

Men hvad mener så læreren? 1/2 Anvendelse af IT (nettet) –Godt, plus for besvarelsen:5 elever –Lidt, dvs. forbedrer ikke besvarelsen:8 elever –Ingen observerbar anvendelse (-baresso.dk): 15 elever –Kildehenvisninger: (udover baresso.dk)6 elever –Hvilke spørgsmål: Spørgsmål 1:6 Spørgsmål 2:12, til at finde en bestemt café Spørgsmål 3:5 (det var ikke mange) Spørgsmål 4:0 Svært at se hvordan de har brugt nettet, passer ikke helt med det de selv siger.

Men hvad mener så læreren? 2/2 Snyd: Ingenting at observere, ingen elever der forbedrer sig markant Elevtyper: De selvstændige bruger nettet (og ikke nødvendigvis de normalt stærkeste faglige – flittige piger) Karakter: typisk 4, Gennemsnittet lavere end forventet –De 5: gns godt over 7. Overraskende manglende brug ved: –Konkurrentanalysen –Målgruppevurdering –Købsadfærden, for at kunne beskrive kunderne Elever og lærer har forskellig opfattelse af hvad det vil sige at anvende nettet.

Eksempler: ”Starbucks på vej til Danmark” –Af Beile Grünbaum Onsdag den 21. marts 2007,Beile Grünbaum Men ingen havde set TV Lorry, 23. april 2008.

Konklusion De ved ikke hvor/hvad de skal søge efter Der skal trænes, husk de er kun elever Svage ctr stærke elever: –De stærke vil få størst gavn –Pige ctr drenge: ?????? En sovepude: til dels, man glemmer teorien –Kun en periode Men en god idé.